سردار صفوی: امنیت غذایی با مولفه‌های امنیت ملی گره خورده‌است

مشاور فرمانده کل قوا گفت: این یک حقیقت است که امنیت غذایی با امنیت ملی و استقلال سیاسی و اقتصادی بهم گره خورده است.

به گزارش مشرق، سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار  و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در مراسم بزرگداشت مرحوم مهندس مهدی ورشابی، از فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد سازندگی که با حضور پیشکسوتان جهاد و دفاع مقدس برگزار گردید  به سخنرانی پرداخت و با  تبیین ضرورت  امنیت غذایی  و ارتباط آن با امنیت ملی و سایر مولفه های امنیت گفت: این یک حقیقت است که امنیت غذایی با امنیت ملی و استقلال  سیاسی و اقتصادی بهم گره خورده است و اقتدار  غذایی و اقتدار کشاورزی و تحول در کشاورزی ایران با رویکرد جهادی و مردمی باعث اقتدار ملی می شود و برای رسیدن  به این هدف بایستی  موانع  برداشته شود ، از جمله حمایت از کشاورزان و دامداران و حمایت دولت از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی  بایستی بطور جدی دنبال شود.

بیشتربخوانید:

سرلشکر صفوی: قدرت موشکی هوافضای سپاه با دستور فرمانده کل قوا توسعه یافت

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به ضرورت احیاء  ماموریتهای جهاد سازندگی گفت: احیاء  ماموریتهای جهاد سازندگی بشارتی است که رئیس جمهور محترم دولت سیزدهم ، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در مهرماه امسال به مردم ایران دادند  و این امر مهم را برای عملیاتی شدن  به معاون اول محترم جناب آقای دکتر محمد مخبر دزفولی واگذار کردند که با تشکیل کارگروهی از پیشکسوتان جهاد سازندگی و محرومیت زدایی و گروه های  جهادی دیگر، ساز و کار و ساختار احیاء ماموریت‌های جهاد سازندگی با محور مردم را به هیئت دولت پیشنهاد  دهند. البته وزیر محترم جهاد کشاورزی، برادر عزیز و دانشمند دکتر سید جواد ساداتی نژاد که خود از بنیانگذاران و مسئولان جهاد سازندگی کاشان بوده‌اند نیز  دو مرتبه در شهریور امسال و ۱۵ مهرماه  در جمع روستائیان و عشایر با اشاره به دستور رئیس جمهور محترم و بر لزوم احیاء ماموریتهای جهاد سازندگی  عزم و اراده جدی دارند.

سرلشکر صفوی  از احیاء جهاد سازندگی و نیازهای مردم  در تحقق اقتدار و امنیت ملی  بعنوان یکی از راه حل های عبور از وضعیت نامطلوب و رسیدن به شرایط  مطلوب   نام بردو گفت: احیاء ماموریتهای جهاد سازندگی  یکی از راه کارهای  برون رفت  از وضعیت نا مطلوب  فعلی حوزه تامین مواد غذایی برای سفره عموم مردم ( و رسیدگی به  مناطق محروم )  و رسیدن به وضعیت مطلوب برای همه ایرانیان است.

وی افزود:  امید است با توجه به  افزایش درخواستهای  احیاء جهاد سازندگی و نیازهای مردم کشور برای تحقق اقتدار ملی و امنیت  ملی در گام دوم  انقلاب اسلامی و در دولت سیزدهم که دولتی مردمی و انقلابی است  جهاد سازندگی و ماموریتهای آن احیاء گردد تا از وضعیت  نا مطلوب فعلی در حوزه معیشت  مردم و مایحتاج سفره زندگی مردم  علاوه بر آنکه به مرز خودکفایی برسیم ، بتوانیم به صادرات  محصولات و خدمات  کشاورزی به ۱۵ کشور همسایه  هم در آمد زایی برای کشاورزان و دام داران و سایر بخش های کشاورزی برسیم.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه  به تشریح ابعاد و شخصیت مرحوم مهندس ورشابی از فرماندهان و بنیانگذاران مهندسی جنگ جهاد پرداخت و گفت: عروج شهادت گونه و ناگهانی مرحوم مهندس حاج مهدی ورشابی فرمانده دلاور و مخلص و خردمند جهاد سازندگی و سالهای دفاع مقدس  را به محضر حضرت بقیه الله  اعظم ارواحنا له الفداء و مقام معظم رهبری و خانواده و فرزندان عزیزش و همرزمان عزیز ایشان در وزارت جهاد کشاورزی در جهاد سازندگی سابق در ارتش و سپاه تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: حاج مهدی ورشابی جوانیش و زندگیش را در راه خدا و جهاد فی سبیل الله گذراند و پس از جنگ در خدمت به مناطق جنگ زده  و محروم با دوستانش در جهاد سازندگی  بود. خداوند هم در پاسخ به این ایثارگری و مجاهدت ها علاوه بر اجر و ثواب آخرت و محشور شدن با همرزمان شهیدش در این دنیا، یاد و فکر اورا در دل جوانان ایران و ملت‌های اسلامی ان‌شاء الله زنده نگه می‌دارد.

سرلشکر صفوی ادامه داد: اگر می خواهیم مهندس حاج مهدی ورشابی را به نسل امروز معرفی کنیم  چه کاری بهتر از اینکه او را در سه بعد اندیشه و تفکر، اخلاق و رفتار و عملکرد معرفی کنیم.

وی افزود: حاج مهدی  ورشابی در اندیشه و تفکر یک انسان مطلوب الهی  و یک انقلابی به تمام معنا بود، او شاگرد مکتب اسلام و اهل بیت بود، او در زندگی پر ماجرایش به همراه همسر فداکارش در سالهای پررنج و سخت جنگ و پس از آن تحمل ۳۳ ساله عوارض جانبازی حاصل از مجروحیت‌های متعدد  از نظر  فکری و سیاسی در صراط مستقیم الهی ثابت قدم بود  و از یک هندسه و منظومه عقیدتی به نام مکتب امام خمینی و امام خامنه‌ای برخوردار  بود.

سرلشکر صفوی در تشریح  ابعاد اخلاقی و رفتاری این فرمانده مهندسی جنگ جهاد سازندگی گفت: در بعد اخلاقی و رفتاری او را انسانی اهل ذکر، اهل فکر و اهل عمل صالح  و اهل ولایت  در عین صبوری و کم حرفی و کم ادعایی و اخلاص شناختم، در هنگامه جنگ و در صحنه نبرد که جان‌ها به لب می‌آمد او را فرمانده‌ای شجاع و متوکل علی الله و با روحیه‌ای جهادی و شکست ناپذیر یافتم. او با بسیجیان و ارتشیان و پاسداران  رفیق شفیق بود و با دشمنان  خدا و بعثی‌های کافر متجاوز شدید و غلیظ بود.

سرلشکر صفوی بعد عملکردی مرحوم ورشابی را اینگونه توصیف کرد: در بعد عملکرد  از همان ما های اول جنگ به همراه شهید مهندس طرحچی ،رضوی، ناجیان در ستاد پشتیبانی و مهندسی جنگ  در جنوب و غرب کشور تا پایان ۸ سال   جنگ به اتفاق همسنگران بی سنگرش حماسه ها آفرید. او و دیگر فرماندهین مهندسی جنگ جهاد   در طول ۸ سال  ۴۲ گردان مهندسی جنگ  جهاد را در قرارگاه های خاتم الانبیاء، کربلا، نجف، حمزه و نوح سازماندهی و بکار گرفتند و با اطمینان بعنوان کسی که شاهد فدارکاریهای بزرگ این عزیز و عزیزان دیگر شهید جهاد سازندگی و دیگر عزیزانی که هم اکنون زنده هستند  همچون برادران شمایلی ، گلی و ...  است می توانم بگویم  ستاد پشتیبانی و مهندسی جنگ یکی از ارکان پیروزی آفرین  عملیاتهای پر افتخار  رزمندگان  ارتش، سپاه  از ابتدا تا انتهای جنگ بود. البته مهندسی سپاه، ارتش و قرارگاه صراط المستقیم وزارت سپاه و پشتیبانی مهندسی  برخی از وزارتخانه ها هم در جنگ حضور موثر داشتند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    هندونه جزو امنیت ملی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس