۳ مصوبه مهم دولت برای حوزه کشاورزی یزد

وزیر جهاد کشاورزی از سه مصوبه مهم دولت در حوزه کشاورزی با توجه به شرایط خاص آبی استان خبرداد.

به گزارش مشرق، سیدجواد ساداتی نژاد در جریان سفر به استان یزد در خصوص مضوبات حوزه کشاورزی استان گفت: در حوزه مصوبات سفر در بخش اصلی در حوزه کشاورزی سه مصوبه مهم مد نظر قرار گرفته است.

وی با اشاره ببه اقلیم خشک منطقه یزد و بحران کم آبی گفت: بخش اول مصوبات مربوط به تقویت حوزه عملیاتی آبخیزداری و حفظ آب در یزد و ودوم مرمت قناوت در استان است که رگ حیات آبرسانی کشاورزی استان به حساب می آید و سوم نیز مقابله با بیابان زایی است.

وی گفت: نگاه وزرات جهاد مشاورزی به بحث بهبود وضعیت آبیاری کشاورزی استان و افزایش بهره وری آب است از این رو تقویت سامانه های آبیاری نوین در مصوبات سفر مد نظر است.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در حوزه گلخانه ای با توجه به وضعیت آب در استان، نگاه به تقویت گلخانه ها و جایگزینی کشت های سنتی است و با توجه به گستره زیاد باغات در استان، نوسازی باغات نیز مد نظر قرار گرفت.

وی گفت: در حوزه دامپروری نیز برای اینکه از گونه های پربازده استفاده شود برنامه هایی در سفر دیده شده و با توجه به آب شور استان، موضوع آبزی پروری با گونه های خاص با روش گلخانه ای نیز از مصوبات سفر است.

ساداتی نژاد بیان کرد: با توجه به اینکه شتر شرایط ویژه همخوانی با مناطق کویری را دارد به عنوان یکی از مصوبات سفر پرورش شتر مورد توجه قرار گرفته است و همچنین گیاهان دارویی به دلیل کم آب بر بودن به عنوان کشت جایگزین در استان مد نظر است.

وی ادامه داد: بحث اخر نیز مربوط به بخش گردشگری کشاورزی است که توجه ویژه به این بخش به دلیل ظرفیت های بالای گردشگری و تکمیل زنجیره ارزش در این حوزه، جزو مصوبات سفر قرار دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    توی این چند ده سال که آب ها رو برداشته و حیف و میل کردید خواب بودید و حالا شعار می دید؟ نوش دارو بعد مرگ سهراب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس