کد خبر 1309006
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
امیکرون به ایران رسید؟

نمی‌توان به صورت قطعی گفت که سویه امیکرون تا کنون وارد کشور ما نشده است چرا که بررسی سکانس ویروسی در کشور برنامه مدونی ندارد و ممکن است امیکرون هم اکنون به ایران هم رسیده باشد، اما شناسایی نشده باشد.

به گزارش مشرق، عاطفه عابدینی دبیر سابق کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در پاسخ به این سوال که با توجه به شناسایی سویه امیکرون در کشورهای همسایه ما به نظر شما این ویروس چه زمانی به ایران می‌رسد؟، گفت: نمی‌توان به صورت قطعی گفت که این سویه تا کنون وارد کشور نشده است چرا که بررسی سکانس ویروسی در کشور ما برنامه مدونی ندارد و ممکن است اومیکرون هم اکنون به ایران هم رسیده باشد، اما شناسایی نشده باشد.

بیشتر بخوانید

اُمیکرون پشت دروازه‌های ایران

وی ادامه داد: بهتر است آن شهرهایی که هم اکنون وضعیت قرمز پیدا کرده اند و مکان‌هایی که شیوع این بیماری در آن‌ها افزایش یافته است را از نظر توالی موتاسیون مورد بررسی قرار دهیم تا اگر این سکانس در کشور وارد شده آن را پیدا کنیم و در صورت شناسایی این موضوع را هر چه سریع‌تر گزارش دهیم. البته ما در کشور امکانات تشخیص این سویه را داریم، اما برنامه مدونی در خصوص آن وجود ندارد.

دبیر سابق کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در پاسخ به این سوال که دلتا مرگبارتر است یا امیکرون؟، افزود: نمی‌توان در خصوص مرگباری این سویه جدید اظهار نظر کرد چرا که اطلاعات دقیقی در مورد آن در دسترس ما نیست و باید ببنیم در چه سطح جامعه چه اتفاقی رخ می‌دهد؛ در آفریقای جنوبی که این سویه شایع است میزان بستری و مرگ‌ومیر بیماران تقریبا مشابه موج‌های قبلی است و تا کنون در این موارد تفاوت بسیاری بین دلتا و امیکرون مشاهده نشده است.

این فوق تخصص ریه در رابطه با مقدار اثربخشی واکسن‌ها در برابر سویه امیکرون توضیح داد: در کشورهایی که تا کنون این ویروس شناسایی شده بیشتر گرفتاری‌ها به افراد واکسینه نشده اختصاص داشته است و حتی اشخاص واکسینه نشده‌ای که قبلا این عفونت را تجربه کرده اند هم دچار این بیماری شده اند و از این رو نمی‌توان گفت که واکسن‌ها در مقابل این سویه کاملا بی اثر هستند البته برای تشخیص میزان ایمنی بخشی واکسن‌ها در مقابل این سویه باید در آینده بررسی‌هایی صورت گیرد و این امر در سطح جامعه مشخص می‌گردد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ناشناس IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    2 10
    لج بازى نادانان خطرناك است نه او - ميكرون اگر واكسن ها را بموقع بزنند ماسك هم بزنند فاصله اجتماعى و ديگر دستورات شيوه نامه هاى كميته مبارزه با كرونا را رعايت كنند از ويروس كرونا نبايد ترس داشته باشيم. قطعا در كشور اسلامى ايران كرونا را از پاندمى خارج ميكنيم. خوشبختانه دولت مبارزه با لج بازى ها را آغاز كرده است.
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      0 1
      درسته
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    4 4
    مدارس و سینما ها رو باید ببندند امسال هم مثل پسارلل هستش تا 5 سال با این بیماری درگیری داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس