کد خبر 1308744
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۲
۱۳ شهید و زخمی در جنایت تازه ائتلاف سعودی در صنعاء

وزارت بهداشت یمن در بیانیه‌ای از شهادت و مجروح شدن ۱۳ نفر در حملات شنبه‌شب ائتلاف متجاوز سعودی در شهرستان «معین» صنعاء خبر داد.

به گزارش مشرق، ائتلاف سعودی-آمریکایی جمعه‌شب در جنایتی جدید در یمن، انبار مواد غذایی در منطقه مسکونی «الاعناب» واقع در شمال غربی صنعاء را بمباران کرد.

وزارت بهداشت یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز به منطقه الاعناب شهرستان معین، ۱۳ نفر شهید و یا زخمی شدند.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی جمعه شب هم در جنایتی دیگر، محل تجمع غیرنظامیان در روستای «الحکیمه» شهرستان مقبنه واقع در غرب استان تعز را بمباران کردند. در این جنایت عربستان، ۱۶ نفر از غیرنظامیان یمنی از جمله دو کودک شهید شده و ۸ نفر هم مجروح شدند.

سازمان یمنی «انتصاف» حامی حقوق زنان و کودکان، در آخرین آمار خود از تلفات جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن، تعداد کودکان قربانی حملات آمریکایی-سعودی از ابتدای سال ۲۰۱۵ تا پایان نوامبر ۲۰۲۱ را بیش از ۳۸۲۵ کودک شهید و ۴۱۵۷ مجروح اعلام کرده است.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از مارس ۲۰۱۵  حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    لعنت خداوند بر ال سعود وحامیان و دوستان واربابان ادم کشش که با این کار هایشان نابودی خود را تسریع می کنند وگر خود را با دست خویش می کنند
  • امیر کلانتر IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 1
    ایران موشک بزنه %چرا نمی زند؟! خلبانهای رژیم صهیونیستی کودک کش اشغالگر دارند مردم بی دفاع یمن را بمباران می‌کنند! چرا سپاه پاسداران و حشدالشعبی موشک بطرف آل یهود عربستان سعودی پرتاب نمی‌کنند بدرک که وهابی های تکفیری نجس کثیف کشته شوند
  • حسین IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 1
    تصفیه خونه اب شیرین کن ریاض بزنند دو روز اب نخورند عین شتر لح لح زدنند حساب کار میاد دستشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس