سازمان تأمین اجتماعی اسرائیل هدف حمله سایبری قرار گرفت

پس از گزارش‌های متعدد درباره حمله سایبری به چند سازمان مهم رژیم صهیونیستی، منابع عبری‌زبان خبر دادند که سازمان تأمین اجتماعی این رژیم هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، منابع عبری‌زبان، عصر امروز (چهارشنبه)، خبر دادند که سازمان تأمین اجتماعی رژیم صهیونیستی هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از منابع عبری‌زبان خبر داد که گروهی از هکرها از خارج خاک فلسطین اشغالی به وب‌سایت سازمان تأمین اجتماعی رژیم صهیونیستی حمله سایبری کرده‌اند.

بنابر این گزارش، سازمان تأمین اجتماعی رژیم صهیونیستی ضمن تأیید این حمله، اعلام کرده که وب‌سایت این سازمان برای مدت زمانی از دسترس خارج شده و اطلاعاتی روی سایت قرار گرفته است.

مطابق با بیانیه سازمان بیمه رژیم صهیونیستی، این حمله با هدف جلوگیری از خدمات رسانی انجام شده و هکرها سعی داشته‌اند با ایجاد فشار در خطوط ارتباطی خدمات‌رسانی را مختل کنند.

عرب۴۸ در ادامه خبر داد که پس از آنکه وب‌سایت سازمان تأمین اجتماعی رژیم صهیونیستی مدت زمانی از دسترس خارج شد، گروه‌ سایبری این سازمان سعی کرده‌اند اختلال را رفع کنند و راه نفوذ هکرها به سایت را ببندند.

با این حال، سازمان بیمه رژیم صهیونیستی مدعی شده است که هکرها نتوانسته‌اند به پایگاه داده‌های این سازمان نفوذ کنند و اطلاعات مربوط به مشترکان حفظ شده است.

 سازمان تأمین اجتماعی رژیم صهیونیستی اطلاعات و داده‌های گسترده‌ای درباره تمام ساکنان سرزمین‌های اشغالی در اختیار دارد.

منابع خبری طی ماه‌های گذشته گزارش‌هایی از چندین حمله سایبری به شرکت‌های مهمی در اراضی اشغالی منتشر کرده‌اند.

گروهی هکری موسوم به «Moses staff» (عصای موسی)، اخیرا با حمله به سرورهای اطلاعاتی شرکت‌های اسرائیلی، اسنادی از جمله شناسنامه، اوراق دفاتر وکلا، چک‌ها، گزارش های مالی و... به دست آمده در این حمله هکری را فاش کرد.

هشتم آبان‌ ماه گذشته نیز روزنامه جروزالم‌پست گزارش کرد که گروه هکری موسوم به «سایه سیاه» (Black shadow) سرورهای شرکت اینترنتی رژیم صهیونیستی «سایبرسرو» (Cyberserve) را مورد حمله هکری قرار داده‌اند و ضمن خارج کردن آن از دسترس، تهدید به افشای اطلاعات کرده است.

در عین حال، روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارانوت» نیز، سی‌ام شهریور ماه، خبر داد که یکی از بزرگترین شرکت‌های ارتباطی رژیم صهیونیستی هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

یدیعوت آحارانوت در این خصوص گزارش داده بود که هکرها با نفوذ به سامانه‌های شرکت ارتباطی «Voicenter» سیستم ارتباطات یکی از بزرگترین شرکت‌های صهیونیستی را فلج کرده‌اند.

شرکت ارتباطی Voicenter یکی از شرکت‌های پیشگام در فلسطین اشغالی است که به شرکت‌های فعال در حوزه بازرگانی خدمات ارائه می‌کند. از جمله شرکت‌هایی که از Voicenter خدمات دریافت می‌کنند، می‌توان به شرکت رایانه‌ای آمریکایی-صهیونیستی «چک پوینت» و شرکت ارتباطی «پارتنر» (سابقا با عنوان اورنج شناخته می‌شد)، شرکت «اکسفون» ارائه‌دهند خدمات تلفن همراه بین‌المللی و خدمات اینترنتی، «سیمیلار وب» ارائه‌دهند خدمات آنالیز وب، شرکت «جیت» ارائه‌دهنده خدمات حمل‌ونقل اشاره کرد.

 منابع صهیونیستی حدود دو هفته پیش این گزارش نیز خبر داده بودند که گروهی از هکرها پس از نفوذ به دانشگاه صهیونیستی «بارایلان»، اطلاعات مربوط به اساتید و دانشجویان این دانشگاه را که عده‌ای از آن‌ها مأموران اطلاعاتی و امنیتی بوده‌اند، به سرقت برده‌اند.

دو روز پیش از این حمله نیز منابع صهیونیستی از حمله سایبری گروه هکری «Sangkancil» به نهادهای رژیم صهیونیستی و درز اطلاعات حدود هفت میلیون صهیونیست خبر داده بودند.

پس از انتشار گزارش‌های متعدد درباره حملات گسترده سایبری به چند شرکت صهیونیستی، منابع عبری‌زبان، مهرماه گذشته نیز خبر داده بودند که شرکت صهیونیستی «UVISION AIR» متخصص در ساخت پهپادهای «هیرو» هدف حمله سایبری قرار گرفته و خود در بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس