کد خبر 1308399
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
جان دوباره جوان ۲۶ ساله به ۴ بیمار نیازمند

اعضای بدن جوانی که دچار مرگ مغزی شده بود، به چهار بیمار نیازمند اهدا شد.

به گزارش مشرق، چندی پیش وقتی مهدی ۲۶ ساله، کوچک‌ترین فرزند خانواده بیگدلی در حال بازگشت از محل کار به منزلشان، دچار سانحه رانندگی شد و او را به بیمارستان منتقل کردند.

مهدی، عموی میلاد ماجرا را اینطور بازگوی می‌کند: غروب بود که مهدی پس از اتمام کارش، سوار موتورسیکلت شد و به سمت خانه حرکت کرد. منزل برادرم در زرین‌رود زنجان است. میلاد در زمان بازگشت متأسفانه با یک خودرو برخورد کرد، شاهدان ماجرا می‌گویند خودرو فقط یک چراغ عقبش کار می‌کرد و به همین خاطر در تاریکی شب، میلاد فکر کرده بود که یک موتورسیکلت مقابلش قرار دارد.

بیشتر بخوانید

بانوی ۲۴ ساله اهوازی به ۳ نفر زندگی دوباره بخشید

وی افزود: پس از این حادثه پسر برادرم را با آمبولانس به بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهرستان خدابنده منتقل کردند، متاسفانه از دست پزشکان این بیمارستان برای میلاد کاری بر نمی‌آمد و او را به بیمارستان زنجان منتقل کردند.

با انتقال میلاد به بیمارستان زنجان پزشکان تلاش خود را کردند تا او دوباره به زندگی بازگردد اما پس از گذشت دو روز پسر جوان وضعیت وخیم‌تری پیدا کرد و دچار مرگ مغزی شد.

عموی میلاد می‌گوید: وقتی پزشکان گفتند میلاد مرگ مغزی شده و دیگر به زندگی باز نمی‌گردد پیشنهاد دادند تا اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کنیم، برادرم ماجرای اهدای عضو و پیشنهاد پزشکان بیمارستان را با ما در میان گذاشت. درنهایت به این نتیجه رسیدیم که بهترین کار رضایت دادن است. با این کار چند بیمار نیازمند جان دوباره‌ای برای ادامه زندگی پیدا می‌کنند.

جان دوباره جوان ۲۶ ساله به ۴ بیمار نیازمند +عکس

به این ترتیب و با رضایت اولیای‌دم قرار شد اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شود.

دکتر ساناز دهقانی؛ رئیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا در این رابطه گفت: پس از اعلام رضایت اولیای‌دم، بیمار از زنجان به بیمارستان سینای تهران منتقل شد و با تلاش پزشکان کلیه‌ها، کبد و قلب بیمار مرگ مغزی به چهار بیمار نیازمند جان دوباره‌ای بخشید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس