کد خبر 1319658
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
«ولورین» کرونا گرفت

«هیو جکمن» بازیگر نقش وُلوِرین یا لوگان در مجموعه فیلم‌های «مردان ایکس»، به کرونا مبتلا شد.

به گزارش مشرق، با مثبت شدن تست کرونای هیو جکمن، بازیگر و تهیه‌کننده استرالیایی، اجرای تئاتر موزیکال مرد موسیقی (The Music Man) به طور موقت لغو شد.جکمن که بیشتر به بازی در نقش ولورین یا لوگان در مجموعه فیلم‌های مردان ایکس شناخته می‌شود، با انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی درباره وضعیت سلامت خود گفت: علائمم شبیه سرماخوردگی‌ست، گلویم می‌خارد و آبریزش بینی دارم اما حالم خوب است. هر کار بتوانم می‌کنم که در اسرع وقت بهبود یابم و به محض این که ویروس از بدنم پاک شود، روی صحنه بازخواهم گشت.

بیشتر بخوانید:

«اومیکرون» مرز فرانسه را هم درنوردید

اجرای جدید موزیکال کلاسیک مرد موسیقی اثر مردیت ویلسون یکی از محبوب‌ترین نمایش‌های در حال اجرا در پایتخت تئاتر جهان است.

این روزها به دلیل شیوع سویه اومیکرون و بالا رفتن آمار مبتلایان به ویروس کرونا بسیاری از تئاترهای برادوی از جمله علاالدین، خانم داوت فایر، همیلتون و شیرشاه اجراهای خود را به طور موقت لغو کرده‌اند. نمایش‌هایی چون قرص کوچک دندانه‌دار و گارسون زن نیز به دلیل کاهش بلیت فروشی ناشی از موج جدید کرونا به ناچار زودتر از موعد به کار خود پایان دادند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر بیش از ۲۸۳ میلیون و ۲۴۰ نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان پنج میلیون و ۴۳۱ هزار نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

حالا سویه جدیدی از این ویروس در جهان شایع شده که مسری‌تر از سویه‌های قبلی است. سازمان بهداشت جهانی جمعه (۵ آذر) واژه یونانی اومیکرون را برای اشاره به این سویه جدید که در آفریقای جنوبی شناسایی‌شده، برگزید. کارشناسان بهداشت عمیقاً نگران سرایت بالای اومیکرون هستند چرا که دارای مجموعه‌ای غیرعادی از جهش‌ها است و مشخصاتی متفاوت از سایر سویه‌ها دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس