پوتین ورود مهاجران به اروپا از طریق روسیه را رد کرد

رئیس جمهور روسیه هرگونه مشارکت شهروندان این کشور در قاچاق مهاجران به اروپا را رد و ابراز امیدواری کرد که این وضعیت تداوم داشته باشد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تأیید کرد که روسیه هیچ گونه ورود و هجوم پناهجویان از خاک خود به اتحادیه اروپا را ثبت نکرده است. وی ابراز امیدواری کرد که وضعیت در این زمینه بدتر نشود.

پوتین در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: با توجه به جریان مهاجرت، ما شاهد ورود مهاجران به اروپا از طریق روسیه نیستیم و صادقانه بگویم که بسیار امیدوارم این وضعیت ادامه داشته باشد.

وزارت امور خارجه روسیه ماه گذشته اعلام کرد که سفارت مسکو در ورشو هیچ اخطار و تذکری از سوی مقامات لهستانی مبنی بر دستگیری شهروندان روسی که در انتقال مهاجران از طریق بلاروس به لهستان مشارکت داشته‌اند، دریافت نکرده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ما این اطلاعات را از طریق رسانه‌ها مشاهده کردیم اما مقامات لهستانی به صورت رسمی چنین چیزی به ما ابلاغ نکرده‌اند.

رسانه‌ها به نقل از مرزبانان لهستان اعلام کردند که نیروهای مرزبانی این کشور چند نفر را که روسی، سوئدی و لیتوانی بودند به جرم کمک به مهاجران غیر قانونی که به دنبال عبور از مرز به اتحادیه اروپا بودند، دستگیر کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس