کد خبر 1309136
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
حملات شدید مزدوران سعودی به الحدیده باز هم دفع شد

منابع خبری یمنی گفتند که مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی از چهار ساعت پیش حملاتی را به منطقه «حیس» آغاز کرده بودند که این حملات دفع شد.

به گزارش مشرق، منابع یمنی شامگاه امروز یکشنبه از دفع حملات گسترده ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در استان الحدیده خبر دادند.

پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه» گزارش داد که مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی به مدت چهار ساعت به شدت به شهر راهبردی «حیس» واقع در استان الحدیده حمله کردند.

به گزارش این پایگاه، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند این حملات سنگین را دفع و مزدوران وابسته به ریاض و ابوظبی را مجبور به عقب‌نشینی کنند.

یک منبع نظامی نیز خبر داد که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز نیز عملیات زمینی مزدوران را پوشش می‌دادند، ولی این حملات نیز ناکام ماند.

این در حالی است که عناصر ائتلاف شامگاه گذشته نیز دقیقا در همین منطقه به مواضع نیروهای یمنی حمله کردند، ولی موفق به پیشروی نشدند.

اهمیت منطقه حیس به این دلیل است که برخی از منابع دولت مستعفی اخیرا خبر دادند، انگلیس  چند روزی است عملیاتی تحت عنوان «القوس الذهبی» (کمان طلایی) را از طریق نیروهای مشترک در حیس و جنوب «تعز» کلید زده است.

در همین ارتباط، «محمد ورق» از نمایندگان پارلمانی دولت مستعفی یمن، اطلاعاتی درباره نقش آمریکا و انگلیس در نبرد ساحل غربی یمن و توطئه‌های مخفی آنها برای تسلط بر نوار ساحلی غرب یمن فاش کرد و گفت که این دو کشور قصد دارند در ساحل غربی یمن، استان جدیدی ایجاد کنند.

ورق با بیان اینکه هدف آمریکا و انگلیس، تسلط بر ساحل غربی از «المخا» تا «باب المندب» و نیز ریف جنوبی تعز به شکل یک کمان است، خاطر نشان کرد، عملیاتی که نیروهای ائتلاف سعودی در پانزدهم ژوئن ۲۰۱۸ به نام «السهم الفضی» (تیر نقره‌ای) آغاز کردند توسط انگلیس و آمریکا طراحی شده بود و این دو کشور بر آن نظارت می‌کردند. هدف از این عملیات تسلط بر نوار ساحلی غرب یمن وایجاد یک استان جدید بود.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    یمن باید سیستم پدافندی خود را تقویت و خود را برای مقابله با حتی خودامریکا و اسرائیل نیز اماده نماید به 5000 تیر ضدهوایی دوش پرتاب نیاز دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس