کد خبر 1307198
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
سازمان بنادر و دریانوردی با مشکل مالی مواجه است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی، در شرایط کنونی با مشکل مالی مواجه است اما در تلاش هستیم تا مشکلات را برطرف کنیم و مانع از آسیب رسیدن به سازمان شویم.

به گزارش مشرق به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جلسه شورای مدیران سازمان بنادر ودریانوردی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی بسیاری از کشورها طی سال‌های اخیر با روند منفی مواجه شده است، اظهار داشت: این مساله بر تولید ناخالص داخلی کشورها اثرگذار بوده و تأثیر منفی آن را بر حمل و نقل و به ویژه حمل و نقل دریایی شاهد هستیم و برخی بخش‌های این حوزه آسیب جدی دیده‌اند هرچند به تدریج شاهد بهبود وضعیت به دلیل افزایش نرخ‌های حمل کانتینر و نه افزایش چشمگیر تقاضا برای حمل کانتینر هستیم.

مدیرعامل سازمان بنادر با اشاره به اینکه این سازمان یک تکه از پازل کشور است و نمی‌توان آن را جدا از مباحث کلان اقتصادی ایران دید، عنوان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی، در شرایط کنونی با مشکل مالی مواجه است اما در تلاش هستیم تا مشکلات را برطرف کنیم و مانع از آسیب رسیدن به سازمان شویم.

بیشتر بخوانید

سفر دریای بدون ارائه کارت واکسن ممنوع است

صفایی با تاکید بر اینکه در حوزه دریایی و بندری باید فعالیت جهادی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: باید با نگاه ایثارگرانه فعالیت‌ها را در حوزه دریایی و بندری پیش ببریم و شاهد تأثیر این اقدامات در بخش صادرات، واردات و… باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حوزه نیروی انسانی با مشکل مواجه هستیم و در این رابطه فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم تا فارغ التحصیلان متخصص در حوزه دریا و مهندسی کشتی را جذب کنیم و عقب افتادگی صورت گرفته طی ۱۰ ساله گذشته را جبران کنیم.

ایجاد آسایش و اشتغال‌آفرینی برای ساکنان حاشیه بنادر کوچک

وی با بیان اینکه در حوزه تجهیزات خدمات دریایی و بندری نیز باید اقدامات جدی صورت گیرد، گفت: در بنادر کوچک می‌توانیم با اقدامات کوچک زمینه ساز اشتغال و آسایش مردم محلی شویم.

صفایی با اشاره به اینکه باید ظرفیت سازی جدیدی در سواحل کشور مدنظر قرار گیرد، گفت: پروژه‌های عمرانی و سرمایه گذاری نیمه کاره باید هرچه سریع‌تر به اتمام برسد و اینگونه شاهد بهبود شرایط اشتغالزایی باشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر، همچنین بر تبادل کاری با همسایگان به عنوان یک رویکرد مهم سازمان بنادر و دولت تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس