پنج چالش و تهدید جامعه پزشکی

رئیس‌ کل سازمان نظام‌پزشکی ایران، به تشریح پنج چالش و تهدید اصلی جامعه پزشکی پرداخت.

به گزارش مشرق، محمد رئیس زاده رئیس‌ کل سازمان نظام‌پزشکی ایران در نشست مجمع انجمن‌های علمی پزشکی که در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد، گفت: شما به خانه خودتان آمده‌اید و سازمان نظام‌پزشکی متعلق به جامعه پزشکی است و ما منتخب آن‌ها و اعضا انجمن‌ها هستیم و قطعاً بدون ارتباط با انجمن‌های علمی هیچ کاری پیش نخواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام‌پزشکی برای عملکرد مناسب و پرقدرت خود نیازمند حداکثر اتصال و همگامی با مؤلفه‌های قدرت خود است، تاکید کرد: اصلی‌ترین مؤلفه قدرت یک نظام صنفی، همراهی و همگامی اعضای آن صنف است و هرچه همراهی و مشارکت و همفکری بیشتر باشد وزن و شأنیت این سازمان در مجامع عمومی بیشتر می‌شود

بیشتر بخوانید

ادعای کمبود پزشک درست نیست

رئیس‌زاده در ادامه پنچ چالش و تهدید اصلی جامعه پزشکی و اعضای سازمان را برشمرد و گفت: دو چالش اصلی بیرونی یکی تهدید شأن و هویت و شخصیت جامعه پزشکی است که متأسفانه به‌نظر می‌رسد جامعه پزشکی مورد هجوم سازمان‌یافته و طراحی‌شده قرار دارد که شاید یک دلیل آن رشد قابل‌توجه و تعجب برانگیز این جامعه در ۴۰ سال اخیر است که بسیار خوب عمل کرده و نتایج عملکرد خوب خود را می‌بیند.

وی افزود: دومین مورد از مشکلات بیرونی بحث‌های معیشتی و اقتصادی است که موضوع بسیار مهمی است. سه مورد داخلی نیز مربوط به اعضای جامعه پزشکی از جمله بحث اخلاق حرفه‌ای و رعایت اخلاق است و دیگری بحث آموزش و پیشرفت و توانمندسازی‌های علمی و عملی است و سومی نیز موضوع تعارضات بین رشته‌ای است که باید در تمام این حوزه‌ها اساتید و پیشکسوتان و انجمن‌ها و سازمان‌های ذی‌نفع و ذی‌ربط با سازمان نظام پزشکی همفکری و همراهی داشته باشند تا با عملکرد حداکثری بتوان مشکلات و چالش‌ها را حل و تهدیدها را برطرف کرد.

رئیس زاده ادامه داد: انجمن‌های علمی قطعاً در این زمینه و زمینه‌های دیگر می‌توانند بسیار به نظام پزشکی کمک کنند. ازجمله مواردی که شاید منحصراً در اختیار انجمن‌های علمی است و بسیار خوب می‌توانند در این زمینه‌ها عمل کنند بحث ترویج اخلاق حرفه‌ای و صنفی است که کمیته اخلاق انجمن‌های اعلامی حتماً باید بسیار فعال‌تر شوند.

وی خاطرنشان گفت: در تعارضات بین رشته‌ای انجمن‌های علمی بسیار می‌توانند راه‌گشا باشند. در این راه انجمن‌های علمی می‌توانند با همکاری با هیأت‌های بورد و تدوین و به روز رسانی کوریکولوم‌های رشته‌های خود، معیار و خط کشی قانونی را که معیار مشخص شدن حیطه‌های عملکردی هستند را مشخص کنند. در بحث تعرفه‌ها نیز انجمن‌های علمی پزشکی اقدامات بسیار خوبی را انجام دادند و کارهای کارشناسی علمی ارائه دادند که مورد استناد سازمان نظام‌پزشکی قرار گرفته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    0 0
    رپرتاژ آگهی.
  • رضا IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    ماست سفید نیست.کمبود پزشک وجود ندارد.زغال سیاه نیست.پزشکان درآمد خوبی ندارند و برای یک بیمار هم حداقل ۱۵ دقیقه وقت صرف می‌کنند و با حوصله به صحبت‌های بیمار گوش می‌دهند و جواب سوال های بیما را می‌دهند.نیتروژن بخش فعال هواست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس