درخواست سرمربی میلان برای استفاده از قوانین بسکتبال در فوتبال!

سرمربی تیم میلان در پیشنهادی جدید به مدیران فوتبال جهان توصیه کرده که برای کمتر فشار آمدن به بازیکنان فرصت‌های استراحت بیشتری به آنها بدهند.

به گزارش مشرق، استفانو پیولی به فیفا و اتحادیه بین‌المللی فوتبال (IFAB) به عنوان نهاد قانون‌گذار این رشته ورزشی توصیه کرد که با الهام گرفتن از برخی قوانین موجود در رشته بسکتبال، به کاهش فشار از روی بازیکنان فوتبال کمک کنند. این توصیه به دنبال حضور سرجیو اسکاریولو سرمربی تیم بسکتبال ویرتوس بولونیای ایتالیا در زمین تمرینی تیم فوتبال میلان صورت گرفت و ظاهراً پیولی تحت تأثیر حرف‌های میهمان ویژه تیمش قرار گرفته است.

پیولی گفت: دوست دارم شرایطی فراهم شود که بتوانم در طول بازی‌ها بیشتر با بازیکنانم ارتباط برقرار کنم و به شخصه دوست دارم فوتبال هم مانند بسکتبال تایم‌اوت (وقت‌های استراحت فنی یک دقیقه‌ای) داشته باشد. اگر چنین فرصتی فراهم شود می‌توانم دستوراتم را دقیق‌تر و مشخص‌تر به بازیکنان انتقال دهم چرا که در شرایط فعلی که تنها فرصت انجام این کار بین دو نیمه است، باید موارد فنی، تاکتیکی و انگیزشی را با هم به بازیکنان انتقال دهم تا آنها راه را گم نکنند.

سرمربی میلان افزود: طرفدار این نیز هستم که در فوتبال هم مانند بسکتبال زمان مفید گردش توپ به عنوان زمان مسابقه محاسبه شود چرا که در شرایط فعلی، بیش از اندازه زمان بازی تلف می‌شود.

یکی از مسائلی که شاید برای خیلی‌ها به خصوص طرفداران میلان سؤال‌برانگیز بوده باشد، نحوه مدیریت فردی بازیکنان میلان به خصوص ستاره‌های بزرگ این تیم توسط پیولی است که بدون شک در پیشرفت محسوس روسونری در یک و سال و نیم اخیر تأثیر بسزایی داشته است.

پیولی در این خصوص اظهار داشت: زمانی که درباره یک قهرمان حرف می‌زنیم، منظورمان بازیکنانی است که خارج از زمین بازی هم قهرمان هستند. این بازیکنان به شدت جنگجو و از نظر روانی بسیار قوی هستند. بنابراین تمرین دادن‌شان کار سختی نیست. آنها با ورودشان به هر تیمی سطح توقعات را بالا می‌برند و از سایر بازیکنان تیم هم چنین انتظاری را دارند. زمانی یک مربی دچار مشکل می‌شود که بازیکنان معمولی داشته باشد که فکر کنند چیزی فراتر از آن هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس