کد خبر 1310728
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۸
باخ: المپیک در صورت مداخله سیاسی پایان خواهد یافت

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی پکن توسط برخی کشورهای جهان واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، توماس باخ امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران اعلام کرد کمیته بین‌المللی المپیک نگران حضور ورزشکاران در بازی‌های زمستانی ۲۰۲۲ در پکن است و نه سیاستمداران.

تاکنون کشورهای آمریکا، استرالیا، انگلیس و کانادا به صورت رسمی المپیک زمستانی پکن را از نظر دیپلماتیک تحریم کردند.

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک گفت: IOC همواره نگران مشارکت ورزشکاران در بازی‌های المپیک است و به همین دلیل از حمایت ورزشکاران توسط  دولت‌ها استقبال می‌کنیم. این موضوع به ورزشکاران اطمینان خاطر می‌دهد و با منشور صلح المپیک مطابقت دارد. حضور نمایندگان رسمی کشورها در بازی‌های المپیک فقط یک تصمیم سیاسی است. کمیته بین‌المللی المپیک نیز به بی‌طرفی سیاسی پایبند است.

توماس باخ در ادامه اظهار داشت: امتناع از دادن بیانیه سیاسی به ما اجازه می‌دهد که در هیچ طرفی نباشیم. در غیر این صورت IOC نمی‌تواند هدف خود برای یکپارچگی جهان را عملی کند. نمی‌توانیم ۲۰۶ کمیته ملی المپیک در جهان را برای شرکت در بازی‌های سیاسی المپیک متحد کنیم. من حتی گفته بودم که مداخله سیاسی می‌تواند به معنای پایان المپیک باشد. همان‌طور که این اتفاق در بازی‌های المپیک باستانی پس از هزار سال به خاطر مداخله امپراطور رم رخ داد. یونانیان باستان می‌دانستند که المپیک فقط در صورت بی‌طرفی سیاسی می‌تواند وجود داشته باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس