فلاش تانک یکی از مهترین اجزای هر سرویس بهداشتی برای رعایت بهداشت و حفظ پاکیزگی محیط است. در این مقاله با راهنمای خرید مناسبترین فلاش تانک برای هر نوع سرویس بهداشتی با ما همراه باشید.

فلاش تانک نوعی مخزن ذخیره آب است که می‌تواند از جنس پلاستیک یا فلز باشد که به وسیله یک کانال به توالت فرنگی یا ایرانی متصل می‌شود. این وسیله علاوه بر اینکه باعث پاکیزگی و رعایت بیشتر بهداشت می‌شود باعث صرفه جویی در مصرف آب نیز می‌شود.

انتخاب فلاش تانک مناسب برای هر نوع از سرویس بهداشتی

بعد از هر بار استفاده از سرویس بهداشتی با فشردن دکمه فلاش تانک یا اهرم آن مقدار مشخصی آب با فشار بالا وارد سرویس می‌شود و آن را تمیز میکند.  برای انتخاب بهترین فلاش تانک ابتدا باید انواع آن را بشناسید. در ادامه انواع فلاش تانک را معرفی میکنیم.

انواع فلاش تانک

فلاش تانک ساده

فلاش تانک های ساده شامل یک مخزن و یک دکمه یا اهرم هستند. پس از هر بار استفاده از سرویس با کشیدن اهرم یا فشردن دکمه تمامی حجم آب فلاش تانک تخلیه می‌شود.

فلاش تانک دو زمانه

فلاش تانک های دو زمانه در واقع مثل فلاش تانک‌های ساده هستند اما دو مخزن دارند. یکی کوچک و یکی بزرگتر هر مخزن نیز یک دکمه برای تخلیه دارد. هر زمان نیاز باشد آب کمتری مصرف کنید می‌توانید دکمه مخزن کوچکتر را بفشارید و در صورت نیاز به آب بیشتر از مخزن بزرگتر استفاده کنید. این مکانیزم فلاش تانک‌های دو زمانه باعث صرفه جویی بیشتر در مصرف آب می‌شود.

فلاش تانک اتوماتیک

فلاش تانک اتوماتیک توالت از فناوری حسگر مادون قرمز فعال استفاده می کند که از انتشار و دریافت پرتوهای مادون قرمز برای تشخیص حضور و حرکت اشیا یا افراد در حوزه تشخیص خود استفاده می کند. هنگامی که حسگر بدن فرد را شناسایی کرد، آماده کار است. وقتی فرد از سرویس بیرون می رود، آب را به طور خودکار تخلیه می کند. برخی از مدل‌ها حالت ذخیره آب نیز دارند: 4 ثانیه در هر شستشو اگر زمان استفاده کمتر از 1 دقیقه باشد و 9 ثانیه در هر شستشو اگر زمان استفاده بیش از 1 دقیقه باشد.

انتخاب فلاش تانک مناسب برای هر نوع از سرویس بهداشتی

فلاش تانک توکار

در مقاله‌ای از سایت my-plumber می‌خوانیم: فلاش تانک توکار یک مخزن توالت مخفی است که پشت دیوار پنهان شده است. مخزن مخفی باعث صرفه جویی در فضا می شود و از نظر زیبایی شناسی دلپذیر است زیرا تنها چیزی که می بینید یک دکمه فلاش درست بالای توالت است. برندهای بسیاری از توالت فرنگی  و ایرانی وجود دارد که همگی با ویژگی‌های متفاوت خود معروف هستند. می‌توان گفت طریقه نصب فلاش تانک برای انواع توالت شبیه به هم است. حتی طریقه نصب انواع فلاش تانک توکار از برندهای مختلف نیز بسیار شبیه به هم است.

مهمترین نکات که در خرید بهترین فلاش تانک باید رعایت کنید

از آنجایی که انواع فلاش تانک از برندهای مختلف در بازار موجود است، ممکن است تنوع بالا بسیاری از افراد را در خرید با مشکل مواجه کند. در ادامه نکات مهمی برای خرید یک فلاش تانک مناسب معرفی می‌کنیم که بهتر است به آنها توجه داشته باشید.

اندازه سرویس بهداشتی

قبل از هرچیز بهتر است به فضایی که برای نصب در اختیار دارید توجه کنید. اگر فضای کوچکی دارید بهتر است از فلاش تانک‌هایی که اندازه کوچکتری دارند استفاده کنید. فلاش تانک‌های توکار نیز گزینه خوبی هستند اما نصب آنها سخت و پر هزینه  است و بیشتر برای ساختمان‌های در حال ساخت مناسب است.

قیمت

قیمت فلاش تانک یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب فلاش تانک برای خرید است. با توجه به نوع فلاش تانک، برند و امکانات ممکن است قیمت‌ها متفاوت باشد.

برند

در انتها بهتر است از برندهای معتبر که برای محصولات خود ضمانت و خدمات پس از فروش ارائه می‌کنند خرید کنید. اکثر برندهای معتبر و باکیفیت ایرانی از قیمت و تنوع مناسبی برخوردارند.

کلام آخر

برای خرید فلاش تانک باید انواع آن را بشناسید. سپس با توجه به فضای سرویس خود، نوع سرویس مثل توالت فرنگی یا ایرانی ( نوع نصب می‌تواند متفاوت باشد)، قیمت، برند، سلیقه و نیازهایتان بهترین انتخاب را داشته باشید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس