بلینکن، روسیه را به "پاسخ خطرناک" تهدید کرد

وزیر خارجه آمریکا امروز، سه‌شنبه در حاشیه نشست ائتلاف ناتو در لتونی نسبت به هرگونه خصومت جدید روسیه علیه اوکراین هشدار داد و گفت، منجر می‌شود به "خطر" پاسخ داده شود.

به گزارش مشرق به نقل از سایت آر تی، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست ناتو در کنفرانس خبری مشترک با ادگارز رینکویچ، وزیر خارجه لتونی گفت، هر گونه گام تنش زا از جانب روسیه منبع نگرانی عظیم آمریکا و لتونی است و هرگونه خصومت جدید پیامدهای خطرناکی خواهد داشت.

بلینکن ماهیت پاسخ احتمالی آمریکا را مشخص نکرد؛ اما اشاره کرد، در درجه اول خواهان مشورت گیری از هم‌پیمانان آمریکا در ناتو طی امروز و فردا در ریگا پایتخت لتونی است.

او اضافه کرد: ما بسیار نسبت به تحرکاتی که از سوی نیروهای روسیه در مرزهای مشترک با اوکراین مشاهده می‌کنیم، نگرانیم.

بلینکن در ادامه تاکید کرد: واشنگتن با همکاری با اتحادیه اروپا بر تحمیل تحریم‌های جدید علیه رژیم بلاروس استفاده می‌کند زیرا که متهم به استفاده از مهاجران به شیوه وقیحانه به عنوان سلاحی برای بی‌ثبات سازی کشورهای اروپایی مجاور است.

این در حالی است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز در واکنش به ادعاهای غرب گفت، آمریکا، روسیه را با پایگاه‌های نظامی از همه طرف محاصره کرده است و یک هیستری نظامی عظیم را در مرزهای ما شروع کرده است.

آمریکا و ناتو همواره اتهامات مکرری علیه روسیه درباره وجود حمله احتمالی این کشور علیه اوکراین مطرح می‌کنند که مسکو آن را در می‌کند.

اوکراین و کشورهای غربی اخیر نگرانی خود از حضور نیروهای روسیه در مرزهای مشترک با اوکراین اعلام کرده‌اند. در حالی‌که مسکو می‌گوید حضور نیروهایش در داخل خاک خودش است و تهدیدی علیه هیچ کشوری نیست.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    0 0
    بلینکن شکر قهوه‌ای خورد!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس