قالیباف

قالیباف گفت: در مجلس با هیچکس عهد اخوت نداریم و می‌خواهیم کارآمدی دین در عرصه اقتصاد جامعه را نشان دهیم.

به گزارش مشرق، ‌محمدباقر قالیباف ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید مدرس اظهار داشت: خداوند بزرگ را شاکر هستیم که در ایام شهادت شهید مدرس این مرد الهی و این مرد بزرگ در این خطه حاضر هستم؛ این مرد فقط از خداوند متعال هراس داشت و چون از خدا ترسید از هیچکس دیگری نترسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مدرس هیچ مصلحتی را بالاتر از حق قرار نداد و جز در راه خدا و عزت دین و مسلمانان و ملت عزیز ما گام برنداشت. مدرس مجلس را تبدیل به خانه ملت کرد و این به معنای واقعی بود.

قالیباف افزود: هیچ وقت رشادت مردم این خطه (ترشیز) را در دوران دفاع مقدس فراموش نمی‌کنم؛ شهید عاصمی و طاهری و ده‌ها و صدها شهید و آزاده و جانباز این دیار داشته است و هرگز وفا و شجاعت این مردم را فراموش نمی‌کنم؛ بیشترین بچه‌های تخریب در دوران دفاع مقدس متعلق به این سرزمین بودند. افتخار می‌کنم همسنگر چنین مردمی بودم؛ بسیار فرصت مغتنمی است که امروز در جمع هم‌استانی‌های خودم هستم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز به برکت خون شهدا و به مجاهدت و تلاش و مبارزه‌ای که حضرت امام(ره) داشتند این فرصت فراهم شد که درست در زمانی که دین در غربت بود انقلاب اسلامی به پیروزی برسد افزود: امام راحل، دین را به جامعه و در قدرت و برای حکمرانی و برای پیاده‌سازی عدالت احیاء کرده و به میدان آوردند.

قالیباف تصریح کرد: امروز در این مسیر و راه، فرزندان دلیر این سرزمین از شهر و روستا سبب شدند در زمانی که دین در دنیا در حاشیه بود احیاء مجدد اسلام را رقم بزنند و این سبب عزت مسلمانان شد؛ بدون شک امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه و جهان و در امت اسلامی می‌درخشد.

وی افزود: در این مقطع، این توفیق بزرگی است؛ مردم ما با مقاومت و با گذشت و با بزرگواری و با محبت و به میدان بودن و خون دادن و خون دل خوردن، انقلاب را و عزت کشور و ایران عزیز را تا به امروز رقم زده‌اند اما امروز به عنوان یک خدمتگزار و همسنگر شما عرض می‌کنم که ما در عرصه مسائل اقتصادی دچار مشکلاتی هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کارنامه ما در بخش اقتصادی قابل دفاع نیست؛ با صراحت می‌خواهم عرض کنم که این ضعف و اشکال در نبود امکانات مادی نیست؛ زمانی است که کشور ما کشوری فقیری است و ظرفیت ندارد اما کشور ما این گونه نیست و ظرفیت‌های زیادی دارد؛ همین منطقه کاشمر را وقتی نگاه می‌کنید ظرفیت‌های بزرگی دارد.

قالیباف عنوان کرد: با نخبگان عزیز در بخش‌های مختلف این دیار صحبت می‌کردم و جوانان با استعدادی را شاهد بودم؛ مدیران خلاق زیادی در حوزه معدن و کشاورزی در این دیار وجود دارد و این پیشروی‌ها علیرغم خشکسالی‌ها است و حتی نخبگان زمان می‌دادند که در این بازه این اتفاقات بزرگ رقم می‌خورد. باید بستر را برای جوانان شایسته و خلاق باز کنیم.

وی ادامه داد: ما چند اشکال جدی داریم که این به ما مسئولان برمی‌گردد؛ بخشی از این مشکلات حتما در مجلس شورای اسلامی است؛ اگر مدعی انقلابیگری هستیم وظیفه داریم؛ انقلابی نمی‌تواند بگوید انقلابی هستیم اما بر مشکلات فائق نمی‌آئیم؛ باید راهی برای حل مشکلات باشد؛ انقلابی باید مسئله محور باشد. ما مصمم هستیم در این مسیر گام برداریم اما اشکال کجاست؟ یکی از مهمترین اشکالات این است که ما مردم را از صحنه کار و تلاش و فعالیت و ظرفیت که مهمترین ظرفیت برای پیشرفت یک جامعه است کنار زده‌ایم.

قالیباف تصریح کرد: باید فرصت را برای مردم فراهم کنیم و گاهی با قانونگذاری و یا بد اجرا کردن قانون مانع محرومیت‌زدایی شده‌ایم و اینها اشکالات ماست. ما مکلف هستیم شبانه‌روز خواب و خوراک نداشته باشیم و با اراده دوران دفاع مقدس کار کنیم. یادم است روزی را که در همین استان هنوز تفکیک استانی نشده بود و در شرق کشور مسائلی وجود داشت و از اولین نقاطی که بازدید کردم همین کاشمر و خلیل آباد و کوهسرخ بود.

وی افزود: امروز خطابم به کارآفرینان منطقه ترشیز این است که منطقه شما پر از ثروت است؛ به میدان بیائید و وظیفه ما این است که فرصت فراهم کنیم و موانع را از سر راه برداریم و اجازه ندهیم کارآفرین و جوان و مدیر و زحمتکشی بخواهد کار کند و فرصت را از وی بگیرد؛ در مجلس با هیچکس عهد اخوت نداریم و می‌خواهیم کارآمدی دین در عرصه اقتصاد جامعه را نشان دهیم. قانونی در آینده نزدیک ابلاغ خواهد شد که در زمینه رفع موانع اشتغال است و اجازه ندهیم مردم در بورکراسی اداری گرفتار شوند.

قالیباف گفت: نباید امضاهای طلایی مانع خلاقیت و کار و فعالیت و کارآفرینی شود و در این قانون مسیر را تغییر داده‌ایم و دوایر دولتی باید دنبال مردم باشند و نه اینکه مردم دنبال آنها بدوند. حتما در بحث تنقیح قوانین به سرعت به سمتی حرکت می‌کنیم که قوانین دارای اشکال برطرف شوند و حتما در کنار دولت محترم هستیم تا او را یاری کنیم زیرا بار سنگین مسئولیت در اجرا برعهده دولت است اما یک ناظر دلسوز و حساس در مورد قانون خواهیم بود. مطمئن باشید به فضل الهی و غیرت جوانان این کشور اگر کار کنیم و تلاش داشته باشیم و صادقانه حرکت کنیم مشکلات برطرف می‌شود.

وی افزود: امروز مردم در تورم و گرانی و فشار اقتصادی هستند؛ امروز کشور نیازمند تصمیمات شجاعانه برای اصلاح روندهای غلط اقتصادی است؛ این کار شجاعت می‌خواهد و این کار کسانی را می‌خواهد که حاضر باشند از آبروی خود بگذرند؛ امروز باید آبرو بدهیم و تلاش کنیم و شجاعانه تصمیم بگیریم؛ ما همان بچه‌های جبهه و جنگ و روزهای سخت هستیم و سنت‌های الهی در قلب ما و جوانان کشور است و این شعار نیست و یک واقعیت است و تاریخ نشان می‌دهد در زندگی این گونه عمل می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم در حوزه رونق اقتصادی و قانونگذاری قدم‌های خوبی برداریم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نادری IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 1
    عالی
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    5 0
    با بحث شفافیت خوب عهد اخوت بستید !!!
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      0 1
      این هم قراره تصویب شود ن
  • DE ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    1 0
    ....
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    1 1
    اقای قالیباف ازشماانتظارداریم باکریها .همت ها.سلیمانی وتمام شهدا نظاره شمایند
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه بدون مجاهدت و تحمل سختی‌ها هیچ ملتی به اوج و قله نخواهد رسید.. ملت مدت ها خیانت های شیفتگان امریکا را تحمل نمودند. تا نقریبا خیانت و وطن فروشی ان ها برای ملت مشخص شد. ملت مدت ها است که نادانی و سعی و خطای متحجرین وزور گوئی ان ها را در تحمیل زندگی باور غلط غرب وحشی را تحمل کردند. بعد از این نوبت ملت است که این دو لبه قیچی را که می خواهد انقلاب را ببرد. خرد کند. تا کشور وملت به سعادت برسد. چون نوکران امریکا و متحجرین هر دو بی سواد ونادان هستند و نوکران امریکا هر راه حلی را از امریکا طلب می کنن بنابر فرموده رهبر برای تمام مشکلات کشور وملت راه حل وجود دارد
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    1 0
    بله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس