سرلشکر سلامی: ‌ایران است که آمریکا را مدیریت می‌کند/ آمریکا دیگر "قدرت، ‌‌نفوذ و تسلط سیاسی" ۴۳ سال پیش را ندارد

فرمانده کل سپاه گفت: دشمن می‌خواهد از حوادث و اشتباهات ما رویداد بسازد، این کشور غنی است، ما در محاصره هستیم و وقتی می‌خواهیم لبنان را از فشار اقتصادی درآوریم، کشتی‌های ما را نمی‌توانند بزنند، این ایر

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (سه‌شنبه) همزمان با سالروز تأسیس بسیج دانشجویی و طلاب به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در نشست با جمعی از دانشجویان و فرماندهان بسیج دانشجویی کشور که در اردوگاه فرهنگی تربیتی ثامن الائمه (ع) برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شاکرم که امروز در جمع بسیجیان و دانشجویان عزیز شرف حضور پیدا کردم، هفته بسیج مستضعفین و سالروز تشکیل این شجره طیبه مبارک که ریشه‌های آن در عمق احساس و ایمان ماست و شاخه‌های پر ثمر آن در آسمان اندیشه، اعتقاد، باور و آگاهی سیر می‌کند را تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید:

فرمانده کل سپاه: فناوری‌های نوین دریایی را در اختیار داریم

وی با بیان اینکه بسیج و ظهور آن یک نشانه از اعجاز ذهنی رهبر کبیر و بزرگ انقلاب اسلامی است، ادامه داد: ایشان با ژرف‌اندیشی و نگاهی ملکوتی آنچنان که به ابراهیم خداوند قدرت دیدن ملکوت (حقیقت خلقت آسمان و زمین) بخشید توانست به یک شاهکار بزرگ یعنی طلوع یک خورشید در سپهر انقلاب اسلامی یعنی بسیج مستضعفین دست بزند.

فرمانده کل سپاه افزود: بعدها که زمان گذشت و حجم فاصله‌ها روشن و شکوه ما در سر قله‌های انقلاب اسلامی مشخص شد، فهمیدیم این خلاقیت و ذکاوت ذهنی چطور نهادی را روی زمین ایجاد کرد که فرمول گذر انقلاب از سختی‌ها بوده است، بسیج تشکلی است که تفکر، روحیه انقلاب و اندیشه انقلابی، دینی و اسلامی و شاکله این نظام را در خود متبلور می‌سازد، تشکلی بدون بعد، نامتناهی و بی کرانه با خاصیت نهایت ناپذیری هندسه فکری انقلاب در عرض و طول سیال این حقیقت عظیم می‌درخشد.

سردار سلامی بیان کرد: بسیج بی مرز و حصار است، در افقی پهناور حرکت می‌کند و مانند خورشید برای همه اهل زمین گرمابخش است و برای همه نور داشته و این چنین تشکلی در هیچ نقطه‌ای از عالم وجود ندارد، شاید تکرارناپذیر باشد و به دلیل موقعیت خاص انقلاب ما فقط متعلق به این حالت از تفکر و اندیشه است.

وی با اشاره به اینکه میدان رشد بسیج سرزمین انقلاب است، ادامه داد: در این سرزمین است که این درخت رشد می‌کند و این یک واقعیت مسلم است که در این ۴۳ سال انقلاب این توفیق را داشته‌ایم تا نظاره‌گر تمام حوادث تلخ و شیرین و همه فراز و نشیب‌های سال‌های پر حماسه و حادثه بوده و آن را در میدان از نزدیک دیده باشیم.

سرنوشت یک جامعه با رهبران منشأ تولید تفکر رقم می‌خورد

سرلشکر سلامی اضافه کرد: ما از تاریخی تاریک بیرون آمدیم، از تاریخی که سلطه استعمار بر این سرزمین انجماد اندیشه ایجاد کرده بود و در تیرگی جهل و ظلمت جهالت مدرن زندگی می‌کردند، به خصوص در دهه‌های آخر منتهی به انقلاب که اندیشه غرب به تدریج در حال تبدیل شدن به یک مدل در کشور ما می‌شد و هویت ملی، اسلامی و دینی این ملت را غارت می‌کرد و اجازه تفکر پیرامون تفکر خود را نمی‌داد، ساختن سرنوشت در یک جامعه هنگامی اتفاق می‌افتد که رهبران یک جامعه منشأ تولید تفکر برای اداره آن باشند یعنی جایی که تفکر استراتژیک یا راهبردی وجود داشته باشند ملت بر سرنوشت خود حاکم است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در حاکمیت طاغوت ملت نهایت سطح اندیشه‌اش عملیات بود، ادامه داد: در مدیریت سه سطح تاکتیکی، عملیاتی و استراتژیک می‌بینید، سطح تاکتیکی بسیار سطحی است و سطح استراتژیک اساسی‌ترین سطح است و مسیر رسیدن اهداف را با استفاده از ظرفیت‌های موجود ممکن می‌سازد و سطح میانه عملیاتی است این سه سطح در تمام دنیا وجود دارد.

وی تشریح کرد: شما با فضای استدلال سر و کار دارید و اندیشه می‌ورزید؛ پس این موضوعات برای شما مهم است، ایران فاقد سطح اندیشه‌ورزی استراتژیک بود و جداسازی میان جسم و ذهن را ایجاد می‌کرد تا با استفاده از ذهن منفصل در دوردست تفکرات جامعه را در دست بگیرد؛ این دقیقا در دوران پیش از انقلاب واقعیت داشت و ذهن ایرانی به ذهن ایرانی متصل نبود.

ایران طاغوت دکترین ستون‌های دوگانه آمریکا بود

سردار سلامی تبیین کرد: ایرانیان کارگذار چیزی بودند که غربی‌ها آن را بوجود آورده بودند و ما جزوی از نقشه سیاست‌گذاری غرب در جغرافیایی منفصل بودیم یعنی استقلال سیاسی نداشتیم، استقلال سیاسی یعنی یک کشور بتواند برای خود خط مشی تبیین کند نه اینکه کشوری دیگر برای او این مسیر را بسازد و کشوری تحت تاثیر کشوری دیگر خط مشی خود را مشخص کند.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 39
  • ناشناس IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    14 2
    واقعا چه خوب نمیدونستم
  • FR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    3 1
    چقدر دقیق بیان فرمودند... کاش در سال 42 انقلاب به نتیجه میرسید مسیر زندگی نسلی از ما عوض میشد.....از پانزده سال اخر قبل از انقلاب منزجر بودیم ولی نمیتوانستیم با جو موجود آنزمان وبا توجه به طبقه اجتماعی که در آن بودیم چگونه برخورد کنیم...
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    8 0
    ببینید ملت کدام سو روی کردند
  • شهروند شهرستان ارومیه IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    2 13
    سلام سردار همیشه پیروز باشید با سپاه پر افتخار و اگر دوستانه بپزید از ما1- بسیج بین المللی مسلط به زبانهای کشورهای سرتاسر جهان را برای ترویج انقلاب اسلامی تشکیل دهید 2- دانشکده مکتب حاج قاسم سلیمانی را برای ترویج مکتب ایشان تشکیل دهید3- بسیج خانه احزاب و بسیج اتاق بازرگانی ایران را تشکیل دهید4-گام دوم انقلاب و مکتب حاج قاسم سلیمانی و مهدویت را بیشتر با هم مطرح کنید5- در بخش مستند سازی و فیلم سازی سپاه و بسیج بیشتر میدان سازی کنید6- از اندیشکده ها بیشتر حمایت کنید و همیشه سرافراز باشید انشالله و توکل الله.
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    17 3
    قطعن نداره ... ولی خوب تونسته رهن خونه ی ما رو 10 میلیون ببره رو 200 میلیون !
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    7 2
    یعنی چی!؟اگر اینطوریه چرا عربستان وهابی واسراییل اشغالگر را بیرون نمیکنیم!؟
  • سعیدی IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    33 2
    سردار؛ شعار برای ملت نون و آب نمیشه. فعلا آمریکاست که با تحریم های فلج کننده داره مارو مدیریت میکنه
    • ایرانی IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      2 21
      آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. تاابد.
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      0 0
      والا چیزی که ما میبینم هر غلطی دلش میخواد میکنه،با چین سر تایوان درگیره، تو اکراین با روسیه، کل خارومیانه رو هم که یکجا به چوخ داده. دیگه میخوای چه غلطی بکنه ؟ ایرانم که دلارش شده ۳۰ هزار
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    3 1
    اگر آمریکا عوض شدنی بود،کره شمالی هم عوض شده بود!کوبا،کره شمالی و...درمقابل تحریمها مقاومت کردنند ومیکنندما علیرغم اینکه انواع دخایر،منابع،معادن. واستعدادهاس مختلف داریم ولی انواع فساد خیانت وجنایت خودیها رو داریم-آمریکا اسرائیل وعربستان ...را میگوئیم خوب شدنند یا بد شدنند(عموجون توبه گرگ مرگه-آمریکا واسراییل اگر اشغال سلطه وغارتشون...مگر مثل شوروی حکومتش کلا عوض بشه،ممکن رفتارش هم عوض بشه
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    2 5
    درود بر ایران . اگر روزی . ممکنه ربع یا یک قرن دیگه . مانند خیلی از کشورها . اسناد . تاکتیک های ایران در مقابله با حوادث و سیاست برآمده از نیات دشمنان بسرکردگی آمریکا . انتشار یابد . تا دقیقتر . متوجه شوند خوانندگان که . صحبت مهم امروز سردار که خلاصه در تیتر آمده . که ایران است آمریکا را مدیریت میکنه . جزئیات از چه قرار بوده . اما امروز . خاصه بعد از ورود. نظامی رسمی آمریکا و ناتو. و خرج بیش از هفت هزار میلیارد دلار فقط توسط آمریکا و با دادن تلفات و صدمات . بعد از بیست سال حضور همه جانبه .جهان شاهد خروج خفت بار و پذیرش شکست از افغانستان. . و در آینده از دیکر کشورها و منطقه میباشند .. نه اینکه قیل از آن بیکار بودند . بلکه بواسطه بوده. . جدا از تحریم ها که از آغاز انقلاب علیه ایران وضع شد و طی سالها رشد و بمرحله بی سابقه در دنیا رسیده . همه براسگی توقف و شکست ایران . بعنوان مرکز . در مقابل تاکتیک جز به جز ایران بمقصود استراتژیک ایران قوی . که همچنان ادامه خواهد یافت . بلطف و یاری خداوند باریتعالی و همت مردم. شامل همه ارکان میشه و دوستداران انقلاب. به رهبری امامین انقلاب که نقش بی بدیل بر عهده دارند . شکرت
  • یاسر GB ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    11 1
    سردار یه دست صدا نداره خودتو نگاه نکن نمیشه به مردم بگی آرمان گرا باشن ولی مسئولین و بچه هاشون زندگی لاکچری و سکولار داشته باشن اول داخل و مدیریت کن تونستی بعد برو آمریکارو مدیریت کن پراید ۱۵ تومنی شده ۱۵۰ میلیون رهن خونه ۲۰ میلیونی شده ۲۰۰ میلیون مواد غذایی هم که ۱۰ برابر ... ما انقلابمون صادر کردیم و برای خودمون هیچی نذاشتیم
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 4
    احسنتم عالی. خداقوت خسته نباشید. اجرتان با امام حسین علیه السلام.
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 6
    درود خدا بر سرداران سرافراز سپاه.
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    4 2
    غفلت نکن وفکر نکن آمریکای۴۰سال پیش نیست-زخمی تر ومار گززده تر وخطرناکتر شده نسبت به ایران ولی مناظر فرصت هست
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      2 6
      خودت غفلت نکن...!!!
  • فرامرز IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    6 2
    سردارعزیز ، اقدام انقلابی جهت مبارزه با رانت و تبعیض و فساد از نان شب واجب تره ، ایران به لطف فداکاری شما و همسنگران شهیدتان دیگر از بیرون صدمه نمی خورد.
  • GB ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    9 1
    آم ری کا فقط یه چیز داره اونم یه خروار پوله. همه دنیا هم کشته مرده کاغذ سبز آم ری کا یی هستند.
  • بهروز IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    میدونم مردم زیر فشار اقتصادی هستن خودم هم واقعا دارم له می شم ولی از راه مبارزه دست نخواهم کشید البته این وسط نباید به مفسد اقتصادی و یابو زاده ها و دلال و ... رحم کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس