تصادف وحشتناک خودرو ۴۰۵

شهردار کرمان در پاسخ به انتقاد از نبود روشنایی و علائم لازم در یک مسیر شهری پر حادثه گفته است: ما نصب کردیم اما در کمتر از ۲ هفته بیشتر علائم سرقت شده است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

مسئولیت‌پذیری جریان چپ بدون "توبه و اصلاح و تبیین"!

پیام اصلاح‌طلبان دموکرات به اصلاح‌طلبان برانداز/ مسئولیت‌پذیری جریان چپ بدون "توبه و اصلاح و تبیین"!

زهرا نژادبهرام، فعال چپ و عضو شورای شهر سابق در بخشی از یک مصاحبه با شماره یکشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی اظهار کرده است:

"فکر می‌کنم جدی‌ترین اقدام، مسئولیت پذیری در مقابل اقدامی (چه درست و چه نادرست) است که انجام داده‌ایم. ما نمی‌توانیم بگوییم ما حامی دولت روحانی نبودیم، اگر دولت روحانی اشتباهی کرده است آن اشتباهات به گردن اصلاح‌طلبان هم است. "[۱]

*پر واضح است که منظور خانم نژادبهرام از مسئولیت‌پذیری جریان اصلاحات اینست که آقایان و خانم‌ها بنشینند و بگویند: بله! ما حامیان روحانی بودیم. و تمام...

در گام اول ما قضاوت پیرامون این سطح از مسئولیت‌پذیری و فائده آن به حال مردم را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

و در گام بعد نیز به بیان این نکته می‌پردازیم که ضرب‌المثلی در زبان فارسی وجود دارد که می‌گوید: "با حلواحلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود".

به این معنی که ادعای مسئولیت‌پذیری داشتن اولا رافع مسئولیت‌های بر ذمه نیست و ثانیا مسئولیت‌پذیری ملحقاتی عقلانی دارد که بدون آنها عبارت مسئولیت‌پذیری فقط در پیله لفظ می‌ماند.

اصلاح‌طلبان خطاهای بزرگی از قبیل تحریم انتخابات، ‌ فتنه ۸۸، سیاه‌نمایی، تخریب کارنامه‌های جهادی، تقلا برای به خیابان کشاندن مردم و کتمان مثبتات نظام را بر ذمه دارند که همه ارکان جامعه بایستی پیرامون این پرونده قطور به بحث و اقتراح بنشینند.

در گام بعدی هم اقداماتی از قبیل "توبه علنی و رسمی، اصلاح، تبیین علل اشتباه و بیان مثبتات رقیب" از جمله لوازم و لواحق مسئولیت‌پذیری است که توسط هر مرتکب اشتباهی در سپهر سیاسی، باید انجام گیرد.

***

علائم هشدار دهنده ما را دزدیدند!

پاسخگویی عجیب آقای شهردار به چرایی تعلل در ایمن‌سازی یک مسیر پر حادثه

پیام اصلاح‌طلبان دموکرات به اصلاح‌طلبان برانداز/ مسئولیت‌پذیری جریان چپ بدون "توبه و اصلاح و تبیین"!

بازتاب خبر واژگونی مرگبار یک سواری در جاده مسیر آرامستان جدید شهر کرمان که از روشنایی و ایمنی لازم برخوردار نیست همچنان با اعتراض مردم در فضای رسانه‌ای و فضای مجازی استان ادامه دارد. موضوعی که واکنش شهردار غیر بومی کرمان را نیز به دنبال داشت و در یک استوری اینستاگرامی در این زمینه به بیان نظراتش پرداخت و البته خبر مهمی را نیز اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، "سعید شعرباف تبریزی" ضمن بیان تلاش‌های شهرداری برای رفع مشکلات و لزوم کمک سایر نهادها در این زمینه، گفته است: طی یکماه گذشته شهرداری ۷۰۰ میلیون تومان برای نصب علائم ایمنی و هشدار دهنده در جاده مذکور هزینه کرده اما در کمتر از ۲ هفته بیشتر علائم سرقت شده است! [۲]

*ما قضاوت درباره این نحوه پاسخگویی شهردار کرمان را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

این مسئله پر واضح است که همیشه امکان دارد تعدادی سارق دست به دزدی از اموال عمومی بزنند و هرچیزی که تضمین لازم را نداشته باشد، با خود ببرند.

از کابل‌های برق گرفته تا فلزات جداشدنی مبلمان شهری، علائم رانندگی و...

اما این مقوله همیشگی بهانه خوبی برای نادانستگی‌های مدیریتی نیست. خاصّه در مقوله خدمات شهری که مسئله جان مردم در میان است و هیچ تعللی در اجرا و انجام آنها پذیرفتنی نیست.

ضمن اینکه بدیهیست که یک شهردار غیر بومی بایستی روش پاسخگویی بهتری داشته باشد.

ما شهردار کرمان را به مطالعه کارنامه شهرداران موفقی که در ادوار گذشته در کلانشهرهایی مثل تهران، تبریز و مشهد حضور داشته‌اند فرا می‌خوانیم تا ضمن یادگیری روش‌های بهتر مدیریت اجرایی، البته در بحث پاسخگویی نیز اهتمام حرفه‌ای‌تری داشته باشد.

***

 

موفق نشدید!

پیام اصلاح‌طلبان دموکرات به اصلاح‌طلبان برانداز

پیام اصلاح‌طلبان دموکرات به اصلاح‌طلبان برانداز/ مسئولیت‌پذیری جریان چپ بدون "توبه و اصلاح و تبیین"!

محمد عطریانفر، فعال اصلاح‌طلب و عضو برجسته حزب کارگزاران در بخشی از یک مصاحبه با شماره یکشنبه گذشته روزنامه اعتماد در اشاره به ماجرای تحریم انتخابات ۱۴۰۰ از سوی جبهه اصلاحات و حرکت تکروانه حزب کارگزاران برای حضور در این انتخابات، گفته است: اگر جامعه به این باور برسد که اصلاح‌طلبان به عنوان گروهی که موردنظر و علاقه‌شان هستند، حاضرند به‌رغم فشارها و توهین‌ها و حملات گاه و بی‌گاه در شرایطی دشوار وارد رقابت شده و حتی شکست بخورند؛ وقتی جامعه به این باور برسد که این جریان سیاسی و نیروهایش حاضرند برای اندیشه و گفتمان سیاسی‌شان قربانی شوند، طبیعتا از آنها حمایت می‌کند. باور من این است که با این رویکرد برخی دوستان که نسبت‌ به انتخابات -۱۴۰۰- موضع امتناع اتخاذ کردند، نه‌تنها چیزی بر رای آنها نیفزود و پیام تازه‌ای به حاکمیت منتقل نکرد، بلکه زمینه و استعداد اجتماعی‌شان را نیز از دست دادند.

او همچنین تصریح می‌کند: احزاب و طیف‌های گوناگون اصلاح‌طلب ابتدا باید تکلیف خود را روشن کنند که می‌خواهند در صحنه سیاست باقی بمانند یا موضع انفعالی دارند، بعد درباره باقی مسائل صحبت کنیم. ما درمجموع ۳ رویکرد در رفتار سیاسی متصوریم؛ یک اینکه با نگاهی منفی به مجموعه حاکمیت، قانون اساسی و رهبری به ‌سمت براندازی حرکت کنیم. این روش که در دستور کار اصلاح‌طلبان نیست. بنابراین فارغ از این روش، یا باید به سوی انفعال برویم یا کنشگری و فعالیت سیاسی. حال اگر فعالیت‌مان منجر به پیروزی شد، فبهاالمراد؛ وگرنه باید آسیب‌شناسی و خود را برای ادامه فعالیت آماده کنیم.[۳]

*عقلانیتی که حزب کارگزاران و "ائتلاف جمهور" در جریان انتخابات ۱۴۰۰ و پس از تحریم این انتخابات از سوی جبهه اصلاحات به خرج دادند، یک حرکت قابل تحسین بود.

متأثر از دیکتاتوری حزبی حاکم بر اردوگاه اصلاحات؛ همه می‌دانیم که حرکت تکروانه و مجزا از ستاد هسته سخت اصلاحات یک اقدام سخت و حتی غیر ممکن است.

اما کارگزارانی‌ها بر اساسا آنچه که از مواضع اعلامی کرباسچی، مرعشی و عطریانفر خواندیم و شنیدیم؛ در مقابل تحریم انتخابات ایستادند و اعلام کردند که ما در انتخابات شرکت می‌کنیم.

و دست آخر نیز در قالب ائتلاف جمهور، به همراه چند حزب اصلاح‌طلب دیگر در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت و از عبدالناصر همتی حمایت کردند.

برخی محافل تحلیلی معتقدند ستاد هست سخت اصلاحات با تحریم انتخابات و با اعلام رسمی حجاریان مبنی بر اینکه "اصلاحات صندوق‌محور مُرد"! عملا از صحنه سیاست‌ورزی اصولی کشور خارج شده است و کنشگران سیاسی من‌بعد از این باید به مزاج کارگزارانی اردوگاه اصلاحات عادت کنند. زیرا پس از اکنون، هسته سخت جریان چپ و رویکردهای آن را بایستی صرفا در سمت هشدار اول عطریانفر یعنی "براندازی" جستجو کرد.

***

1_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/327394

2_ www.irna.ir/news/84565028/

3_ https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/177554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • سامان IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    4 1
    کارگزاران و اصلاحات سر و ته یک کرباسند و هیچکدام بفکر مردم نیستن و فقط بفکر منافع شخصی و حزبی شون هستن.
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      1 0
      - منافقان نمى دانند و نمى فهمند كه رمز عزّت و قدرت مسلمانان، اراده و لطف خداوند است.
  • مسعود IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    6 0
    دولت بی کفایت روحانی میخ آخر را بر تابوت اصلاح طلبی کوبید.
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    چی بگم
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    1 0
    - كسى كه در حفاظت از خود و ايمانش كوتاهى كند و منحرف شود، هرگز رستگار نمى شود
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    اوکی
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    3 0
    چرا باید در این کشور یه عده دنبال بر اندازی باشند ؟ جواب به این سوال می تواند یکسری از مشکلات را حل کند
  • وحید IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    این حق شهروندان است که هر جریان فاسد ضد مردم،خصوصا یهود و بهاییان نهانروش،زندگی آنها را به بازی نگیرد،
  • نامی IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    چی بگم واقعا
  • مینا IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    3 0
    سلام دقت کردین این مثلا اصلاحطلبا عکساشون، یا دست به چونه یا دست روی سر هستش.مثلا ما خیلی متفکریم خلاصه چیزی برای گفتن ندارن فقط ظاهر الکی
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 1
    خيلي …هستي سانسور چي
    • DE ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      1 0
      مسوولیت بسیار سنگینی دارند‌.و‌دقیقا بایستی کامنت ها را بخوانند زیرا مسوولیتش به عهده این بنده های خداست نه ماکه مینویسیم و معلوم نیست خانه مان‌کجا زندگی میکند! که بیایند سراغمان اگر شکایتی شد.
  • روح الله IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    1 0
    مشرق دستت درد نکنه پیام مهم منو منتشر نکردی!
    • DE ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      1 0
      من پیامت رو خوندم اون بالا در غیر قابل انتظارها بود کلیک کردم اومد اتفاقا پیام خوبی بود برای همین گذاشتنش اونجا گم نشه.
  • بهنام IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    کار گزاران اصلاحاتیهای به ظاهرأ مطیع قانون بعدا با تندروهای اصلاحاتیها نو کری خود را به استعمار غربی با نمره عالی جشن می گیرند مثل برجام بی فرجام که جشن نو کری به امریکا برپا کردند بعدـ احمقانه طلب کار ملت شدند که مارا با افتخار در سبدرای خود قرار دهید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس