خباز

یک استاندار دولت روحانی با ادعای اینکه اکثریت مردم از مجلس یازدهم راضی نیستند؛ گفته: اگر کسی قولی بدهد و به استناد آن از مردم رای بگیرد و بعد به قولش عمل نکند ممکن است آن وکالت اشکال شرعی داشته باشد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"میراب‌های اغتشاش" مشکل تازه کشاورزان اصفهانی

"میراب‌های اغتشاش" مشکل تازه کشاورزان اصفهانی/ مشکل شرعی نمایندگان مجلس یازدهم!

تشکل اصلاح‌طلب موسوم به "مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم" با صدور بیانیه‌ای، پیرامون تجمع زاینده‌رود واکنش نشان داد.

به گزارش جماران در بخشی از بیانیه مذکور می‌خوانیم: چندی است خشکی زاینده رود موجب نابودشدن کشاورزی به‌ویژه در شرق اصفهان شده است. به همین دلیل جمعه 28 آبان، اعتراض مسالمت‌آمیز و به‌حق مردم شریف اصفهان در زاینده رود خشک برگزار شد.

این بیانیه همچنین با تأکید بر اینکه ایران همواره با مشکل کم آبی مواجه بوده، تصریح می‌کند:

"مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، ضمن قدردانی از واکنش عقلانی حاکمیت در برابر اعتراض مسالمت‌آمیز یادشده، این واکنش را پایان ماجرا نمی‌داند. انتظار این است که نظام تصمیم‌سازی کشور از جمله مدیریت آب بر اساس کل نگری و حاکمیت نگاه کارشناسی، به تدوین راهبردی مناسب جهت خروج از بحران آب اقدام کرده، نگاهی ویژه به این موضوع در برنامه هفتم کشور داشته باشد و در شرایط کنونی نیز از دادن وعده‌های توخالی اجتناب کند که در صورت عدم تحققشان، نارضایتی‌ها تشدید نشود. توقع این است که با مردم منطقی، شفاف و مسئولانه برخورد شده و نه تنها زیان‌هایی که به دلیل سیاست‌های غلط، متوجه کشاورزان عزیز شده است، جبران گردد، بلکه متناسب با پیشرفت‌های جهانی، بستر کشاورزی نوین در این مناطق فراهم آید."[1]

*فارغ از اینکه محتوای این بیانیه بهانه‌جویی است یا کارشناسانه و حرف‌های آن مرهم است یا مشتی نمک که بر یک زخم پاشیده شده؛ اما محتوای قابل تأمل‌تری هم درون این بیانیه به چشم می‌خورد.

آن محتوای بیشتر قابل تأمل، البته "تأکید بر پایان ماجرا نبودن اعتراض اصفهان" و کنایه پیرامون "تشدید نارضایتی‌ها" است!

این اشارت‌ها و کنایه‌ها که به نظر ناشی از یک علاقه ذاتی شدید به اغتشاش و اعتراض خیابانی است؛ البته از جانب تشکلی ابراز شده که نه تنها حامی تحریم انتخابات است بلکه در مقوله اغتشاش نیز سوابقی دارد و فی‌المثل پیش از این و در جریان اغتشاشات آبان 98 طی نامه‌ای سرگشاده؛ با خطاب قرار دادن رهبر معظم انقلاب؛ اغتشاشات آبان را بی‌نیاز از کسب مجوز عنوان کرده و تلویحا رهبری را مقصر اوضاع کشور جلوه داده بود.[2](اوضاع کشور همواره کارنامه دولت است نه رهبری)

اکنون آیا هیچ فرد عاقلی می‌پذیرد که در مواضع اینان خیر و صلاح وجود داشته باشد؟!

جالب‌تر آنکه اعضای تشکل مذکور به جای فراخواندن مردم به تأنی، رأی خوب، آرامش و تأکید بر اینکه اعتراض و تجمع سبب بغرنج شدن مسئله می‌شود تا حل شدن آن؛ اما اصرار دارد که این پایان ماجرا نیست و حتی برای حاکمیت نیز اینطور خط و نشان می‌کشد که اعتراضات تشدید می‌شود!

در این میان البته کسانی که در استان شریف اصفهان به دلیل کم‌آبی متضرر شده‌اند؛ بیش از هرکس دیگری باید متوجه "توطئه میراب‌های اغتشاش" و برخورندگان از گرده اعتراضات موجه یا غیر موجّه باشند و در سمت مقابل خواسته اینان حرکت کنند.

به روشنی باید فهمید که بخشی از مشکل کم‌آبی در اصفهان با راهکارهای اصولی قابل حل است و البته بخشی از آن نیز محتاج تغییر رویکردهای زیستی کشاورزان این خطه و تحمل و صبر است.

در میانه این اما و اگرها البته بدخواهان نیز به کمین نشسته‌اند که هم مردم و هم حاکمیت بایستی مراقب خدعه‌های آنان باشند.

***

مشکل شرعی نمایندگان مجلس یازدهم!

"میراب‌های اغتشاش" مشکل تازه کشاورزان اصفهانی/ مشکل شرعی نمایندگان مجلس یازدهم!

محمدرضا خبّاز، فعال اصلاح‌طلب و از استانداران دولت روحانی، در بخشی از یک مصاحبه با شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی با بیان اینکه نمایندگان مجلس یازدهم از روز اولی که بر صندلی های سبز بهارستان نشستند تغییر موضع دادند و به جای اینکه به معیشت بپردازند به محدود کردن اختیارات مردم و محدود کردن حقوق شهروندی پرداختند، گفته است: -آنها- طرح‌های فراوان غیر کارشناسی و مطالعه نشده را مرتب ارائه دادند از جمله طرح صیانت از فضای مجازی در صورتی  که این اسمش، اسم قشنگی است ولی محتوای آن نارساست. به جای صیانت، تخریب است. بنابراین پیش بینی می‌کنم به جز یکی دو تا کار مثبت که مجلس انجام داد که یکی همان عدم رای اعتماد به وزراء پیشنهادی آموزش و پرورش بود، کار مثبتی که بشود از آن استفاده کرد و به عنوان افتخار به آن پرداخت انجام ندادند.

او می‌افزاید: برعکس هم چوب لای چرخ دولت گذشته گذاشتند و این دولت هم که انتخاب شد تا مدت سه ماه سکوت کردند ولی یکی پس از دیگری دارند لب به سخن می‌گشایند. بنابراین این مجلس هم با آن شعارهایی که داده بود رفتارش متناسب نیست.

خباز همچنین با ادعای اینکه اکثریت مردم از مجلس راضی نیستند، اظهار می‌کند:

"گمان می‌کنم کسی اگر قولی بدهد و به استناد آن قول از مردم رایی بگیرد و بعد به قولش عمل نکند ممکن است آن وکالت اشکال شرعی داشته باشد. چون شما قولی داده‌اید و مردم به استناد آن قول به شما رای داده‌اند حالا نه تنها به آن قول عمل نمی‌کنی و برعکس آن عمل می‌کنی و درصدد فرافکنی و فرار به جلو هستید ممکن است وکالت آقایان شبهه‌ناک باشد. یک راه به نظر من می‌رسد و آن هم این است که نمایندگان رسما یک اطلاعیه بدهند و یا هر کدام در حوزه انتخابیه خودشان از مردم خودشان در جلسه‌های عمومی عذرخواهی کنند و بگویند که یا تصور ما تصور غلطی بود و یا اینکه عده‌ای به ما اطلاعات غلط دادند و فکر می‌کردیم می‌توانیم به شما مردم خدمت کنیم الان که آمده‌ایم، می‌بینیم که موانع خیلی سنگین‌تر از این حرف‌هاست و ما توان برداشتن این بار سنگین را نداریم و از مردم پوزش می‌خواهیم شاید عذرخواهی آنها از مردم باعث شود، مقداری از عقوبت دنیا و آخرت آنها کم بشود."[3]

*ما قضاوت درباره فتوایی که خبّاز پیرامون اشکالی شرعی در وکالت نمایندگان مجلس یازدهم صادر کرده است را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

اما از حیث سیاسی و تقنینی با یک خوانش ساده به روشنی می‌توان فهمید که همّ و غم ویژه مجلس یازدهم و اکثریت نمایندگان آن معطوف و مصروف به بحث اقتصاد ایران و معیشت مردم بوده است.

آقای خبّاز بعنوان یک رجل چپ اجرایی و سیاسی حکما به روشنی می‌دانند که مصوبه مجلس یازدهم برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی اگرچه مصوبه‌ای دور از "منطق پوپولیستی" بود و مجالس قبلی هم بسا که به همین دلیل زیر بار آن نمی‌رفتند؛ اما مصوبه‌ای صرفا و فقط در جهت کاهش قیمت مسکن و برداشتن بار از دوش مردم بود.

همچنین آیا مجلس یازدهم بیش از مصوبه پرداخت یارانه بیشتر به قشرهای مستضعف و طرح‌هایی مثل مالیات بر عایدی سرمایه و جهش ملی مسکن که همگی صرفا اقتصادی هستند، کار دیگری هم می‌توانست انجام دهد؟!

آیا بحث رتبه‌بندی معلمان که مجلس یازدهم برای انجام آن همت کرد، در زندگی اقتصادی نزدیک به 70 درصد کارمندان دولت یعنی قشر فرهنگی کشور بی‌تأثیر خواهد بود؟

آقای خبّاز آیا می‌داند که مجلس یازدهم با متمرکز کردن امور در نزد وزارت جهاد کشاورزی؛ تلاش کرده است تا نظارت بیشتر و جامع‌تری نسبت به قیمت‌های مایحتاج مردم صورت گیرد اما بیش از این اختیار اجرایی ندارد؟

تأکیدات همیشگی رئیس مجلس بر لزوم نظارت بر بازار و قیمت‌ها که در منتهای اختیارات رئیس قوه مقننه قرار دارد؛ آیا از توجه خبّاز و امثال خبّاز دور مانده است؟!

بدین روال پیرامون مجلس یازدهم و کارنامه آن باید بدانیم که اگرچه برخی نمایندگان محترم در روزهای تبلیغات انتخاباتی حرف‌هایی زدند که در حیطه اختیارات نمایندگی نیست! اما مجلس یازدهم در دولتین آقایان روحانی و رئیسی اقدامات جهادی فراوانی انجام داد که خوانش آنها برای طرح یک انتقاد یا تحلیل منطقی از عملکرد مجلس انقلابی یازدهم ضروریست.

تأکیدات مداوم اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه "ناصیه تمام امورات اجرایی کشور در اختیار مجلس است و نمایندگان پارلمان یازدهم بایستی در این رابطه پاسخگو باشند"! از زمینه‌های تدقیق و تأمل جدی در سیاست ایران است...

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1532184

2_ mshrgh.ir/816249

3_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/326652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    17 22
    به نظر می آید شفا یافتگان دولت جناب رییس جمهور، سید بزرگ، کم نیستند. خدا سایه شون رو مستدام دارد برای این مملکت.
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      21 6
      زنگنه را بازداشت کنید بیاوریدش در دادگاه پاسخ دهد.
    • حجت MD ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      12 25
      شما واقعا خجالت می دونید چیه که از اشکال شرعی و وفای به عهد سخن می گوید شما اصلا حق اظهار نظر ندارید چون قبلا این حق را از خودتون گرفتید
    • حجت MD ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      12 18
      شما مجمع محققان قم در 8 سال گذشته یک بیانیه دادید که حالا بیانیه می دهید
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      13 12
      افساد طلبان پاسخگو باشند چرا روحانی هیچکدام از وعده های خود را عملی نکرد ؟!
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      5 17
      مجلس یازدهم طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و قانون از کجا آورده اید و قانون لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملی را تصویب کرد اما مجلس قبل بفکر عکس سلفی با موگرینی بود.
    • a IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      6 10
      به این آقای خباز بفرمایید اگه نماینده مجلس حقوق چند برابری بگیره ولی برجام رو نخوانده تو بیست دقیقه تایید کنه چه حکمی داره یا اگه با اشراف به گند کاری زنگنه در کرسنت باز هم رای به وزیر شدن او بده چه حکمی داره یا اگه بیست نفر از نمایندگان مجلس مهره زنگنه باشند و حقوق چند ده میلیونی بگیرن تا از موجودیت او دفاع کنند این حقوقها چه حکمی داره
    • عبدالله مومن IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      5 12
      متشرع شدن افساداتی ها ، مثل آنست که شیطان بگوید مسلمان شده که هرگز امکان ندارد . هههههههههههههه
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      4 4
      این اظهار نظرها دردیرا دوا نمیکند
    • علی MD ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      4 9
      کدام وعده روحانی محقق شده که حالا دم از اشکال شرعی می زنید اصلا شما شرع می شناسید
    • حجت MD ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      3 1
      نه یک دره شرم نه یک دره خجالت نه یک دره انصاف فقط فریب و دروغ شما وعده می دانید وفا میدانید شرع می شناسید شما اختلاس و دزدی فریب و دروغ مقام و حقوق نجومی می شناسید
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      1 0
      دقیقا
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    9 14
    عجب پس خودش و رئیسش چرا عذر خواهی نکزدند فکر کنم مجلس در عدم رای اعتماد اشتباه عمل کرده که این م خوشحال شده
  • FR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    8 1
    کجاست قول شفافیت؟
  • بختیاری IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    14 11
    حاکمان شرع قشنگ کلام دوره دروغ های صبح جمعه ای کجا بودید؟ چرخش سانترفیوژ و چرخش به دور کدخدا ؟؟؟؟ رفع 100 روزه تحریم ها ؟؟؟؟؟؟ و.... آقایان محترم همه اینها به کنار آیا تابحال فکر کردید جناب عزرائیل همین نزدیکی هاست؟ دور میز توطئه یا کنار استخر فرقی نمیکنه در نهایت دست در دست ایشون راهی اونطرف هستید! اونجا وقت حساب و کتاب چه جوابی برای خدا و رسول خدا دارید در مقابل استفاده ابزاری از لباس و دین خدا ؟؟؟؟؟ یا اینکه زبان علیا حضرت لال شما هیچوقت دین و آخررت را به دنیا و رضایت و لبخند کدخدا نفروختید و تنها نگرانی و تلاش شما کمک به مستضعفان و رفع مشکلات بندگان خدا بود بدون هیچ توقع و سهم خواهی از سفره انقلاب ؟؟؟ آره ؟؟؟
  • سید IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    15 20
    جناب خباز لطفاً مبالغی که به عنوان حقوق و ...... در جایگاه استانداری تان در دولت حسن به جیب مبارکتان ریخته شده است عودت دهید تا به خاطر وعده ای انتخاباتی عمل نشده او و عمالش در آن هشت سال مشروعیت بشقاب های غذا خود و خانواده تان بر سر میز ناهارتان دچار مشکل و خدشه نباشد سپس نگران مشروعیت درآمد و وکالت دیگران شوید!
  • حامد IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    9 4
    هر اعتراضی اغتشاشه مگه اخه؟
  • ناشناس IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    3 15
    مدریت آب یاد بگیرید
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    12 16
    آقای خباز؟ آیه 2 سوره صف رو بخون. چرا چیزی را میگویید که انجام نمیدهید؟ گناه بزرگیه
  • عبدالله مومن IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    11 3
    جمع های بی آبرو
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    10 0
    خباز؟ این حرف رو به روحانی میزدی
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    10 0
    زاینده رود تازه خشک شده یا این فضلا تازه بدنیا آمدند جضرات یک نگاهی به بالاسر بیاندازد خدا داره می بینه ها اَعُوذُ بِاللَّهِ السَّمیعِ الْعَلیمِ مِنْ هَمَزاتِ الشَّیاطینِ وَ اَعُوذُ باللَّهِ اَنْ یَحْضُرُونِ
  • ali IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    6 0
    عجیبه اقای خباز دم از اشکال شرعی میزنه .عجیبه اقای خباز از اینکه مسئولان وعده میدهند و به ان عمل نمی کنند دلخور و نگرانه.عجیبه که اقای خباز اینقدر عجیبه!!!!!!
  • ناشناس IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    7 2
    این کروبی با اون سطح سواد و معلومات نمی دونم از جون این مملکت چی میخواد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    8 1
    پیشنهاد می کنم حل مسئله کمبود آب کل ایران یا حداقل تقسیم حق آبه زاینده رود را به تشکل اصلاح‌طلب موسوم به "مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم بسپارید تا ملت با هنر این آقایان بیشتر آشنا شوند و دفعه بعد برای ریاست جمهوری به آنها رای دهند . از گذشته هم هیچی نمی گوییم . این گوی و این میدان . فقط جواب مردم اصفهان و یزد و لرستان هم با خود ایشان خواهد بود .
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      3 0
      در دولت روحانی میزان هنرشان را نشان دادند
  • سید IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    6 2
    کاش در جمع این معممین اصلاح طلب یک نفر ملّای با سواد دیده می شد! یکی از یکی بی .............!!!!
    • رضا IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 3
      دِ نشد دِ ! تو خودت از همه بى .....ترى !
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    7 0
    مشکل بی آبی اختلاس است عملکرد...هایی که در کانادا به اسم آقازاده....
  • ایرانی IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    5 4
    با درود هم بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم کاملا درست و عقلایی و منطقیست و هم اظهارات آقای خباز
  • حبیب IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    6 1
    اگر حکومت رئیسی مشکل شرعی داشته باشد شما و دولتتان که حتما" ....هستید که 8 سال مملکت رابه گند کشیدید. با دروغ مرم را فریب دادید و 24میلیون رای جمع کردید و در آخر هیچ تحویل آقای رئیسی دادید .
  • ... IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    4 1
    چی بگم؟ همه دارن خود واقعیشونو نشون میدن
  • ناشناس IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 1
    نمی خوا د نظر بدین به نفع اصفونیا
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    1 0
    .....
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    4 3
    با این استدلال همه اصلاحطلبان را باید به..... فرستاد
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    4 2
    مستر خباز، با وعده های بی شمار ارباب فریدونت ، کاری ندارم ولی همین مشکل اب اصفهان فقط مشتی از نمونه خروارها وعده ارباب فریدونت است که وعده داده بودند با رفع تحریمها مشکل اب مردم حل خواهد شد. ظاهرا اندازه ماهی ها هم حافظه ندارید بهتره اسم حزبتون رو بزارید مادون ماهی
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    4 3
    اسلاحتلب دست و پا نزنید دیگه به قدرت بر نمی گردید خخخ
  • پرویز IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    7 0
    استان اصفهان وچند استان دیگر مانند بدنی هستند که بشدت دچار کم خونی(کم آبی) روبه مرگ شده اند .طبیب(دولت) باید زالوهایکه (کارخانه های فولاد وکاشی وووو)دارند ازاین بدن خون میمکند را از این بدن جدا کنند وبکنار دریای عمان ببرند وگرنه هرچقدر خون (آب)به این بدن تزریق شود همان زالوها آنرا میخورند.
  • ناشنا IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    5 4
    کجای این حرف بی منطق است. کسی که قول می دهد و به قولش عمل نمی کند. اشکال شرعی دارد
  • كريم IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    3 1
    اي به اصطلاح علما مگر در قرآن كريم نخوانده ايد كه : ما از آسمان آبي فرستاديم و بوسيله آن ... حال شما كه اينقدر خود را مستجاب الدعوة مي پنداريد نماز باران با مردم اصفهان بجا بياوريد تا خداوند با دعاي شما باران ببارد و مشكل آنها حل هم بشود. اي خباز كه به خيال خودت آدم اينقدر فهميده اي هستي چرا هم پالكي هاي افساد طلبت را در دولت قبلي از اين نصيحت ها نكردي كه اين همه گند بالا نياورند كه هر روز عده اي از آنها را به جرم اختلاس و دزدي محاكمه نكنند تا آبروي ما در دنيا با داشتن چنين آدمهايي نرود. اف بر سران فتنه 88 و همپالكي هايشان باد.
  • شهرام IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 0
    خجالت بکشید !
  • روناک IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    3 0
    خدایا ما را از شر فتنه های آخرالزمان حفظ بفرما
  • سید محسن IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    4 1
    بفرمایید با همین فتوا حکم جناب روحانی چگونه خواهد . قول چرخیدن سانترافیوژها و زندگی مردم . که سانترافیوژها متوقف و البته زندگی مردم هم که همه میدانیم !!!.
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    مشرق فرمایشات شما صحیح هست اما وقتی یه جایی میاد میگه 225م یه نفر حقوق داره اما هزینه برای ابادانی کشور ناچیز بوده چی باید گفت؟
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      4 0
      باید رای خوب داد
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      1 0
      بقیه اش چاپ نشد چرا ؟
  • 555 IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 0
    اغتشاش يا اعتراض؟
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    چی بگم
  • علی IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    4 0
    خوارجان زمانه
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    3 1
    آقای خباز بله جنابعالی با وعده‌های آقای حسن فریدون استاندار شده اید. و آقای فریدون چون فقط به وعده‌هایی که به شما و کدخدا داده‌اند عمل کرده اند. نانشان حلال، حلال است و صدای حلال حلالش هم تا آسمان رفته
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 0
    خباز؟
  • میثم IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    3 1
    این آقایان مجمع به اصطلاح محققین ودر اصل آتش بیار معرکه تا حالا کجا تشریف داشتند و در این هشت سال مگر در داخل کشور نبودند. که الان فیل شان هوای هندوستان کرده و یادشان آمد که باید بر امواج اعتراضات سوار شوند. در زمان فتنه 88 ، آشوب های 96 و 98 که از بی کفایتی دولت تحت حمایتشان رخ داده آقایان کجا تشریف داشتند که حتی یک انتقاد خشک و خالی هم نکردند. و حالا که این مشکلات بجا مانده از بی کفایتی دولتهای قبلی هست و ربطی به دولت جدید ندارد . زبان انتقاد و تهدید گشودند. واقعا انصاف هم خوب چیزی است. اما آقای خباز شما از کی مجتهد شدی و فتوا صادر می کنی که ما خبر نداشتیم. چرا در زمان دولت و مجلس و شورای شهر هم پالگی هایت این فتوا صادر نمی شد. دولت و مجلس و شورای شهری که با وعده و وعیدهای بسیار ی که 1درصد آن را هم محقق نکردند. بلکه خلاف وعده های بسیاری کردند. ولی فتوایی از شما صادر نشد. چرا؟ نکنه در کویر لوت زندگی می کردی و دسترسی به اخبار و اطلاعات نداشتی. دست بر دارید و آب به آسیاب دشمن نریزید. آقایان افساد طلب.
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    1 0
    خباز یک طرح کارشناسی که مشکل شرعی هم نداشت در زمان استانداری اجرا نمود «رونمایی از پلاک خانه پدری حسن فریدون» ! امور مسلمانان را به خودشان واگذار کن!
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 0
    مرزهای وقاحت توسط اصلاح طلبان هر روز جابجا میشود ،،،خداوند بر ناراحتیشان بیفزاید ،انشاالله
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 0
    الحمدلله آقای خباز فتوی هم میدهند. و اهل حلال و حرام هم شده اند. لطفا درمورد آقای حسن روحانی هم که جهت رضایت کدخدا دلار را از 3 تومان به 30 تومان و پراید را از 10 تومان به 160 تومان رساند را هم فتوا بدهید.
  • رضا IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    1 0
    این حرف رو درسته اصلاح طلبان زدنو زمان دولت روحانی ساکت بودند ولی اونام می تونن حرف حق بزنند
  • علی یوسفی IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 0
    خباز لطفا نظر نمیخواھیم .... مردم خوب وبد را می فھمند سعی کن مشاور باشی در ابادانی چون مردم نسبت بھ شما قبلا محبت نمود اند شما جبران کن
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 0
    خباز جان آبو بریز همون جایی که میسوزه...
  • جواد IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 0
    اف بر هرچه اصلاح طلبان
  • امید IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 0
    سوختن بس است ساختن درد مردم رادوا می کند عزیزم
  • محمد IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 0
    مردم هوشیارند
  • دل سوخته IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 0
    کسای که باید دعوت به ارامش کنن دستور اغتشاش و ادامه اون رو میدن یعنی خاک ...........
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    عجب...
  • علی IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    چه گویم که ناگفتنش بهتر است...؟عزیزان بیشتر فکر کنید و بدون تعصب ببینید مشکل اصلی کجاس ؟ که هیچکومتون نمیگید
  • علی اکبر IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    خب الحمدالله والمنه زبان گنگ تشکل اصلاح طلب! مجمع محققین و مدرسین و ایضا جناب آقای خباز شفا یافت و ظاهراً ابتدا به ساکن قدرت شنوایی حضرات برگشته ! چون بالاصاله گوش و زبان در راستای همند و لال به خاطر کری ، زبانش الکن و لال میشود ، الحاصل ، معذالک تقصیری در عدم اعتراض آقایان به مدیریت مشعشع ۸ ساله دولت منفعل و رحم اجاره‌ای اصلاح طلبان به ریاست حسن فریدون متوجه آنان نیست که خدایتعالی نیز # مجمع محققین و مدرسین و آقای خباز و قاطبه فرقه اصلاح طلبیه ! را معاف نموده آنجا که فرموده است : لیس علی الاعمی حرج و لا علی الاعرج حرج و لا علی المریض حرج ! .....وگرنه اگر مریض الاحوال نبودند قطعاً به ۸ سال ترک فعل عالما عامدا دولت حسن فریدون و دزدی و غارت بیت المال توسط نور چشمی‌های وی و اذنابهم و عدم توبه و استغفار علی اردشیر لاریجانی و اعوان و انصار وی در مجلس که امنیت ملی را ۲۰ دقیقه ای به اجنبی فروختند قطعاً موضعگیری میکردند!اما ظاهراً مشکل آقایان صرفاً زبان گنگ آنان نبوده و قلبشان نیز به شدت مریض است و لذا ما نیز با تأسی از کلام خداوند علیم بذات الصدور میگوییم : فی قلوبهم مرض ، فزادهم الله مرضا .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس