.

خاندان «لوپن» را در فرانسه با دیدگاه های «نژاد پرستانه»، «فاشیستی» و «اسلام ستیزانه» می‌شناسند که برای راهیابی به کاخ الیزه خیز برداشته اند، در این میان نام «مارین مارشال لوپن» را به خاطر بسپارید.

سرویس جهان مشرق _ نام خانوادگی «لوپن»، یک لقب ساده و عادی در فرانسه و میان فرانسوی‌ها نیست. این نام در فرانسه با «فاشیسم» و «تبعیض نژادی» عجین شده که در این خانواده از نسلی به نسل دیگر رسیده و الهام بخش ایدئولوژیک بسیاری از شخصیت‌ها و دولت‌هایی است که در این کشور روی کار آمده اند، ایدئولوژیی که در یک جمله «نفرت از رنگین پوست ها، چه مسلمان و چه غیر مسلمان» خلاصه می شود.

بزرگ خانواده «لوپن» را «جان ماری لوپن» تشکیل می دهد که به افکار و دیدگاه‌های نژادپرستانه و فاشیستی‌اش معروف بود، سپس این افکار و دیدگاه ها را پسرش «مارین لوپن» به ارث برد که رؤیای فرانسه ی «سفید مسیحی» را در سر می پروراند، فرانسه ای که در آن جایی برای خارجی ها به طور عام و مسلمانان به طور خاص نیست.

با این حال «ماریون مارشال لوپن» نواده ی جان ماری لوپن بر این باور بود که دیدگاه ها و رویکرد سیاسی حزب پدر بزرگش آنگونه که باید نژاد پرستانه و فاشیستی نیست، به همین دلیل جریان سیاسی افراط گراتری را پایه گذاری کرد که به دیدگاه های «اریک زمور»، اندیشمند یهودی – فرانسوی نزدیک است که آخرین گام ها را برای نامزدی در انتخابات آینده ریاست جمهوری فرانسه برمی دارد.

جان ماری لوپن کیست

جان ماری لوپن متولد سال ۱۹۲۸ در خانواده ای کشاورز به دنیا آمد و خیلی زود، در سن نوجوانی به جنبش های راستگرا ملحق شد، در جوانی برای جنگ راهی هندوچین شد که در آن زمان مستعمره فرانسه بود. پس از بازگشت از جنگ، وارد پارلمان فرانسه شد، اما یک سال بعد برای جنگ راهی الجزایر شد تا در نبردهایی شرکت کند که امروزه از آنها به عنوان «جنایت جنگی» یاد می شود، اما لوپن از آنها به عنوان افتخارات زندگی اش یاد می کند.

خاندان لوپن، پرچمدار اسلام‌ستیزی و نژادپرستی در فرانسه/ خیز مارین لوپن برای راهیابی به کاخ الیزه در انتخابات ۲۰۲۲ +تصاویر

لوپن بارها صراحتا در مصاحبه با نشریه های مختلف فرانسوی از مشارکت در جنایات جنگی علیه مردم الجزایر و شکنجه دادن مبارزین الجزایری با افتخار یاد و این جنایات را ادای وظیفه ملی توصیف کرده است. پس از بازگشت به فرانسه وی در تأسیس حزب «جبهه ملی راستگرایان افراطی» در سال ۱۹۷۲ مشارکت داشت و در طول این مدت سه بار در فرانسه در معرض ترور قرار گرفت که از همه ی آنها جان سالم به در برد.

خاندان لوپن، پرچمدار اسلام‌ستیزی و نژادپرستی در فرانسه/ خیز مارین لوپن برای راهیابی به کاخ الیزه در انتخابات ۲۰۲۲ +تصاویر

تا این زمان خبری از ثروت افسانه ای خاندان لوپن نبود و تنها پس از آنکه «هابر لامپر»، سرمایه دار راستگرای فرانسوی تصمیم گرفت، تمام ثروت خود را قبل از مرگش به لوپن ببخشد، وی یک شبه تبدیل به یکی از ثروتمندان فرانسه شد. به تبعیت از لامپر، شماری از خاندان های ثروتمند راستگرا و افراطی فرانسه نیز ثروت خود را به جان ماری بخشیدند تا خاندان لوپن از آپارتمانی ساده به یکی از کاخ های معروف فرانسه منتقل شوند و مرحله ای جدید از تاریخ این خاندان آغاز شود؛ مرحله ای که با فساد و رسوایی اخلاقی همراه بود.

فساد و رسوایی اخلاقی خاندان لوپن

در حالی که جان ماری لوپن تلاش می کرد، خانواده اش به عنوان الگو و نمونه ی یک خانواده فرانسوی مسیحی سفید پوست ایده آل به جامعه فرانسه معرفی کند، اخباری مبنی بر جدا شدن همسر لوپن از وی و دوستی وی با یکی از دوستان جان در رسانه ها منتشر شد که بازتاب منفی بسیاری روی فعالیت های سیاسی وی داشت.

اوج رسوایی اخلاقی خانواده لوپن به بروز اختلاف بین لوپن و همسرش جدا شده بر سر ارث و میراث باز می گردد و چون لوپن از دادن حق و حقوق همسرش که آن را مطالبه کرده بود، امتناع کرد، همسرش برای لطمه زدن به اعتبار جان لوپن اقدام به انتشار «تصویری برهنه» از خود در یکی از «مجلات پورنو» کرد که با انتقادات بسیاری از سوی افکار عمومی جامعه فرانسه و در رأس آنها دختر لوپن از مادرش مواجه شد.

 مارین لوپن

خانواده حضور قدرتمند خود در فرانسه را روی دو عامل متمرکز کرد: ثروت و حزب.

از بُعد حزبی جان ماری لوپن توانست نفوذ خانوادگی خود را در حزبش گسترش دهد و پست ها و مناصب بالا و مختلفی را در حزب به آنها بدهد. اما لوپن به این اکتفا نکرد، بلکه تصمیم گرفت، یکی از دخترانش را برای جانشینی خود تربیت کند و قرعه به نام دختر کوچکش «ماریون لوپن»، معروف به «مارین» افتاد.

خاندان لوپن، پرچمدار اسلام‌ستیزی و نژادپرستی در فرانسه/ خیز مارین لوپن برای راهیابی به کاخ الیزه در انتخابات ۲۰۲۲ +تصاویر
مارین لوپن

وی برای ادامه راه پدرش، تحصیلات خود را در رشته حقوق ادامه داد و روابط بسیار نزدیکی با سازمان فاشیستی "Ged" بر قرار کرد. مارین پس از پایان تحصیلات به عنوان وکیل در یکی از دفاتر حقوقی وابسته به حزب پدرش مشغول به کار شد و مدارج ترقی را تا مسئول امور حقوقی حزب طی کرد. در سال ۱۹۹۷ در حالی که جان ماری لوپن خود را آماده می کرد، تا یکی از کرسی های کمیته عمومی حزبش را به مارین اختصاص دهد، با مخالفت جناج معارض حزبش مواجه شد، اما این مخالفت ها راه به جایی نبردند.

مارین پس از نشستن بر یکی از کرسی های کمیته عمومی حزب، از منصب جدید برای بیرون راندن جناح معارض در حزب پدرش استفاده کرد، از برجسته ترین چهره های معارضی که از حزب لوپن اخراج شدند، «یان لوپن»، دختر دیگر لوپن بود که بودن با معشوقه اش را بر ماندن در حزب پدرش ترجیح داد. در این دوره مارین بیش از پیش به پدرش نزدیک شد و نقشی اساسی در رسیدن پدرش به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال ۲۰۰۲ ایفا کرد. وی تلاش بسیاری کرد که چهره ای به دور از دو ویژگی «نژاد پرستی و فاشیستی» از «حزب جبهه ملی» فرانسه و مواضع پر و پا قرص پدرش در این زمینه ارائه دهد و این کار بسیار دشواری بود که به راحتی امکان پذیر نبود، چون خود مارین از پدرش و حزب جبهه ملی نژاد پرست تر و فاشیست تر بود و آشکار و بی پروا، به مناسبت های مختلف در سخنانش به این موضوعات اشاره می کرد.

خاندان لوپن، پرچمدار اسلام‌ستیزی و نژادپرستی در فرانسه/ خیز مارین لوپن برای راهیابی به کاخ الیزه در انتخابات ۲۰۲۲ +تصاویر

مارین مسیر سیاسی خود را در حزب، با نامزدی منطقه ی شمال در انتخابات اروپایی حزب در سال ۲۰۰۹ و شکست دادن «برونو گولنچ»، یکی از غول های معروف جبهه ملی و از هواداران پدرش ادامه داد و سرانجام موفق شد، پدرش را تسلیم خواسته های خود مبنی بر ایجاد تغییراتی در حزب و دمیدن روحی تازه در آن کند. اولین اقدام مارین در این زمینه برگزاری انتخابات داخلی حزب در ژانویه ۲۰۱۱ بود که طی آن به ریاست حزب انتخاب شد تا سال بعد به نمایندگی از حزبش کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شود.

وی برای زیباسازی چهره ی فاشیستی و نژاد پرستانه حزبی که پدرش مؤسس آن بود، از حضور و فعالیت گروه های «اسکین هد» در حزب جلوگیری و تعدادی از رهبران حزب را به خاطر اظهارات نژاد پرستانه و فاشیستی از سمت های حزبی اشان برکنار کرد.

اما این به معنای تغییر ساختار و چارچوب حزب و دیدگاه های فاشیستی و نژاد پرستانه اش نبود، چراکه افرادی چون «تری مایار» و «فردریک شاتون» همچنان در حزب و حضور و فعالیت داشتند و حلقه نزدیک مارین را همچنان شخصیت هایی تشکیل می دادند که «اسلام» و «مسلمانان» را دشمن اول فرانسه و مردم فرانسه می دیدند. این دیدگاه ها باعث شد تا حمایت جریان راست تندرو اسرائیل را به دست آورد. در این دوره مارین سعی کرد، خود را از مشکلات و درگیری های پدرش که به دشمنی با یهودیان متهم شده بود، دور نگه دارد، چون او را مانعی در مسیر سیاسی و پیشرفتش می دید، به همین دلیل در سال ۲۰۱۵ شخصا بر اخراج پدرش از حزبی نظارت و اشراف داشت که آن را تأسیس کرده بود.

ماریون مارشال احیاگر میراث اجداد

در سال های اخیر، ماریون حملات گسترده و شدیدی را در حمایت از ساختار لائیک نظام در فرانسه علیه مسلمانان این کشور آغاز کرد، در واقع وی ساختار لائیک نظام فرانسه را سلاح خوبی برای حمله به اسلام و مسلمانان یافته بود، با اینکه حزبش حتی با نظام لائیک فرانسه نیز بسیار غریب و بیگانه بود. یکی از مهمترین ویژگی های فعالیت های حزبی و سیاسی مارین لوپن، به خصوص سخنرانی هایش، پرهیز از هرگونه پرداختن به مذهب و موضوعات مرتبط با دین بود، به همین دلیل وظیفه این بخش از فعالیت های سیاسی مارین لوپن بر عهده ی «ماریون مارشال لوپن»، خواهر زاده ی مارین گذشته شد.

خاندان لوپن، پرچمدار اسلام‌ستیزی و نژادپرستی در فرانسه/ خیز مارین لوپن برای راهیابی به کاخ الیزه در انتخابات ۲۰۲۲ +تصاویر
ماریون مارشال لوپن

 ماریون مارشال لوپن، میراث‌بر مشروع پدر بزرگش، جان ماری لوپن محسوب می شود. وی حتی از خاله اش نیز راستگراتر و افراطی تر است و بیشتر از هریک از اعضای خانواده لوپن به نسل جدید راستگرایان افراطی فرانسه ایمان و باور دارد.

در حالی که اولین ظهور سیاسی ماریون مارشال به سال ۱۹۹۲ باز می گردد، در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که از دنیای سیاست کناره گیری می کند، اقدام غیر منتظره ای که بسیاری آن را عدم تمایل ماریون مارشال به تبدیل شدن به مانع و چالشی در مسیر خاله اش توصیف کردند.

برخلاف اظهاراتش، فعالیت های سیاسی ماریون مارشال به دور از فعالیت در چارچوب حزب پدر بزرگش ادامه یافت، به گونه ای که امروز نواده ی جان لوپن درحال پیاده سازی پروژه ی «ائتلاف راستگرایان افراطی» یا همان «متحد کردن راستگرایان تندرو» فرانسه است و تاکنون ضمن نشست های متعددی که با گروه های راستگرای افراطی فرانسه برگزار کرده، در خصوص موضوعات و قضایای مهمی از جمله اسلام و مسلمانان به بحث و تبادل نظر پرداخته و به توافقاتی هم دست یافته است.

در حال حاضر، مارین مارشال لوپن مایل به حضور آشکار در صحنه سیاسی فرانسه نیست، اما اختلافاتش با خاله اش، مارین لوپن را پنهان نمی کند، موضوعی که باعث شده، در این اواخر به شدت به «اریک زمور»، دیگر کاندیدای انتخابات آینده ریاست جمهوری فرانسه نزدیک شود که به دیدگاه های ستیزه جویانه اش با اسلام و مسلمانان به شدت معروف است و نظرسنجی ها تأکید می کند که از شانس بیشتری برای راه یابی به دور دوم انتخابات آینده ریاست جمهوری فرانسه و رقابت با «امانوئل مکرون» و حتی ورود به کاخ «الیزه» برخوردار است، کسی که جان ماری لوپن رسما اعلام کرده، در انتخابات آینده از وی در برابر دخترش حمایت خواهد کرد.

خاندان لوپن، پرچمدار اسلام‌ستیزی و نژادپرستی در فرانسه/ خیز مارین لوپن برای راهیابی به کاخ الیزه در انتخابات ۲۰۲۲ +تصاویر

در پایان باید گفت، اگرچه تاکنون هیچ از اعضای خانواده لوپن نتوانسته اند، به هدف خود یعنی به دست گرفتن سکان هدایت صحنه سیاسی فرانسه دست یابند، اما امید بسیاری به «ماریون مارشال لوپن» دارند که در سال های آینده راه خانواده به کاخ الیزه را با دیدگاه های اسلام ستیزانه و فاشیستی و نژاد پرستانه باز کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 12
  • SE ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    9 3
    خاندان لوپن اسلام ستیز نیستند و اتفاقا جان ماری لوپن همواره حامی ایران بوده و حتی در جشنهای پیروزی انقلاب اسلامی در سفارت ایران شرکت کرده است. آیا حواستان هست دارید از چه منابعی نقل قول می کنید؟ لوپن ها فقط ملی گرا، ضد صهیونیست و مخالف شدید جهانی سازی و اتحادیه اروپا هستند.
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      2 5
      چی میگی برای خودت طرف خودش میگه من نژادپرستم تو داری از اون طرفداری میکنی که نژادپرست نیست!
    • پاسخ به 16:49 IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      4 2
      آخه تو از نژاد و میهن و فرهنگ و هویت چه میدانی؟ تو اصلاً نفهمیدی که چه شده پس بذار توضیح بدم. این لوپن‌ها فرانسوی هستند و باور دارند که کشور فرانسه مال فرانسویان است و بس و سیاهپوستان (آفریقایی) و مسلمانان (عرب یا عرب صفت) باید خاک مقدس فرانسه را ترک کنند. درود بر شرفشان که اینقدر میهن پرستند. ایکاش......
  • DE ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    1 3
    خاندان لومپن، پرچمدار اسلام‌ستیزی و نژادپرستی و فاشیستی در فرانسه/ خیز ماری ان لومپن برای راهیابی به کاخ عمه لیزه در انتخابات ۲۰۲۲
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 1
      احسنت، لومپن درسته!!!!
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    اروپا از جمله فرانسه با استعمار و استثمار شکل گرفته و اکنون با مشکلات زیر ساختی که فاقد آن هستند روبرو هستند . فکر میکنند با چنگ و دندان نشان دادن رفع خواهد شد . اما از چاله به چاه میافتند
  • میهمان IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 0
    راست در فرانسه شانس زیادی ندارد. مرحله دوم میروند ولی آخرش رای نمیاورند. چون 40 درصد فرانسویها پدر یا مادر غیر فرانسوی دارند.
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      1 0
      از اثرات جنگ جهانیه و گرنه هنوز از نژاد پرستی در حال جنگ بودن
    • جهودشناس IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      2 0
      درسته. در جنگ جهانی دوم، کمونیستها پیروز شدند (کمونیست یعنی مارکسیست و دموکرات) در طول تاریخ هربار که جهان به سوی ناسیونالیسم رفت، جهودیان کمونیست یک جنگ جهانی به راه انداختند تا میهن پرستی به این شیوه سرکوب بشه و نژادها و ادیان و فرهنگها رو با هم مخلوط کنند و خلوص را از بین ببرند. بنابراین به زودی جنگ جهانی سوم را به راه خواهند انداخت تا کشورهای راستگرا را نابود کنند. اینجاست که باید گفت مرگ بر کمونیسم - مرگ بر دموکراسی - مرگ بر مارکسیسم. زنده باد ناسیونالیسم
  • BE ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 1
    استغفرالله
  • mojtaba SE ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    8 0
    ممنون مشرق ..واقعا به این فرانسه باید ترحم کرد ,کشوری که در قرن 16 و 17و 18 سردمدار امپراطوری دنیا بود از هرنظر, طوری که پطر کبیر روسیه سال 1700 تمام الکوهای فرانسوی زیر ساخت فکریش بود ..اما بعد از ناپلئون 1812 تبدیل شد به یک کشور ضعیف با اقتصاد کشاورزی و همیشه دقیقا مثل یک فاحشه که نیاز به یک تکیه گاه داره..امروز فرانسه انقدر بی محتوا و وابسته شده که اسیر دعوا های بچگانه سیاسی, شده بزرگترین و ساده ترین مسخره بازی که تو یک جامعه عقب افتاده میتونه موضوع سیاسی روزشان بشه؟؟امروز فرانسه مثل مگس از تو خورده شده و خشکیده در تار عنکبوت مانده..فرانسه و مردمش یعنی حقارت و شرمندگی ...پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم کورش زمانه
  • DE ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    3 0
    اینها مهاجر ستیز هستند و چون اکثریت مهاجرین از کشورهای مسلمان هستند چنین القا میشود که اینها با اسلام مشکل دارند ولی اینطور نیست . اینها با مهاجر مسیحی هم مشکل دارند .
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    فرانسه پر از دانشجوی ایرانی است. سفیران فرهنگی
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 1
    پست ترین آدمها روی زمین همین فرانسوریها هستند و هرگز ضد یا موافق کامل هیچ دین و مذهبی نیستند فقط منافع خودشون را میسنجند اگر نیاز باشد یهودی میشن یا مسیحی میشن یا مسلمون میشن- پس این خبر که یکنفر ضد اسلام هست میاد رئیس بشه نا درست هست !! اینا نشان از استراتژی میده که در پیش دارن - شخص نیست سیستم حکومتشان کثیف هست حتی از انگلیس کثیفتر- کاش هیتلر فرانسه و انگلیس را محو میکرد .
  • ناشناس IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    1 0
    این بیشرفها تو جنگ 8 ساله به صدام حسین هواپیما اجاره می دادند . یه سیستمی رو قرار بود واسه نیروی هوایی عراق راه اندازی کنند که مثل خر تو گل مونده بودند و نمی تونستند موقتا گفتند این چندتا اجاره ای رو ببرید باهاش مشغول باشید تا ما این سیستم رو راه اندازی کنیم
  • ناشناس IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 0
    این بیشرفها تو جنگ 8 ساله به صدام حسین هواپیما اجاره می دادند . یه سیستمی رو قرار بود واسه نیروی هوایی عراق راه اندازی کنند که مثل خر تو گل مونده بودند و نمی تونستند موقتا گفتند این چندتا اجاره ای رو ببرید باهاش مشغول باشید تا ما این سیستم رو راه اندازی کنیم
  • رضا IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 2
    انشاءالله همه دشمنان اسلام به خاک سیاه بنشینند
  • داوود IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 2
    کسی که این مقاله رو نوشته دوست اسراییله . درسته اینها با مسلمانها مشکل دارند ولی دشمن اصلی اونها یهودیان افراطیند . اکثر مسلمانهای فرانسه عربهای الجزایری هستند که در زمان استعمار فرانسه برای ارتش فرانسه خدمت میکردند و هموطنانشون رو میکشتند که هیچ سنخیتی با اسلام نداره ضمنا اکثر گروهای سلفی و داعشی از همین مسلمانان فرانسوی هستند . خانواده لوپن همیشه نسبت به ایران موضع دوستانه ای داشتند بارها سیاستهای امریکا و اروپا رو در قبال ایران تقبیح کردند . اینها نقشه اسراییله
  • علیار IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    7 0
    او با هرگونه حمله احتمالی به ایران مخالف است و می‌گوید که می‌ترسد که چنین اقدامی به بروز جنگ جهانی سوم منجر شود.[۵] او همچنین از برنامه هسته‌ای ایران دفاع کرده[۶] و گفته‌است: تبلیغاتی که دربارهٔ فعالیت‌های هسته‌ای ایران در جهان به راه افتاده به این دلیل است که آمریکا و متحدان نزدیک آن، به دنبال جنگ با ایران و شاید جنگ با جهان‌اسلام هستند.[۷] به نوشته روزآنلاین او از مهمانان ویژه جشن‌های سالگرد انقلاب ایران در سفارت این کشور در فرانسه‌است. این ها رو هم بگید همه رو با خودمون دشمن نکنیم
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 9
    جزء : 30 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ وَتَبَّ ﴿۱﴾ بريده باد دو دست ابولهب و مرگ بر او باد (۱) مَا أَغْنَى عَنْهُ مَالُهُ وَمَا كَسَبَ ﴿۲﴾ دارايى او و آنچه اندوخت‏ سودش نكرد (۲) سَيَصْلَى نَارًا ذَاتَ لَهَبٍ ﴿۳﴾ بزودى در آتشى پرزبانه درآيد (۳) وَامْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ ﴿۴﴾ و زنش آن هيمه‏ كش [آتش فروز] (۴) فِي جِيدِهَا حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ ﴿۵﴾ بر گردنش طنابى از ليف خرماست (۵)
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 1
    منظور از تنفر از رنگین پوستان شامل کشورهای دیگه هم میشه مثلا انگلیس یا ایتالیا خب اونها هم فرانسوی نیستند دیگه
  • سید فروزان CH ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 0
    مسخره تر از تمام موضوعات فوق ، اریک زمور است ، همچنان که از نام فامیلی او مشخص است ، از یهودیان آفریقای شمالی است ، این مسخره با تمام مهاجران رنکین پوست هم مخالف است ، کلا از نظر او هرکس در فرانسه زندکی میکند باید نامش هم فرانسوی باشد و دینش هم اسلام نباشد (فقط برای یهودیان استثنا دارد) این حیوان از خاندان لوپن بسیار خطرناک‌تر است ،
    • جهودشناس IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      3 0
      فردوسی میگه «جهودی فریبنده و بدگهر» منظورش به همین نوع از جهود است. یعنی آشغالهای اصل
  • اصف IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    کسی ک وطنش دوست نداشته باشه،هیچی ندارد،یعنی یه انسان بی غیرت ،وبی همه چیز،چرا وطن پرست نباشن ،اگر نباشند ،مثل ما ک افغانها اشغالش کردن،از یه طرف میگن تا اصفهان مال ماست،ازیک طرف آب رو مردم غیور سیستان بستن،سردیپلماتها مان هم بریدن،برادر دینی هستن،کسی جرأت می‌کنه ب افغانی بگه برو اون ور،،از طرف دیگه عربها هم ب مشهد میگن تایلند ایران،برای عیش و نوش میرن اونجا،چ ب روزمان آمده وطن پرستی ننگ شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس