وزیر پیشنهادی برنامه‌اش برای مقابله با مافیای کنکور را اعلام کند

نماینده مردم کاشمر گفت: اولین موضوع این است که وزیر پیشنهادی برای مافیای کنکور که سالانه چند برابر بودجه آموزش و پرورش در آن هزینه جابجا می‌شود و کشور را می‌بلعد چه برنامه‌ای دارد؟

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۷ آذرماه) مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، گفت: بنده برنامه‌های یوسف نوری برای تصدی وزارت آموزش و پرورش را مطالعه کردم و چند سوال اساسی از وی دارم که باید برنامه‌های خود را در این زمینه‌ها ارائه کند.

وی بیان کرد: مافیای کنکور چندین برابر بودجه آموزش و پرورش درآمد دارند و مانند اژدهای چند سر درآمدهای خانوارها را می‌بلعند و وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید بگوید که چه برنامه‌ای برای مقابله با مافیای کنکور و حذف کتب متعدد کمک درسی دارد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای نوری! برنامه شما برای تعارض منافع در آموزش و پرورش چیست؟ متأسفانه برخی از افراد در این وزارتخانه به دنبال منافعی خاص برای خودشان هستند و لازم است برنامه جدی برای مقابله با آنان وجود داشته باشد.

نیک‌بین ادامه داد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید توضیح دهد که چه برنامه‌ای برای مقابله با تبعیض سازمان‌یافته در آموزش و پرورش دارد؟ در حال حاضر عناوین مختلفی در بین معلمان وجود دارد و ما شاهد آن هستیم که معلم خرید خدمت، معلم غیرانتفاعی، نهضتی و معلمان ساعتی و روزمزد وجود دارد که حقوق و دریافتی آنان با یکدیگر متفاوت است. باید وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بگوید چه برنامه‌ای برای رفع کسری معلم در کشور دارد.

وی افزود: فریاد معلمان از فقر نیست بلکه از فرق و تفاوت‌ها است و آنان می‌گویند که چرا باید حقوق و مزایای متفاوتی نسبت به همکار دیگرشان دریافت کنند و لازم است وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بگوید که چه برنامه‌ای برای مقابله با تبعیض سازمان‌یافته در آموزش و پرورش دارد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: معلمان غیرانتفاعی در همین شهر تهران با یک میلیون تومان حقوق و بدون بیمه کار می‌کنند. وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید برنامه‌های خود را برای ساماندهی وضعیت معلمان و مقابله با مافیایی که در مدارس غیردولتی به وجود آمده، ارائه کند.

نیک‌بین تأکید کرد: آموزش و پرورش مهم‌ترین وزارتخانه کشور است و باید وزیر آموزش و پرورش کسی باشد که بتواند تبعیض‌های موجود در بدنه این وزارتخانه را از بین ببرد. لایحه رتبه‌بندی معلمان یکی از مهم‌ترین لوایح است و وزیر آینده آموزش و پرورش باید به دنبال آن باشد که اعتبار لازم برای اجرای این لایحه را تأمین کند و در دولت در این زمینه رایزنی داشته باشد.

وی متذکر شد: در چند سال گذشته غرب‌زدگان محتوای آموزشی کشور را به سمت و سویی بردند که فرهنگ ایثار و شهادت در آن جایی نداشته باشد و وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید بگوید که چه برنامه‌ای دارد تا محتوای آموزشی کشور متناسب با ارزش‌های اسلامی و انقلاب باشد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نظام آموزش و پرورش ما در حال حاضر بیسوادپرور و استعدادکُش است و سوال ما این است که چرا نظام آموزشی ما به گونه‌ای است که یک دانش‌آموز باید در همه دروس نمرات بالایی کسب کند؟ شاید دانش‌آموزی بخواهد در رشته ادبیات ادامه تحصیل دهد؛ چه لزومی دارد که نمره وی در دروسی مانند انگلیسی و ریاضی هم عالی باشد؟

نیک‌بین اظهار داشت: ۱۲ سال فرزندان ما در نظام آموزشی درس می‌خوانند اما مهارتی آنطورکه باید و شاید به آنان اضافه نمی‌شود. محتوای آموزشی باید مطابق با نیاز روز شود و وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید توضیح دهد که چه برنامه‌ای برای به فعلیت رساندن استعدادهای دانش‌آموزان دارد؟

وی با تأکید بر اینکه نظام آموزشی ما باید منطبق با برنامه‌های بالادستی باشد، گفت: ۱۵ درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس غیرانتفاعی و ۸۵ درصد آنان در مدارس دولتی درس می‌خوانند اما درصد قبولی در کنکور برعکس است و بیش از ۸۰ درصد قبولی در کنکور برای دانش‌آموزانی است که در مدارس غیرانتفاعی و ۲۰ درصد مربوط به دانش‌آموزانی است که در مدارس دولتی درس می‌خوانند؛ سیستم آموزشی باعث می‌شود استعدادها از بین برود و فرآیند کنکور هم غلط است که باید اصلاح شود.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید برنامه جدی برای دانشگاه فرهنگیان داشته باشد و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم یکی دیگر از مسائل مهم است که باید برای اجرای آن برنامه داشته باشد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • معلم IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    سلام‌ کنکور رو خیلی خوب و درست گفتی راه حل اون اینه که رشته های پزشکی و دارو... کم میگیرن با افزایش دو برابری اون هفصد هزار داوطلب تجربی از اوان کودکی دنبال کنکور و فشار به اموزش پرورش نمیرند و اموزش پرورش از فشار کنکور رها میشه و به ارتقای فرهنگ‌سلامت ترافیک و تعامل اجتماعی و .....رو میتونه دنبال کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس