غریب آبادی: دادگستری تهران رسیدگی حقوقی به ۴ پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای را به پایان رسانده است

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر تاکید کرد دادگستری تهران، رسیدگی حقوقی به چهار پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای را به پایان رسانده و به زودی حکم مربوطه ابلاغ خواهد شد.

به گزارش مشرق، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، به مناسبت فرا رسیدن سالگرد شهادت دکتر فخری زاده، گفت: شهید فخری زاده، دانشمند گمنامی بود  که فقط بعد از شهادتش، مردم با بخشی از خدمات ایشان آشنا شدند. خدمات شهید دکتر فخری زاده، بویژه در حوزه دانش و تجربه هسته ای، ماندگار خواهد بود.  

غریب آبادی با اشاره به این که ترور این دانشمند برجسته، مانند ترور دیگر شهدای عزیز هسته ای، جنایت علیه بشریت و نقض حقوق بین الملل و حقوق بشر می باشد، از بی عملی و سکوت سازمان های بین المللی و کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم در قبال این جنایت انتقاد کرد و گفت: دادگستری تهران، رسیدگی حقوقی به چهار پرونده ترور دانشمندان هسته ای را به پایان رسانده و به زودی حکم مربوطه ابلاغ خواهد شد. از سوی دیگر، رسیدگی کیفری به این ترورها نیز در دستورکار دادستانی تهران قرار گرفته و یک پرونده در این خصوص تشکیل شده و پرونده های دیگری نیز به زودی تشکیل خواهد شد.  

معاون رئیس قوه قضائیه افزود: انتظار داریم با هماهنگی و همکاری سائر دستگاه های ذیربط، این جنایت ها را در عرصه بین المللی نیز مورد پیگیری و رسیدگی قرار دهیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس