بازدید دادستان کل از هیات مرکزی نظارت/ منتظری: امیدواریم تعمدی در اختلال سیستم‌ها نبوده باشد - کراپ‌شده

دادستان کل کشور با بیان اینکه بر اثر تلاش بسیجیان و خیران در سال گذشته ۲ هزار و ۹۶۸ نفر زندانی آزاد شدند، گفت: امسال نیز در مرحله اول، مقدمات آزادی ۲ هزار و ۳۰ نفر از زندانیان بدهی مالی فراهم شده است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری امروز در آیین نهضت خدمت مؤمنانه (آزادسازی زندانیان معسر) که در سالن اجتماعات سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، گفت: آثار و برکات بسیج، همان شجره طیبه‌ای را که امام راحل نهالش را غرس کرد امروز و بعد از ۴ دهه شاهد هستیم.

وی با گرامیداشت یاد شهدا بیان کرد: برای شهدایی که از بسیج در دفاع از اسلام و قرآن به شهادت رسیدند آرزوی علو درجات آرزو دارم و بنده در برابر این عظمت سر تعظیم فرود می‌آورم و اظهار شرمندگی می‌کنم از آن عزیزانی که رفتند و این راه را برای ما گشودند و من خودم را عرض می‌کنم، ما نتوانسته و نمی‌توانیم دین آن عزیزان را آنگونه که باید و شاید ادا کنیم.

دادستان کل کشور با اشاره به آیاتی که درباره شجره طیبه در قرآن آمده است، افزود: امروز ثمره این شجره طیبه را بالاحسن و العیان در بسیج می‌بینیم که باید در برابر این عظمت، خضوع و خشوع کرد و به عزیزانی که در همه عرصه‌ها از خود شجاعت نشان می‌دهند و در برابر استکبار و دشمنان آنگونه مقابله می‌کنند که شاهد آن بوده و هستیم، آفرین گفت.

وی عنوان کرد: سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی یک نمونه شاخص از کسانی است که در برابر کافران و دشمنان عزت داشت و برای دفاع از مسلمانان و ضعفا نه فقط در ایران بلکه در سوریه، لبنان، عراق وافغانستان واقعاً شجاعانه ایستاد و دفاع کرد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری خطاب به بسیجیان گفت: خوش به حال شما که مسیر سردار شهید سلیمانی را در سراسر کشور طی می‌کنید. درود بر شما و آن رهبر بزرگواری که این مسیر را هدایت و بسیجیان را راهبری می‌کند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه امروز یک قدم بسیار ارزشمند در راستای کمک به عده‌ای از گرفتاران برداشته شده است، گفت: بسیج روزی گرفتاران در سیل، راه‌ها و زلزله را نجات می‌داد و امروز نیز آن‌هایی را که در پشت میله‌های زندان هستند، نجات می‌دهد؛ آفرین بر شما و آن عزیزان خیری که در این کار ارزشمند شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از امور خیر و ارزش‌هایی که در قرآن کریم ستوده شده اموری است که به واسطه آن گرفتاران مالی نجات داده شوند، افزود: آماری را در جلسه امروز درباره آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد دیدم که از شعف نمی‌دانم چه بگویم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری خاطرنشان کرد: بر اثر تلاش بسیجیان و خیران در سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۹۶۸ زندانی که مبلغی بیش از ۳۷۸ میلیارد تومان بدهی داشتند؛ البته با تلاش و انجام صلح و سازش این مبلغ به عدد ۶۴ میلیارد تومان رسیده است و با پرداخت این مبلغ حدود ۲ هزار و ۹۶۸ زندانی آزاد کنند. 

دادستان کل کشور گفت: امسال نیز در مرحله اول، مقدمات آزادی ۲ هزار و ۳۰ نفر از زندانیان بدهی مالی فراهم شده است و چهار هزار و ۵۵ نفر در لیست انتظار هستند که با تلاش بسیجیان و خیران عزیز آزاد خواهند شد.

وی افزود: آفرین بر خیرین و همه کسانی که این قدم را برداشتند، به عنوان مدعی العموم و کسی که وظیفه قانونی در این خصوص دارد با تمام وجود از این اقدام خیر تشکر می‌کنم.

دادستان کل کشور گفت: ما در دستگاه قضایی به لحاظ شرعی و قانونی موظف هستیم در مواردی افراد را در بازداشت نگه داریم، اما راضی به ادامه بازداشت نیستیم و برآن هستیم که آن‌ها زودتر آزاد شوند؛ لذا امیدواریم این اقدام بسیج در آزادسازی زندانیان معسر ادامه یابد.

وی تصریح کرد: دست نیاز به سوی همه عزیزان در بسیج و خیرین دراز می‌کنم تا زندانیانی که به دلیل بدهی مالی و جرایم غیر عمد در زندان‌ها هستند، را آزاد کنیم. امیدواریم این قدم خیر بسیج در آزادسازی زندانیان معسر همچنان ادامه داشته باشد و دین خود را به شهدا ادا کنیم. شما با این عمل تان خانواده‌های زیادی را شاد می‌کنید.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    چرا
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      0 0
      چرا نشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس