عزت مطهری

یک جریان خاص سیاسی که در انتخابات ۱۴۰۰ دست به تحریم انتخابات زد؛ به تازگی منویاتی را هم پیرامون دیپلماسی دولت سیزدهم منتشر کرده است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

تازه‌ترین توصیه‌های جریانی که دست به تحریم انتخابات زد!

تودهنی دوباره "چریک پیر" به منافقین/ قتل‌عام ۴ هزار دستگاه اتوبوس در سکوت محض!

جبهه اصلاحات ایران یا همان تشکل ستادی اصلاح‌طلبان که رسما دست به تحریم انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ زد، اخیراً در بیانیه‌ای پیرامون سیاست خارجی ایران در دولت سیزدهم ابراز نگرانی کرد.

به گزارش صبح ما در بیانیه جبهه اصلاحات آمده است: بیش از پانزده سال از سیاستی که باعث شد پرونده ایران با شعارهای به ظاهر انقلابی به شورای امنیت سازمان ملل متحّد کشانده شود می گذرد؛ سیاستی که تحریم‌های گسترده اقتصادی علیه ایران را به دنبال داشت و نتیجه ی آن مشکلات روزافزون اقتصادی کشور، و از دست رفتن فرصت های بزرگ توسعه ملّی و پیشرفت ایران یکی پس از دیگری بود. موقعیّت دیپلماتیک ایران در نیل به توافق برجام در دولت های یازدهم و دوازدهم نیز از سوی مدعیان همان سیاست تخریب شد و به فرجام دلخواه ملّت و تیم تلاش گر مذاکره‌کننده ایرانی دست نیافت. با روی کار آمدن دولت جدید و نیل حاکمیّت به قدرت یکپارچه، امید آن می‌رفت که دستگاه دیپلماسی برای جلب اعتماد و رضایت عمومی هم که شده، به تلاش‌های جدّی در زمینه‌ رفع تحریم‌های خانمانسوز بین‌المللی علیه ملت ایران بپردازد، که با کمال تأسّف، چنین رویکردی در حاکمیت ملاحظه نمی‌شود.

این بیانیه می‌افزاید: در شرایطی که ملّت ایران با مشکلات طاقت‌فرسای اقتصادی و معیشتی دست به گریبان است، هرگونه درنگ در بازگشت به برجام، جز خسارت برای کشور و ملّت به بار نخواهد آورد. لذا، جبهه اصلاحات ایران، ضمن ابراز نگرانی جدّی نسبت به روند سیاست خارجی و دیپلماسی هسته ای، امیدوار است که حاکمیّت در مذاکرات پیش رو (هشتم آذر ماه در وین) مانع تخریب دوباره فرصت‌های پایان دادن به تحریم های جهانی علیه ایران شده، اجازه ندهند که بیش از این ملّت ایران در مقایسه با توسعه شتابان کشورهای جهان، به ویژه کشورهای آسیایی و کشورهای همسایه، احساس یأس و سرخوردگی کند.

در بیانیه یاد شده همچنین نکاتی از سوی جبهه اصلاحات و در قالب ۷ بند مورد اشاره قرار گرفته که در بندهای ۲ و ۳ آمده است:

۲- تحریم‌های بین‌المللی و فلج‌ شدن اقتصاد کشور، تنها نشان‌دهنده ناتوانی مسئولان برای اتّخاذ تدابیر خردمندانه سیاسی و دیپلماتیک برای نیل به اهداف راهبردی کشور و اعتمادسازی بین المللی است که منجر به پیشرفت و توسعه ملّی، قدرت نظامی و توسعه صلح آمیز هسته‌ای خواهد شد.
۳- تظاهر به نظامی‌گری و تهدید کشورهای دیگر در منطقه، مهم ترین ابزاری است که می تواند سایر کشورها را با دشمنان ایران همراه کند و آنان را در تشدید تهدیدهای امنیت ملی و کاهش فرصت‌های قدرت ملی ایران موفق گرداند. افزایش قدرت نظامی و هسته‌ای ایران اگر با تدابیر اعتمادساز دیپلماتیک همراه نباشد، می‌تواند چنین فرصت هایی را برای دشمنان ایران در منطقه فراهم کند.[۱]

*تأکیدات جبهه اصلاحات در حالی است که آنها دست به تحریم انتخابات زده‌اند و از همین رو حقی برای اظهار نظر ندارند. [۲]

چه اینکه اگر آنها صدق نیت می‌داشتند و دلی در نزدشان برای سوزاندن پیرامون مشکلات کشور و مردم وجود داشت؛ می‌بایست در انتخابات شرکت و از نزدیکترین نامزد تأیید صلاحیت شده نزدیک به خود حمایت می‌کردند تا امروز حرفشان برای اوضاع کشور و راه حل‌های موجود قابل استماع باشد.

اما آنها این کار را نکردند و با خروج از دموکراسی عملا به بخشی از جبهه دشمن تبدیل شدند.

اکنون نیز بدیهیست که از جبهه‌ای در خدمت دشمن نمی‌توان انتظار خیر و دلسوزی داشت.

جدای از این حقیقت بدیهی اما بیان این نکته هم ضروریست که اصلاح‌طلبان در تمام دولت ۸ ساله آقای روحانی هرکار که می‌خواستند، کردند و تا مرحله عبور از خطوط قرمز کشور هم پیش رفتند اما هیچ نانی در سفره مردم نگذاشتند.

این گذشته ملموس نشان از آن دارد که اصرار همچنان بر مسیر طی شده؛ تا چه اندازه می‌تواند بیدستاورد و البته خطرناک باشد.

گفتنیست، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اخیراً ۳ شرط را برای بازگشت آمریکا به برجام عنوان کرد.

آقای سعید خطیب زاده تصریح کرده است که "پذیرش تقصیر از سوی آمریکا، برداشتن یکجا و مؤثر تحریم‌هایی که بعد از خروج آمریکا از برجام اعمال شده و تضمین آمریکا مبنی بر اینکه هیچ دولتی در ایالات متحده مجدداً به این قرارداد خدشه وارد نخواهد کرد"؛ بایستی بعنوان شروط ایران برای بازگشت آمریکا به برجام عملی شوند. [۳]

***

اصولگرایان شورای شهر باید برای بازگشت به شرایط ۴ سال قبل هم تلاش کنند

قتل‌عام ۴ هزار دستگاه اتوبوس در سکوت محض!

تودهنی دوباره "چریک پیر" به منافقین/ قتل‌عام ۴ هزار دستگاه اتوبوس در سکوت محض!

مهدی چمران، رئیس شورای شهر ششم تهران، روز دوشنبه گذشته در مراسم تحویل ۱۱۰ دستگاه اتوبوس شهری با بیان اینکه تهران کمبودهای زیادی دارد و با ۱۱۰ دستگاه اتوبوس مشکل حل نمی‌شود،   گفت:

"زمانی که ما تهران را در دوره چهارم شورای شهر تحویل دادیم ۶۰۰۰ اتوبوس فعال داشتیم؛ اما حالا اعلام می‌کنند که تنها ۲۰۰۰ اتوبوس فعال داریم که باید تلاش مضاعف کنیم که به شرایط ۴ سال پیش برسیم. "

به گزارش ایسنا، او افزوده است: -در این زمینه- راه طولانی با توجه به شرایط اقتصادی در پیش داریم.

چمران با بیان این که متاسفانه از وقتی وارد شورا شدیم و به یاد داریم یعنی از سال ۸۳، هیچکدام از دولت‌ها سهم یارانه مترو و اتوبوس را به درستی پرداخت نکردند، گفت: امیدواریم دولت رئیسی از شهرداری حمایت کند و حداقل باید مسئولان شهرداری در بودجه ۱۴۰۱ رایزنی کنند و پیش بینی‌های لازم در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شود.[۴]

*آنچه که مهندس چمران درباره کارنامه شورای شهر پنجم و اکثریت اصلاح‌طلب آن در بحث کاستن از تعداد اتوبوس‌های شهری در تهران گفته، تنها بخشی از کارنامه مشحون از ناکارآمدی شورای شهر و شهرداری سابق است.

شورای شهری که برای نامگذاری‌های ساده برخی معابر حاشیه درست می‌کرد اما در بخش وظایف خود گاهی یک اسم را به ۴۴ کوچه اختصاص می‌داد. [۵]

و شهرداری سابقی که حتی به جرم گرانفروشی به تهرانی‌ها از سوی سازمان تعزیرات نیز محکوم شد. [۶]

و البته تمام اینها از شهرداری و شورای شهری که هیچ دستور کار ویژه‌ای غیر از تخریب کارنامه جهادی قالیباف در سمت شهرداری تهران نداشتند؛ قابل انتظار بود!

این تجربه بایستی از لحاظ تفاوت "رأی خوب" و "رأی بد" در انتخابات‌ها، دائماً مورد بازخوانی قرار گیرد و فرایند معرفی افاضل و کارآمدان به جامعه بهبود یابد.

***

 

آنها از اول منافق بودند

تودهنی دوباره "چریک پیر" به منافقین پس از ۴۳ سال

تودهنی دوباره "چریک پیر" به منافقین/ قتل‌عام ۴ هزار دستگاه اتوبوس در سکوت محض!

عزت مطهری، از مبارزان انقلابی دوران ستمشاهی در بخشی از یک مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه شرق که به مناسبت بازخوانی رخداد آزادی تنی چند از زندانیان سیاسی رژیم شاه در آبان ۵۷ انجام شده؛ پیرامون ارکان سازمان مجاهدین خلق که بعدها به منافقین مشهور شدند، صحبت‌های قابل تأملی را مطرح کرده است.

آقای مطهری در این باره می‌گوید:

"قضیه تغییر ایدئولوژی بحث مفصلی دارد. متأسفانه برخی از دوستان ما که می‌خواهند حفظ آبرو کنند تمام انحرافات و اشکالات مجاهدین را گردن مسعود رجوی انداختند، درصورتی‌که این‌گونه نیست و ایدئولوژی اینها و سرانشان که از نهضت آزادی بودند از روز اول یک حالت نفاق و دوگانه‌ای داشتند و مبارزه‌شان مذهبی صرف نبود و مثل فدایی‌ها مبارزه اقتصادی و امپریالیسم مد نظرشان بود. در تمام نوشته‌های اینها چیزی نمی‌توانید پیدا کنید که نوع حکومت مطلوبشان چیست. "

او می‌افزاید: بنابراین از اول حکومتی بر مبنای جبهه می‌خواستند که هم مذهبی‌ها هم مارکسیست‌ها و تفکرات مختلف که مختلف امپریالیسم باشند در آن نقش داشته باشند حتی برخی بچه‌های مارکسیست را هم عوض‌گیری کرده بودند و من می‌گفتم شما باید اول اینها را مسلمان کنید بعد عضو شوند که می‌گفتند خیر ما اگر کمونیست‌ها را جذب کنیم می‌توانیم اینها را بر سر فدایی‌ها بزنیم و بگوییم استراتژی ما این‌قدر پیشرفته است که کمونیست‌ها را مسلمان می‌کند. مجاهدین دستگیری اصلی‌شان مربوط به سال ۵۰ بود و در آنجا هم که هنوز تغییر ایدئولوژی انجام نشده بود. [۷]

*خوانش این اظهارات برای اهل نظر، جویندگان تاریخ و اصحاب تحلیل سیاسی به شدت مفید فایده خواهد بود.

خاصّه اینکه سازمان منافقین و سمپات‌های آن همواره تقلا کرده و می‌کنند که به خود صبغه‌ای دینی و اسلامی نیز ببخشند!

ادعایی که با صحبت‌های آقای مطهری، دروغ بودن محض آن کاملا هویدا می‌شود.

گفتنیست، آقای مطهری یا همان "عزت شاهی" از مجاهدان بزرگ و ستمدیده دوران رژیم شاه است که تمام عمر جوانی خود را در راه مبارزه در میدان و در زندان با رژیم ستمشاهی گذراند و پس از انقلاب نیز کمک شایانی به رسواسازی خط نفاق کرد.

گفته می‌شود که عزت مطهری یکی از اصیل‌ترین منابعی است که پیرامون شناخت جریانات معارض پهلوی و حقایق گذشته بر زندانیان سیاسی در زندان‌های امنیتی شاه، می‌توان به او و خاطراتش رجوع کرد. (ر ک به کتاب خاطرات عزت شاهی)

پ. ن: در صحبت‌های آقای مطهری مشاهده می‌شود که ایشان می‌گوید: متأسفانه برخی از دوستان ما که می‌خواهند حفظ آبرو کنند تمام انحرافات و اشکالات مجاهدین را گردن مسعود رجوی انداختند.

به نظر می‌رسد منظور عزت مطهری از بیان این جمله اشاره به کسانی از مبارزین انقلابی باشد که در پیشا انقلاب و قبل از مارکسیست شدن ظاهری سازمان با این تشکل همکاری انقلابی داشته و بعدا از آن جدا شدند.

***

1_ http://sobhema.news/?p=18835

2_ mehrnews.com/xVpGL

3_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1530578

4_ https://www.isna.ir/news/1400081713036/

5_ mshrgh.ir/1291971

6_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/02/15/2256683

7_ https://sharghdaily.com/fa/main/print/300660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • حسن IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    17 25
    سران اوليه مجاهدين خلق بچه هاي مذهبي و خوبي بودن و انحراف از زمان رجوي شروع شد حتي شكنجه گران ساواك هم ميگفتند خيلي از مجاهدين اوليه زير شكنجه قران ميخواندند و حنيف نژاد موقع اعدام فرياد زد زنده باد قران، لعنت بر رجوي كه سازمان را منحرف كرد
    • ناشناس IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      15 12
      ایدئولوژی سازمان از روز اول التقاطی بود سالار . حتی نفرات اولیه روی کتاب......مهندس بازرگان کار کرده بودند و کل مطالعه شون کتابهای .... - ... - و .... بود و سواد درست و حسابی نداشتند
    • سعید IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      22 7
      حسن آقا، یعنی اطلاعات شما در این زمینه از یک فرد مطلع و کسی که خودش سالها با مجاهدین خلق حشر و نشر داشته بیشتره؟!!!!! ظاهراً شما جناب عزت مطهری را نمی شناسی، و گر نه چنین اظهارنظری نمی کردی.البته ایشان هم منکر نقش رجوی در ایجاد انحرافات اساسی در سازمان نشد، ولی اینکه فکر کنیم قبل از رجوی هیچ انحراف خاصی در سازمان نبوده، تصور غلطیه.اسلامی که بنیانگذاران اولیه سازمان به آن معتقد بودند، یک برداشت سطحی از اسلام بوده است و به نوعی اسلام التقاطی اعتقاد داشتند ، و گر نه کسی ادعا نکرد که بنیانگذاران اولیه سازمان کوچکترین اعتقادی به اسلام نداشتند.مگر خوارج زمان حضرت علی (ع) اعتقادی به اسلام نداشتند؟!!!! البته موارد استثنایی مثل شهید شریف واقفی هم در سازمان بودند.
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      9 6
      دقیقا درسته و حضراتی که کتمان حقیقت می کنن از تاریخ و اسناد ساواک هیچ اطلاعی ندارن
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 1
      شهيد محمد علي اعتدال پور : رهبريت ومرجعيت و نيابت از واسطه فيض خداوندى امام عصر (عج) امروز در دست هاى الهى امام امت است. پس شما را سفارش مي كنم كه خود را ملزم به‌ اطاعت قلبى و عملى اين امام بزرگوار كه تنها راه سعادت و كمال است كه شما را به قرب الهى نزديك مى كند و به يقين انحراف از خط ولايت‌فقيه‌ طى‌كردن مسير هلاكت و ضلالت و بالاخره نابودى است پس‌دقت كنيد كه افكار و اعمالتان دقيق و ميزان با قول و فعل امام باشد و توجه داشته باشيد كه گرايش هاى نفسانى وغير الهى را با توجيه به اسلام و ولايت نچسبانيد كه انحرافتان قطعى است.
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    11 9
    منظور عزت شاهی انحرافات شدیدی است که از همان اول مجاهدین خلق داشند. حتی امثال شریف واقفی و حنیف نژاد. اینها ظاهرا مسلمان بودند اما در عمل برای مبارزه اعتقادی به اسلام نداشتند. در همان زمان بود که برخی جزوات خود را به نجف بردند تا از امام خمینی تاییدیه بگیرند که همانجا امام خمینی متوجه انحرافاتشان شد و از تایید آنها خودداری کرد. امثال شریف واقفی زمانی متوجه شدند که چه اشتباهی کرده اند که کار از کار گذشته بود و مارکسیستها کل سازمانشان را گرفته بودند. متاسفانه بعد از انقلاب و به خاطر نفوذ شدید رجوی که خود را پیرو راستین شریف واقف می نامد، در روزهای اول بعد از پیروزی، نام دانشگاه آریامهر را به شریف تغییر دادند.
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      4 9
      جان ناقابلم فدای اصلاحات. اصلاحات تنها راه نجات
    • افشین IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      3 1
      خداييش هر کی جانش رو فدای اصلاحات کنه واقعا جان ناقابلی داره. با همین اصلاحات امروز برنج می خریم کیلویی شصت هزار تومان. اصلاحاتی که نسخه ۲۰۳۰ و اف ای تی اف ميپيچه ارزانی جان ناقابلتان که مغزی در آن نیست.اصلاحات ورژن نفوذی منافقین هست.تامام
  • نیما IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    21 14
    نمیدونم چرا اینا از رو نمیرن. 8سال دارو ندار مملکت دست شما بود چه غلطی کردید؟ رفتید هرچی آمریکا گفت چشم گفتید تاسیسات هسته ای ما رو نابود کردید آخرش چیشد؟ تحریم ها دو برابر شد!
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      3 5
      شما خوبید تو همین 4 ماه نشون دادید. 8 سال هر کاری کردید تا دولت متتخب ملت نتونه کاری انجام بده.
    • افشین IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 0
      حرف مفت اینا زیاد میزنن.بیشترین اختیارات رو داشتن و حتی خیلی جاها از خطوط قرمز رد شدن ولی باز کسی،چیزی نگفت تا آخرش همه ملت ببینن با یک مشت منافق غربگداي دروغگو طرف هستند. .... حالا هم باید ببندند در دهنشون رو. مشرق،مديوني منتشر نکنی.هشت ساله از دست اینا شرمنده زن و بچه هستیم و فقط حرف مفت زدن.حالا بعد از سه ماه نگذشته زبان درآوردن. ...
    • افشین IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 0
      پررویی و نداشتن... در این جناح فاسد اقتصادی سیاسی و فرهنگي خیلی عجیبی نیست.اختیاراتی که به دولت قبل داده شد به هیچ دولتی تا حالا داده نشده و حتی تا جایی پیش رفتند که از خطوط قرمز گذشتند ولی باز هم نظام تحمل کرد تا مردم بفهمند که دوست کیست و دشمن کی.دلسوزان چه کسانی هستند و چه کسانی دغل باز و دروغگو. حاصل همه اینها شد وضعييت فعلی. این تجربه را به هیچ قیمتی فراموش نکنید. خاطره برادران مفسد دامادهای مفسد دختران و پسران مفسد که متاسفانه با رای مردم به اینجا رسیدند.
  • سید IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    18 6
    جمله قصار اصلاح طلبان ت...ع آور برای زندگی در سایه صلح! «اگر خواهان صلح هستید باید از دشمن بترسید!» در مقابل جمله قصار چرچیل که گفته بود « اگر خواهان صلح هستید، باید آماده جنگ باشید!»
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    13 21
    جبهه! اصلاحات با چه رویی سخن میگوید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • صبا IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    19 13
    سلام جریان اصلاحات مرده است. آینده ازآن جوانان انقلابی است.
  • حسین IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    14 11
    هرچقدر اصلاح طلب حال به همزن تر
  • FR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    10 8
    شهید سید سعید طاهری : به مسئله رهبری توجه کنید و هر امر و فرمانی می دهند از آن اطاعت کنید.
  • FR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    13 18
    شهيد ايرج آقا بزرگي : راه راست همين خط امام است كه سبيل الله است و هر فردی در اين راه قرار گرفت رستگار است و هر فردی رستگار شد خدا هم از او راضي خواهد شد. شما عزيزان اگر صراط مستقيم مي خواهيد، اگر تعالي در دنيا و آخرت را مي خواهيد، اگر رضايت خدا و رسول و ائمه را مي خواهيد در خط امام قرار بگيريد و در اين راه ثابت قدم باشيد و هيچ وقت اين عزيز مرد را تنها نگذاريد كه خدا و رسول خدا وائمه(ع) از دست شما ناراحت خواهند شد. شهید سید سعید طاهری : به مسئله رهبری توجه کنید و هر امر و فرمانی می دهند از آن اطاعت کنید. شهيد حسين علي حسين پور : سفارش بنده گنهكار خدا اين است كه برادران و خواهران همان طور كه تا كنون پيرو ولايت فقيه بودند اين اطاعت و پيروی از ولايت فقيه را ادامه بدهند و از خداوند متعال توفيق شما را خواهانم به سخنان اين امام عزيز جامه عمل بپوشيد چون كه تنها كسي كه بعد از پيامبر و ائمه(ع) اسلام را زنده كرد و نيرو بخشيد همين امام بود.
  • عباس IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    12 13
    افساد طلبها فقط بروید و از خفتی که برای مملکت ببار آورده اید باید پیش مردم جوابگو باشید مردم را هم مثل خودتان فرض کرده اید ؟ مامنتظر بازخواست شدن شماها توسط دستگاه قضا هستیم شما برای دولت رییسی نسخه تسلیم می پیچید .. ما و دولت ما چشممان به اوامر ولی فقیه ونائب امام زمان است ن اوامر آمریکا و اسرائیل خلاصه بروید پیش ... هایتان در همان کشورهای خارجی
  • نیما HK ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 6
    بلی از زمان رجوی سازمان منحرف و مارکیست شد رجوی موسوی به ظاهر مسلمان بودند و شهرام وبهرام رسمن مارکیست شدند شهران بعد از انقلاب تیرباران شد و بهرام به خاطر اینکه دست ماموران ساواگ نیافتد خودش را منفجر کرد ودوپلیس ساواک دا هم کشت
  • ناشناس IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    6 4
    قدیما یعنی تو سال 60 به بهزاد نبوی لقب چریک پیر داده بودند اما حالا شده لقب آقای عزت شاهی
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      13 8
      اون لقب مال کسایی بود که اول گفتند بریم افغانستان با طالبان بجنگیم بعد با روبرو شدن با واقعیت اینکه خودشان باید بروند بجنگند فوری غلط کردم هایشان دنیا را برداشت.....واقعا این جماعت اصلاح طلب عددی هستند که به لقب هایشان هم اعتنا کنیم؟؟؟؟؟
    • سیامک IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      11 4
      هموطن اگاه باش نبوی خود یک عامل نفوذی است ...
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      1 5
      اصولا به مبارزین پر سن و سال گفته می شود چریک پیر!
  • حقیقت IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    4 2
    چی میگه
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    6 8
    ممنون مشرق
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    12 7
    اولا جبهه اصلاحات رسما انتخابات را تحریم نکرد. دوما اینکه در زمان احمدی نژاد پرونده ایران به شورای امنیت رفت و تحریم سازمان ملل را گرفت. بر عکس در دوره روحانی تحریم سازمان ملل برداشته شد
    • محمد IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      3 9
      با این که احمدی نژاد تحت تاثیر رحیم مشایی دو سال آخرش را بدجوری خراب کرد اما در زمان احمدی نژاد بعلت امضاهایی که روحانی در سال 82 در زمان خاتمی در توافقنامه پاریس داده بود توانستند پرونده ایران را به شورای امنیت ببرند
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      3 7
      هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      3 7
      قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای نفتی و بانکی و مشکلات عدیده برای کشور شد نتیجه فتنه اصلاح طلبان در سال 88 بود.
    • افشین IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      1 0
      رفتن پرونده ایران به شورای امنييت حاصل فتنه ۸۸ بود و بهانه آن هسته ای.هر آدم بیسوادی اینو مبفهمه.این حرف من در تایید رفتار الان و دوسال آخر دولت احمدی نژاد نیست ولی نباید انصاف را کنار بگذاریم.هر چند در عمل تحریم شورای امنييت با تحریم آمریکا تفاوت چندانی نداره و دولت قبل فقط هسته ای و اقتدار و اقتصاد رو به باد داد.
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    3 11
    عالی
  • حسن حبشی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    10 5
    چه کسی می گوید حق اظهار نظر ندارند مگر آنها اهل این کشور نیستند.نخواستند رای ندادن اجبار که نیست
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      5 3
      برای رجال سیاسی اجبار است. سیاسی شدند که رای بدهند
    • افشین IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 0
      کسیکه در تعیین سرنوشتش دخالت نمی کنه حق اظهار نظر نداره.خودش با زبان بی زبانی گفته من باری به هر جهت هستم و وقتی بنفع من نباشه میزنم زیرش. این دموکراسی غربی هم نیست چه برسه به غیر غربی. مخصوصا اگه طرف سیاسی و مسبب دلخوری مردم هم باشه.اون دیگه اينکارش میشه خیانت.
  • بابک IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    2 15
    فقط دکتر احمدی نژاده که میتونه ایران را نجات بدهد بقیه بازی سیاسی هست.
    • افشین IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      1 0
      ایشون خودش رو اول از گمراهی نجات بده کشور جای خودش. ایشان حاصلی جز تبدیل شدن به تف سربالا برای بچه های انقلابی نداشته در این ده سال اخیر. جو گیر شدن بیش از حد و نداشتن ظرفييت میشود حاصلش این. هر کس از مدار پیروی از ولایت خارج شود پشیزی نمی ارزد. از قطار انقلاب خیلی ها پیاده شدند و خیلها هم سوار.
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      0 0
      پس این بساط رانت و فساد کی جمع میشه
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 2
    اصولا به مبارزین پر سن و سال گفته می شود چریک پیر!
  • DE ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 3
    این مقاله های این شکلی طولانی چند مقاله توی یک صفحه خوندنشون سخته، وقتی صفحه رو باز می کنم می بینم این شکلیه نخونده می بندم.
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    3 11
    خدا از اصلاح طلبان نگذرد که کشور را با سیاستهای ندانم کاری خود با مشکلات شدید روبرو کردند. دولت سیزدهم اکنون باید با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم کند.
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    4 5
    این افساد طلبان ازمنافقین بدترند.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    2 1
    شهید لطف الله بنائی: پیام این بنده حقیر به امت حزب الله و همیشه در صحنه این است که همواره یار و یاور امام باشید و قدر این نعمت الهی را بدانید که خداوند امروز نظر لطفی به ما کرده است.
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    قربون عزت شاهی لااقل کتاب خاطرات اش را 15 بار خوانده و از این همه استقامت اش لذت بردم
  • افشین IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    تمام ترس و وحشت افساد طلبان از این هست که دولت جدید با اقتدار و بدون گروگان گرفتن معييشت مردم در حال حل مشکلات مردم هستند. آنهایی که حتی بخاطر تصویب اف ای تی اف جان ملت را گروگان گرفته اند و حالا میبینند که بدون پذیرفتن این ذلت باید برای زدن واکسن دنبال مردم دوید. هشت سال آوار برداری کاری نیست که در سه ماه انجام بشه. اما شروع شده. سال آینده سال بدی هست برای افساد طلبان و سال خوبی ست برای ملت ایران. دولت گاندوها مسبب وضعييت فعليست و این تجربه ذلت پذیری هست.
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    منافقین سربازان خلف صدام وآمریکا
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    چرا خطیب زاده میگه تحریم های بعد از خروج آمریکا برداشته بشه !؟ پس تحریم های قبل از خروج آمریکا همچنان باقی می مونه ، باز هم داریم فریب می خوریم ، خدا به خیر کنه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس