به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، بر اساس مفاد موافقتنامه پروانه و به منظور ایجاد شرایط رقابتی عادلانه، سقف تعرفه خدمات شرکت ارتباطات تامين شمس نوین (رایتل) در كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات تصويب شد.
سقف تعرفه یک دقيقه مکالمه صوتي تلفن همراه به همراه در داخل شبکه برای سيمکارتهای دائمی ۵٩٩ ریال تعيين شده است.
همچنين سقف تعرفه یک دقيقه مکالمه صوتی تلفن همراه با مشترکين سایر شبکههای تلفن همراه و ثابت برای سيمکارت دائمی ۶٢۵ ریال تعيين شده و سقف تعرفه یک دقيقه مکالمه صوتی مشترکين اپراتورهای تلفن ثابت و مشترکين دارای سيمکارت دائمی تلفن همراه سایر اپراتورهای تلفن همراه با مشترکين تلفن همراه این شبکه ۶٢۵ ریال تعيين شده است.
در اين جلسه اعلام شد كه سقف تعرفه یک دقيقه مکالمه تصویری تلفن همراه به همراه در داخل شبکه برای سيمکارت دائمی ١۵٩٩ ریال و تعرفه دسترسی به شبکه اینترنت برای سيم کارت دائمی به ازای هر کيلو بایت 0.5 ریال تعيين شده است.
برابر مفاد پروانه تعرفه خدمات سيمكارت اعتباري تلفن همراه حداكثر ميتواند 50 درصد بالاتر از تعرفه خدمات سيمكارت دائمي باشد.
همچنين سقف تعرفه براي خدمات پيامك و پيامك چند رسانهيي بر اساس مصوبه جلسه سال 89 و مصوبه ديگر سال 87 كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات خواهد بود.
بر اساس اين مصوبه سازمان پس از يك سال از ابلاغ مصوبه نسبت به بررسي بازار و ارائه گزارش به كميسيون اقدام خواهد كرد.
اما مدير كل برند و ارتباطات رايتل كه حدود يك ماه پيش به ايسنا گفته بود تعرفه سرويسهاي اين اپراتور كه خدمات آنها به مشتركين ارائه شده است، اينگونه مطرح شد: تعرفه سيمكارتهاي رايتل، براساس تعرفههاي اعلام شده پيشين، هزينه هر دقيقه مكالمه داخل شبكه 555 ريال و هزينه هر دقيقه مكالمه خارج از شبكه 625 ريال است.
شاهين آرپناهي همچنين گفته بود: هزينه خدمات ديتا هر كيلو بايت استفاده در ساعات پيك دو ريال و هزينه درساعت خارج از پيك يك ريال است. همچنين هزينه هر پيام سرويس چندرسانهيي 400 ريال است.
مدير كل برند و ارتباطات اپراتور سوم تلفن همراه تعرفه پيامك فارسي را 105 ريال و تعرفه پيامك لاتين را 195 ريال بيان كرد و در ادامه يادآور شده بود: در حال حاضر مشغول طرحهاي جشنواره نخستينها هستيم و تعرفههايي كه مشتركين و مصرفكنندگان با آن سروكار دارند اعم از ديتا، مكالمه صوتي، تصويري، MMS و پيامك گفته شده است.
به تاكيد مدير كل برند ارتباطات اپراتور سوم براي هر خدمت ارائه شده به مشتركين تعرفه و هزينه استفاده از آنها مشخص شده است كه مشتركين با مراجعه به سايت رايتل ميتواند از طرحها و تعرفهها اطلاع يابند.
به گزارش ايسنا، دسترسي به مسوولان سازمان تنظيم مقررات ارتباطات كشور و مديران اپراتور سوم تلفن همراه براي آگاهي از چگونگي اعمال اين تغييرات در تعرفههاي سيمكارتهاي رايتل تا لحظه مخابره اين گزارش امكانپذير نبود.
به تاكيد مدير كل برند ارتباطات اپراتور سوم براي هر خدمت ارائه شده به مشتركين تعرفه و هزينه استفاده از آنها مشخص شده است كه مشتركين با مراجعه به سايت رايتل ميتواند از طرحها و تعرفهها اطلاع يابند.