آمریکا احتمالا المپیک چین را تحریم دیپلماتیک می‌کند

رسانه های آمریکایی گزارش دادند که انتظار می رود دولت «بایدن» در اواخر این هفته، تحریم دیپلماتیک بازی های المپیک در چین را اعلام کند.

به گزارش مشرق، شبکه «سی ان ان» آمریکا گزارش داد که کاخ سفید احتمالا اعلام خواهد کرد که هیچ مقام دولتی این کشور در رویداد جهانی المپیک که در ماه فوریه در چین برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد.

سی ان ان در ادامه به نقل از منابعی از کاخ سفید در گزارش خود اعلام کرد که این اقدام دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، پیامی است به چین در سطح بین المللی بدون اینکه بخواهد محدودیتی برای حضور ورزشکاران آمریکایی در این رویداد ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

وزیر دفاع آمریکاچین در پی ایجاد سامانه سه‌گانه اتمی است

همچنین گفته می شود که شورای امنیت ملی آمریکا به طور محرمانه در حال بررسی اقدام مذکور است و تا کنون در این باره اظهارنظری عمومی نکرده است.

انتظار می رود که آمریکا تحریم نسبی بازی های المپیک چین را این هفته به صورت عمومی اعلام نماید.

تحریم دیپلماتیک مذبور در مخالفت با اتهامات و ادعاهای نقض حقوق بشر توسط دولت چین اعمال می شود و فقط برای مقامات دولت آمریکا که به طور سنتی در بازی های بین المللی شرکت می‌کنند، لازم الاجراست.

پیشتر نیز جو بایدن چند روز پس از گفتگوی مجازی با همتای چینی خود، گفته بود که واشنگتن امکان تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی را که قرار است در چین برگزار شود، بررسی می کند که در همین رابطه دولت انگلیس نیز با اتخاذ موضعی مشابه اعلام کرده بود که تحریم این رویداد جهانی را در دست بررسی قرار داده است.

وزارت امور خارجه آمریکا هم چند ماه پیش به بهانه ادعاهای حقوق بشری، اعلام کرده بود که واشنگتن با متحدان خود درخواست ها برای تحریم المپیک زمستانی چین را بررسی خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین اما با رد اتهامات طرف آمریکایی، اعلام کرد که واشنگتن با سوءاستفاده از مسئله المپیک سال ۲۰۲۲، در امور داخلی پکن دخالت کرده و با این کار به روح المپیک خدشه وارد می کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    اه ورزش که سیاسی نبود که؟؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس