کد خبر 1310625
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
ویدئویی دردسرساز برای نخست وزیر انگلیس؛ جانسون عذرخواهی کرد

نخست وزیر انگلیس پس از انتشار ویدئویی از کارکنان دفتر وی در حال تمسخر و خنده درباره یک جشن بزرگ که در جریان قرنطینه کریسمس برگزار شد، زمانی که برپایی این گردهمایی ها ممنوع بود، عذرخواهی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، وی ضمن عذرخواهی در پارلمان انگلیس بابت اهانت روی داده، گفت که درصورت اثبات نقض قوانین، برخورد انضباطی به اجرا گذاشته می شود.

جانسون و وزرای کابینه اش بارها گفته اند که قوانین در جریان گردهمایی های اواخر سال ۲۰۲۰ زیرپا گذاشته نشده است، اما روزنامه میرور گزارش داد که نخست وزیر انگلیس در یک میهمانی صحبت می کرد و تیم وی در تجمعی ۴۰ تا ۵۰ نفره با مصرف مشروبات الکلی شرکت کرده بودند.

ویدئویی که از شبکه آی تی وی پخش شد، آلگرا استراتون سخنگوی وقت جانسون را در سال ۲۰۲۰ نشان می دهد که در یک تمرین برای کنفرانس مطبوعاتی درمورد پاسخ به یک سوال احتمالی درباره این پارتی، شوخی می کرده و جوک می گفته است.

در ویدئو یکی از مشاوران جانسون از استراتون می پرسد: من گزارش هایی را در توئیتر مشاهده کرده ام مبنی بر اینکه یک جشن کریسمس در داونینگ استریت برگزار شده است. آیا این گزارش ها را تائید می کنید؟

استراتون که در مقابل پرچم انگلیس در محل سخنرانی رسمی داونینگ استریت ایستاده است، می خندد و می گوید: من به خانه رفتم. سپس لبخند می زند.

زمانی که این میهمانی برگزار شده، دهها میلیون نفر در سراسر انگلیس از دیدار خانواده و دوستان نزدیک خود در جریان مراسم کریسمس منع شده بودند.

واکنش ها به این ویدئو تند و تیز بود، به طوری که بسیاری از مردم انگلیس با هجوم به توئیتر از این بابت ابراز انزجار کردند که ساکنان داونینگ استریت ظاهرا به زیرپاگذاشتن قوانین می خندند. برخی نیز پرسیدند که در صورت اعمال محدودیت های بیشتر کرونایی از سوی دولت جانسون، آیا باید از آن تبعیت کرد یا نه.

تقریبا ۱۴۶ هزار نفر در سراسر انگلیس بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند و جانسون احتمال تشدید تمهیدات را پس از شناسایی سویه جدید اومیکرون مورد بررسی قرار می دهد.

روزنامه دیلی میل که پرفروش ترین روزنامه انگلیس است، در مورد انتشار این ویدئو تیتر زد: «یک شوخی بیمارگونه». نشریه مترو نیز نوشت: «شماره ۱۰ دلقک های پارتی». روزنامه گاردین نیز اینگونه واکنش نشان داد: «پس از فیلمبرداری تیم شماره ۱۰ از شوخی در مرود مهمانی، نخست وزیر به دروغگویی متهم شد».

جانسون در ماه های اخیر به دلیل مدیریت یک رسوایی اخلاقی، اعطای قراردادهای پرسود در زمینه کووید، نوسازی آپارتمان خود در داونینگ استریت و ادعایی مبنی بر اینکه درپی اطمینان از تخلیه حیوانات خانگی از کابل در جریان خروج مفتضحانه غرب از افغانستان بوده، هدف انتقادهای شدیدی قرار گرفته است.

کر استارمر رهبر حزب کارگر انگلیس گفت که این ویدئو، توهین به کسانی بود که از قوانین قرنطینه پیروی کردند، زمانی که از خانواده هایشان در کریسمس جدا شده بودند.

استارمر افزود: آنها حق داشتند که انتظار داشته باشند دولت نیز همان گونه عمل کند. دروغ گفتن و خندیدن در مورد آن دروغ ها، شرم آور است. نخست وزیر باید شفاف سازی و عذرخواهی کند.

ایان بلکفورد از حزب ملی اسکاتلند که دومین حزب بزرگ مخالف در پارلمان بریتانیا است، خواستار استعفای جانسون شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس