موافقت کمیسیون آموزش مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از دفاعیات وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از برنامه‌هایش و نطق موافقین و مخالفین به «یوسف نوری» رأی اعتماد دادند.

به گزارش مشرق، نشست علنی صبح امروز (یک‌شنبه ۷ آذرماه) مجلس شورای اسلامی با دستور جلسه بررسی برنامه‌ها و صلاحیت «یوسف نوری» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد که در پایان این جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۹۵ رای موافق، ۵۷ رای مخالف و ۱۷ رای ممتنع به «یوسف نوری» به عنوان وزیر آموزش و پرورش رأی اعتماد دادند.

«یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش شد/ موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی چه گفتند؟

اولین دستور کار جلسه امروز، بررسی صلاحیت یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.

بر این اساس، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح حمایت از مالکیت صنعتی، گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی، گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل(44) قانون اساسی در مورد طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار، گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عدالت اداری، گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اجرای طرح چهل و شش هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان، گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت شستا از سال 1392 الی 1399 و گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی آثار اقتصادی ناشی از عدم تحصیل اهداف قانون برنامه ششم و اجرای احکام قانونی توسط وزارت نیرو و همچنین بررسی تقاضای دوفوریت در مورد طرح تشکیل آب و فاضلاب روستایی در دستور کار امروز پارلمان قرار دارد.

«یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش شد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در توضیح علت عدم حضور رئیس جمهور در این نشست گفت: آقای رئیسی به منظور حضور در نشست سران اکو در سفر هستند از این رو آقای مخبر معاون اول رئیس جمهوری در جلسه ما حضور دارند که عرض خیر مقدم خدمت ایشان و وزرای همراه وی داریم.

«یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش شد

گفتنی است یوسف نوری سومین وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم است که برنامه های وی مورد بررسی نمایندگان قرار می گیرد و طی روزهای اخیر نیز جلسات متعددی برای بررسی برنامه های این وزیر پیشنهادی در کمیسیون ها و فراکسیون های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

موافقت کمیسیون آموزش مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات را درباره برنامه و صلاحیت «یوسف نوری» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را قرائت کرد.

در این گزارش اعلام شد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با صلاحیت «یوسف نوری» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش موافقت کرد.

نظر مثبت فراکسیون مردمی انقلاب درباره «یوسف نوری»

محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: نشست مجمع عمومی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی صبح امروز و پیش از آغاز جلسه علنی مجلس با حضور یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برگزار شد.

وی افزود: در این نشست وزیر پیشنهادی به ارائه برنامه‌های خود پرداخت و موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی نیز نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی مجلس اظهار داشت:‌ پس از بحث و بررسی‌های انجام شده در جمع‌بندی نهایی نظر فراکسیون در رابطه با وزارت یوسف نوری بر وزارت آموزش و پرورش مثبت بود.

مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی آموزش و پروش چه گفتند؟

نظرات نمایندگان موافق و مخالف را در زیر می‌خوانید.

موافقان

«نوری» برای اجرای کامل رتبه‌بندی معلمان برنامه دارد

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم در موافقت با «یوسف نوری» اظهار کرد: نیروی انسانی مستعد و کارآمد مهمترین ظرفیت کشور است. آموزش و پرورش پایه علمی، فرهنگی و پیشرفت کشور است که اگر خوب عمل کند بخش زیادی از مشکلات کشور حل خواهد شد.

غضنفرآبادی گفت: آقای نوری با توجه به سوابق درخشانی که دارد، می‌توانند در تراز آموزش و پرورش کار کنند. ایشان مسئول پرورشی ایران در دو کشور قطر و بحرین بود همچنین نماینده قرارگاه سازندگی خاتم در دولت بوده و سوابق درخشان دیگری نیز دارد.

نماینده مردم بم گفت: آقای یوسف نوری رزومه موثر در جبهه داشته و برنامه‌های خوبی برای آموزش و پرورش دارند و اجرای سند تحول بنیادین و اجرای کامل رتبه‌بندی معلمان و استفاده از حداکثر بودجه برای تحقق برنامه‌ها از جمله برنامه‌های ایشان است. (بیشتر بخوانید)

«نوری» از جنس آموزش و پرورش است

حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در موافقت با وزیر پیشنهادی، گفت: به برکت انقلاب، بیش از ۹۵ درصد جمعیت کشور باسواد هستند. امروز تعداد آموزشگاه‌های کشور از ۵۰ هزار به ۱۵۰ هزار آموزشگاه رسیده است؛ ۳۶۰۰ مدرسه شبانه‌روزی، ۱۶ هزار مدرسه نمونه دولتی، ۶۰ هزار مدرسه عشایری و ۱۴ هزار مدرسه شاهد در کشور وجود دارد.

وی افزود: زمانی آموزش و پرورش در اختیار کارگزاران سازندگی بود، ۱۶ سال نیز جبهه دوم خرداد و تدبیر و امید در این وزارتخانه حکمرانی کردند و برخی اسناد را به این وزارتخانه تحمیل نمودند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید فردی از جنس آموزش و پرورش مدیریت این وزارتخانه را در دست بگیرد، وزیر پیشنهادی را از جنس آموزش و پرورش خواند.

نوروزی گفت: وظیفه نوری، ارتقاء معیشت فرهنگیان، اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، مدرسه‌محوری و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان و وظیفه مجلس، تدوین قوانین و مقررات برای کمک به وزیر آموزش و پرورش است. (بیشتر بخوانید)

«نوری» برای عدالت آموزشی برنامه دارد / او مشاور امین دولت خواهد بود

علی اکبر بسطامی در موافقت با رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی، گفت: آموزش و پرورش و معلمان «پیش‌قراولان» رسالت پیامبران هستند.

وی افزود: نوری همرزم شهیدان بوده و در دوران خوف و خطر در یک دست کتاب و در یک دست دیگر اسلحه داشته است.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: حاج یوسف، محور وحدت نیروهای انقلاب، خط شکن زمان جنگ و معلم دوران خوف و خطر و یادگار شهیدان کربلای یک است.

بسطامی تأکید کرد: به لطف خدا دولت کریمه فرزندی از فرزندان ایلام را بعد از ۴۰ سال جهت پذیرش مسئولیتی مهم در دولت انتخاب کرد. وی مشاوری امین برای دولت خواهد بود.

وی افزود نوری در کمیسیون تلفیق و بودجه‌های سنواتی به عنوان مشاوری امین نقش آفرینی می‌کرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس توجه به زیرساخت‌های آموزش و پرورش، عدالت آموزشی، اجرای قانون رتبه بندی را از برنامه‌های وزیر پیشنهادی خواند و خاطرنشان کرد: رابطه وزیر پیشنهادی و مجلس دوستانه و برادرانه خواهد بود. (بیشتر بخوانید)

«یوسف نوری» اقتصاد آموزش و پرورش را می‌شناسد

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در موافقت با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی، گفت: ضروری است فردی در آموزش و پرورش در مسند مدیریتی قرار گیرد که علاوه بر نگاه‌های تربیتی و آموزش ی، نگاه‌های اقتصادی دقیقی داشته باشد. امروز کسی را می‌خواهیم که اقتصاد آموزش و پرورش را بشناسد و با تامین منابع مالی، نظام‌های برنامه و بودجه آشنا باشد.

وی با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان مشکل دارد، افزود: نوری عضو هیئت امنای این صندوق است. مشکل ما در اقتصاد آموزش و پرورش عدم آشنایی مدیران با اقتصاد تعلیم و تربیت است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی انتقادات مخالفان وزیر پیشنهادی مبنی بر اینکه وی سال‌ها از وزارت آموزش و پرورش دور بوده است، گفت: در این مدت نوری در هلدینگ های اقتصادی بنیاد شهید و قرار گاه خاتم خدمت کرده است. ارتباط با این نهادها، توانمندی‌های اقتصادی مدیران را رشد می‌دهد. (بیشتر بخوانید)

نوری وزیر پیشنهادی: «تربیت» در نظام جمهوری اسلامی برنامه نیست بلکه هدف است

یوسف نوری در جلسه رأی اعتماد اظهار داشت: به فضل الهی در گام دوم انقلاب اسلامی جهشی به سمت تمدن نوین اسلامی داریم که باید نسل تمدن ساز را پرورش دهیم.

وی افزود: ما نیازمند آن هستیم که اهداف متعالی را از عرش به فرش بیاوریم، تصور بنده بر این است که تا زمانی که نتوانیم نمونه عینیت یافته انسان تراز انقلاب اسلامی را پیش روی نظام تعالی و تربیت قرار دهیم اهداف ما ناتمام خواهد ماند.

«یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش شد

نوری بیان کرد: امروز خداوند الگوی تربیتی را در مقابل ما مسئول سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرار داده است که باید نمونه آن را مشاهده کنیم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش ما باید دانش آموزانی با شاخصه‌های علمی در زمینه‌های مختلف تربیت کند که ماحصل آن شهید احمدی روشن و شهید رضایی نژادی باشد که تربیت یافته همین مدرسه‌ها بودند.

وی ادامه داد: تحقق چنین آموزش و پرورشی دور از دسترس نیست، به شرط آنکه از بن دندان معتقد باشیم که مدرسه ما می‌تواند مدرسه تربیتی شهید سلیمانی باشد.

نوری بیان کرد: جایگاه آموزش و پرورش را متأسفانه به یک مسئله درون سازمانی تقلیل داده‌ایم که باید این نگرش تغییر کند و با نگاه ملی به آن نگاه کنیم و میدان داری آن برعهده وزارت آموزش و پرورش است، اگر تربیت انسان مجاهد را شاه بیت آموزش و پرورش می‌دانیم این وزارتخانه را باید در قله قرار دهیم. کشورهای پیشرفته دنیا آموزش و پرورش را در اولویت قرار داده است که چراکه از این نهاد با ایجاد ارزش افزوده می‌تواند به تولید کمک کند. (بیشتر بخوانید)

مخالفان

وزیر پیشنهادی برنامه‌اش برای مقابله با مافیای کنکور را اعلام کند

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر در مخالفت با «یوسف نوری» با اشاره به اینکه چند سوال جدی درباره برنامه «یوسف نوری» برای چالش‌های حوزه آموزش و پرورش دارم، عنوان کرد: اولین موضوع این است که وزیر پیشنهادی برای مافیای کنکور که سالانه چند برابر بودجه آموزش و پرورش در آن هزینه جابجا می‌شود و کشور را می‌بلعد چه برنامه‌ای دارد؟

نیک‌بین ادامه داد: برنامه شما برای چاپ کتب درسی و حذف مافیای کتب درسی چیست؟ وزارتخانه‌های مختلف هر کدام به نوعی با تعارض منافع مواجه هستند؛ برنامه شما برای تعارض منافع در حوزه آموزش و پرورش چیست؟

وی اظهار کرد: برنامه شما برای تبعیض ساختار یافته در حوزه آموزش و پرورش چیست؟ مهم‌ترین موضوع در آموزش و پرورش همین موضوع تبعیضی است که به شکل ساختار یافته این حوزه را دربرگرفته است. (بیشتر بخوانید)


برنامه نوری برای لایحه رتبه‌بندی معلمان اجرایی نیست

هاجر چنارانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 7 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مخالفت با برنامه‌های وی گفت: مخالفت ما با شخص وزیر نیست بلکه با برنامه‌های وی است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: به عنوان معلم می‌گویم حکم کارگزینی خود را به تازگی از آموزش و پرورش گرفته‌ام که هنوز حقوق خود را که 8 میلیون تومان است از این وزارتخانه دریافت می‌کنم لذا نمایندگانی که می‌گویند فرهنگی و معلم هستند مدرک آن را نیز نشان دهند.

وی  در ادامه با بیان اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید بگوید لایحه رتبه‌بندی را چگونه اجرا می‌کند، عنوان کرد: بنده عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم بوده‌ام لذا وزیر باید توضیح دهد برای برنامه هفتم از چه محلی قصد دارد اعتبارافزایی کند و برای اجرای آن چه برنامه‌ای دارد و معتقدم برنامه وزیر پیشنهادی عملیاتی نیست. (بیشتر بخوانید)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    3 0
    نكته مهمش اينه ...
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      1 0
      اشتباه نکنید... انسانهای خوشبین و بدبین هر دو برای جامعه مفیدند؛ خوشبین هواپیما را اختراع میکند و بدبین چتر نجات را...!
  • GB ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    2 0
    رای اعتماد به وزیر پیشنهادی با رزومه؟؟
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 12
    عالی
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    11 1
    انتظار داشتیم یک خانم وزیر آموزش و پرورش شود
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    13 0
    فقط رزومه اش...
  • حسام IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    2 0
    با مدرک فوق لیسانس ۲۹ سال سابقه وآموزگار بودن دریافتی ام کمتر از‌پنج میلیونه وقتی متوسط دریافتی بانکی سه ونیم برابر آموزش وپرورش است وقتی حقوق پرستار دوبرابر حقوق منه ودریافتی ها که الله اکبر وقتی پول بنزین ماشین پرایدم را ندارم تا در مدرسه برسم وقتی ده سال می خواند کمی اختلاف حقوقم را با سایر کارمندان کم کنند نه همتراز بلکه کم کنند پنجاه کارشناس اقتصادی با خون امضا کنند که تورم افسار گسیخته میاد دیگه وزیر داشتن یا نداشتن چه فرقی می کند دانش آموز من با غلط املایی سر کلاس دانشگاه حاضر میشه اینا به کنار دهها بلکه صدها بلکه هزاران بار خبر افزایش حقوق فرهنگیان مرتب از صدا وسیما تکرار میشه هنوز حق التدریس کامل ما سال ۹۸ وسال ۹۹ را دریافت نکردیم کجای عالم پرداخت حقوق به تاخیر افتاده را دراخبار تلویزیون سراسری اعلام می کنند؟ خنده دارش اینه هی اعلام می کنند ولی هیچ وقت پرداخت نمی کنند در مدرسه وقتی اولیای دانش آموزان مراجعه می کنند حرف اولشان با ما اینه که مرتب وهر روز حقوتان اضافه میشه میگیم از کجا متوجه شدید میگن مرتب اخبار اعلام می کنند!!! با مدرک فوق لیسانس ۲۹ سال سابقه سه میلیون هشتصد دریافتی
    • علی IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      0 1
      دریافتی ملاک نیست بفرمایین حکم شما چنده؟
  • امیر FR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    3 0
    خانم چنارانی امروز در مجلس فیش حقوقی هشت میلیونی با مدرک دکتری در آموزش وپرورش رابه نمایندگان نشان داد که دریافتی اش حدود پنج میلیون میشه کدام یک از کارکنان دولت با مدرک دکتری پنج میلیون دریافتی دارند؟ شما را بخدا کارگر را با این حقوق می تونی الان به کار بگیری؟ غربگداها کنترل جمعیت سپس برجام واکنون نابودی آموزش را در سر دارند چرا؟وچرا؟
  • تارا IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    موفق باشه
  • خوش چهره IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    عالی
  • علی IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    4 0
    شما میدونید چرا دانش اموزان با نمرات خیلی خوب کارنامه می گیرند وباغلط های خوانداری ونوشتاری در دانشگاه حاضرند؟ می دونید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس