مسلمانان لهستان به کمک پناهجویان گرفتار در مرز شتافتند

منابع غربی اعلام کردند که مسلمان لهستان کمک‌های بشردوستانه خود را در میان پناهجویان گرفتار در مرز این کشور و بلاروس توزیع کردند.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، مسلمان لهستان کمک‌های بشردوستانه خود را به پناهجویان گرفتار در مرز این کشور و بلاروس رساندند.

در همین ارتباط «ماژیچ شزنوویچ»، رهبر جامعه مسلمانان لهستان در شرق این کشور کمک‌های خودجوش و مردمی را به پناهجویان گرفتار در مرز و همچنین به سربازان و سایر افرادی مستقر در منطقه مرزی رسانده است.

به گفته رهبر جامعه مسلمانان لهستان، هویت مسلمان در کمک به مهاجران در درجه دوم اهمیت قرار دارد و ما قرار است به همه کسانی که وارد مرز لهستان شده‌اند، کمک کنیم، چون همگی انسان هستند.

روز گذشته نیز نخست وزیر لهستان طی سخنانی خواستار اقدام جدی ناتو برای کمک به حل مشکل مهاجران در مرز این کشور با بلاروس شد.

نخست وزیر لهستان با درخواست کمک از سوی ناتو برای حل معضل مهاجران، گفت که احتمالاً کشورش به همراه لیتوانی و لتونی خواستار برگزاری شورای مشورتی با اعضای ناتو در قالب ماده ۴ اساسنامه این پیمان نظامی خواهند شد.

«ماتئوش موراویسکی» در سخنان خود گفت: فقط ابراز نگرانی علنی کافی نیست - اکنون ما به گام‌های مشخص و تعهد کل اعضای پیمان نیازمند هستیم.

طی روزهای گذشته، کشورهای درگیر با بحران مهاجرت به اروپا، یعنی لیتوانی، لهستان، لتونی و اوکراین ضمن انتقادات تند از رویه اتحادیه اروپا و ناتو در نحوه مقابله با این بحران انتقاد کرده‌اند.

در همین راستا، روز گذشته، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس‌هایی جداگانه با وزرای خارجه لهستان و لیتوانی در خصوص بحران پناهجویان حاضر در مرزهای این کشورها با بلاروس گفتگو و رایزنی کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    0 0
    جماعت مفلوک ذلیل بدبخت نمی ارزه.
  • IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    0 0
    آمریکا مشکلات را در کشورها درست می‌کنه اروپا جور پناه جویان رو بکشه چه اشکالی داره وقتی به سیاستهای جنگ افروزانه و استعماری آمریکا اعتراض ممکنه
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    0 0
    همین لهستانی ها وقتی در جنگ جهانی دوم از دست هیتلر و استالین در می رفتن در ایران بهشون پناه داده شد در حالی که همون موقع اوضاع ایران به شدت داغون بود حالا با قساوت قلب پناهندگان رو پشت مرز گرسنه و تشنه نگه داشتن تا بمیرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس