واکنش آتشین حزب الله به حملات احتمالی تل آویو به لبنان

محافل صهیونیست علاوه بر نگرانی عمیقی که بابت توان موشکی حزب الله لبنان دارند اخیرا به سلاحی نزد مقاومت اسلامی لبنان اشاره کرده اند که همه معادلات را در جنگ آتی میان طرفین به هم خواهد ریخت.

به گزارش مشرق، این روزها گزارش‌های رسانه‌ای که از تشدید وحشت در محافل صهیونیست حکایت دارد بیشتر شده است و این گزارش‌ها همگی از افزایش توان مقاومت اسلامی لبنان حکایت دارد.

علاوه بر توان موشکی قوی مقاومت لبنان آنچه لرزه بر اندام صهیونیست‌ها انداخته است توان پهپادی حزب الله لبنان است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نگرانی فزاینده‌ای اشاره می‌کنند که در میان محافل سیاسی و نظامی این رژیم از حجم بالای پهپادهای حزب‌الله لبنان، وجود دارد علاوه بر توان موشکی قوی مقاومت لبنان آنچه لرزه بر اندام صهیونیست‌ها انداخته است توان پهپادی حزب الله لبنان است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نگرانی فزاینده‌ای اشاره می‌کنند که در میان محافل سیاسی و نظامی این رژیم از حجم بالای پهپادهای حزب‌الله لبنان، وجود دارد.

رسانه صهیونیستی «نتسیف» در گزارشی با اشاره به خطری که این رژیم را از سوی جبهه شمالی آن تهدید می‌کند، آورده است: «اسرائیل نگران پهپادهایی است که حزب‌الله در اختیار دارد و خطری واقعی برای اسرائیل است به ویژه که حزب‌الله پهپادهای شناسایی در نزدیکی ما مستقر کرده است. حزب‌الله لبنان پهپادهایی را با هدف جمع‌آوری اطلاعات درباره رژیم صهیونیستی به پرواز درآورده است.حزب‌الله قصد دارد که سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل را با پهپاد در صورت بروز جنگ آتی میان طرفین هدف قرار دهد تا توان تل‌آویو برای مقابله با موشک باران حزب الله را درهم بشکند».

چند روز قبل هم روزنامه صهیونیستی «جروزالیم پست» اعلام کرد: حزب‌الله لبنان حدود ۲ هزار پهپاد در اختیار دارد. حزب‌الله از دهه ۹۰ میلادی از این پهپادها استفاده کرده است. حزب‌الله موفق به توسعه مدل‌های مختلف پهپاد شده است.

مقامات صهیونیستی بارها هراس خود را از توسعه موشکی و پهپادی حزب‌الله لبنان نشان داده‌اند. بسیاری از گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های صهیونیستی حاکی از این است که رژیم صهیونیستی در جنگ احتمالی آینده روزانه مورد حمله سه هزار موشک و پهپاد از طرف گروه‌های مقاومت قرار خواهد گرفت.

محافل ارشد امنیتی در تل آویو نگرانی شدید خود را از تحول بزرگی که به دنبال پیشرفت قابل توجه حزب الله لبنان در زمینه پهپادها، در معادله بازدارندگی حزب الله لبنان با رژیم صهیونیستی به وجود آمده ابراز کردند. این محافل تاکید کردند که پهپادهای حزب الله از مهمترین سلاح‌ها در جنگ آینده خواهند بود و ممکن است که اوضاع را میان حزب الله و اسرائیل شعله ور کند محافل ارشد امنیتی در تل آویو نگرانی شدید خود را از تحول بزرگی که به دنبال پیشرفت قابل توجه حزب الله لبنان در زمینه پهپادها، در معادله بازدارندگی حزب الله لبنان با رژیم صهیونیستی به وجود آمده ابراز کردند. این محافل تاکید کردند که پهپادهای حزب الله از مهمترین سلاح‌ها در جنگ آینده خواهند بود و ممکن است که اوضاع را میان حزب الله و اسرائیل شعله ور کند.

در همین راستا «عاموس هرئیل» کارشناس امور نظامی رژیم صهیونیستی در روزنامه عبری هآرتض به نقل از مقامات ارشد امنیتی و نظامی تل‌آویو گزارش داد: از این پهپادهای حزب‌الله در وهله نخست برای جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی و همچنین انجام عملیات نظامی که نیاز به دقت بالا دارد و در درگیری‌های روزانه میان حزب الله و ارتش اسرائیل در جنگ آینده انجام خواهد شد، استفاده می‌شود.

این کارشناس صهیونیست اعلام کرد که حزب‌الله لبنان از پهپادها برای انجام مأموریت‌های جمع آوری اطلاعات تاکتیکی به منظور آماده سازی شرایط انجام عملیات نظامی در عمق جبهه اسرائیل استفاده می‌کند.

از طرف دیگر نهادهای امنیتی ارشد رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه هآرتض توضیح دادند که حزب الله از طریق این پهپادها همزمان بر فعالیت ارتش اسرائیل در مرز با لبنان نظارت می‌کند و این پهپادها از مهم‌ترین سلاح‌هایی خواهند بود که در جنگ بعدی میان حزب الله و اسرائیل مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مرکز تحقیقات اسرائیلی «آلما» نیز اخیراً در گزارش خود اعلام کرد که حزب‌الله حدود ۲۰۰۰ پهپاد در اختیار دارد و از دهه ۹۰ تاکنون از این تکنولوژی استفاده می‌کند.

واکنش آتشین حزب الله به حملات احتمالی تل آویو به لبنان

همچنین محافل و کارشناسان رژیم صهیونیستی اخیراً نگرانی عمیق خود را از تصاویری که حزب الله جدیداً از یک پهپاد به نمایش گذاشته ابراز کردند. شبکه «کان» رژیم صهیونیستی در این زمینه گزارش داد، تصاویر نشان داده شده از پهپاد حزب‌الله این فرضیه را تقویت می‌کند که در مرحله بعدی با حزب الله به گونه‌ای کاملاً متفاوت از آنچه که در سال ۲۰۰۶ دیدیم روبرو خواهیم شد.

در ادامه گزارش این شبکه صهیونیستی آمده است: در واقع حزب الله اکنون دیگر یک سازمان نیست، بلکه یک ارتش به تمام معناست و ارتش اسرائیل نیز به خوبی از این واقعیت آگاه است.

ترس صهیونیست‌ها تنها به توان پهپادی حزب الله خلاصه نمی‌شود و موشک‌های نقطه زن حزب الله هم مدتهاست که خواب را از چشمان صهیونیست‌ها ربوده است. «آلن بن دیوید» تحلیلگر و مفسر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی در مقاله خود در روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشت: حزب الله لبنان تاکنون موفق شده است که موشک‌های نقطه زن میان برد و دور برد را انبار کند. حزب الله به هرگونه حمله اسرائیل به خاک لبنان با آتش پاسخ خواهد داد آلن بن دیوید» تحلیلگر و مفسر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی در مقاله خود در روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشت: حزب الله لبنان تاکنون موفق شده است که موشک‌های نقطه زن میان برد و دور برد را انبار کند. حزب الله به هرگونه حمله اسرائیل به خاک لبنان با آتش پاسخ خواهد داد.

این تحلیلگر صهیونیست موشک‌های نقطه زن حزب الله لبنان را تهدید راهبردی برای رژیم صهیونیستی دانست و در عین حال اذعان کرد که همه تلاش‌های این رژیم برای جلوگیری از دستیابی حزب الله به این موشک‌ها ناکام مانده است.

وی گفت: ارتش اسرائیل تهدید موشک‌های نقطه زن در لبنان علیه اسرائیل را راهبردی می‌داند و قدرت این موشک‌ها می‌تواند سامانه‌های راهبردی اسرائیل را فلج کند و حزب‌الله با این موشک‌ها می‌تواند پایگاه «هکریا» در تل‌آویو را هدف قرار دهد که مقر دستگاه اطلاعات و ستاد مشترک ارتش در آنجا قرار دارد.

این کارشناس امور نظامی رژیم صهیونیستی گفت: در سالهای بعد از عقب نشینی از لبنان، ارتش اسرائیل با تمسخر به مسلح شدن سریع حزب الله نگاه می‌کرد و به خودش می‌گفت که موشک‌ها در انبارها زنگ خواهند زد اما در سال ۲۰۰۶ میلادی، عملاً هزاران موشک ناگهان بر سر ما فرود آمدند.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان چندی قبل، تاکید کرد: تعداد موشک‌های نقطه زن مقاومت دو برابر سال قبل شده است و هر هدفی در امتداد مساحت فلسطین اشغالی را که بخواهیم، می‌توانیم با دقت هدف قرار دهیم. در هر جنگ آتی، جبهه داخلی اسرائیل، با آنچه این رژیم ندیده، مواجه خواهد شد. مقاومت هرگز معادله‌ای را که ترسیم کرده، کنار نخواهد گذاشت.

وی به صهیونیست‌ها هشدار داد که با «دم شیر بازی نکنند».


واکنش آتشین حزب الله به حملات احتمالی تل آویو به لبنان

«اسحاق بریک» ژنرال احتیاط رژیم صهیونیستی در گفتگو با کانال هفت این رژیم از ۱۵۰ هزار موشک حزب الله که به مثابه تهدیدی اساسی برای این رژیم است پرده برداشت و اذعان کرد: وجود ۱۵۰ هزار موشک نزد حزب الله که صدها فروند از آنها نقطه زن هستند و نیز موشک‌هایی که نقطه زن نیستند و دهها کیلوگرم مواد منفجره دارند به مثابه تهدیدی برای اسرائیل هستند و این موشک‌ها می‌توانند به هر نقطه‌ای در اسرائیل برسند.

بریک گفت: موضوع هولناک و فاجعه بار این است که حتی اگر حزب الله چند صد موشک نقطه زن هم داشته باشد برای فرو بردن اسرائیل در تاریکی مطلق کافی است. سه یا چهار موشک دقیق برای هر نیروگاه برق کافی است و اسرائیل دیگر قادر به تولید برق نخواهد بود و همین موضوع درباره تأسیسات آبی هم وجود دارد.

این تحلیلگر صهیونیست اذعان کرد: اگر اسرائیل سامانه‌های پدافندی مانند گنبد آهنین و عصای سحرآمیز و دیگر سامانه‌های خود را در مراکز حساس مانند نیروگاههای برق و گاز مستقر کند، جبهه داخلی بی دفاع خواهد ماند.

بریک از ۲۰۰ هزار موشکی که اطراف این رژیم را احاطه کرده است از جمله هزاران موشک نقطه زن خبر داده است و اینکه این شامل موشک‌های حماس در غزه، حزب الله در لبنان، انصارالله در یمن و نیز عراق و سوریه است که به سوی اهداف راهبردی این رژیم از جمله نیروگاههای برق و تأسیسات آبی و پایگاه‌های هوایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی و بنادری که روزنه این رژیم هستند و زیر ساختهای اقتصادی و مراکز کنترل و دیگر مراکز، نشانه گرفته شده‌اند.

وی در تحلیل خود تاکید می‌کند که این موشک‌ها به سوی اهدافی مانند غوش دان، حیفا، بئر السبع، مراکز صنعتی با هدف وارد کردن ضربات مهلک به اسرائیل و زیر ساختهای آن، نشانه گرفته شده‌اند.

این تحلیلگر صهیونیست اذعان کرد: موشک‌های «حیتس» ارتش اسرائیل توان رهگیری موشک‌ها را دارد اما ذخایر آن بسیار اندک است و فقط برای چند روز جنگ کفایت می‌کند. از سویی این موشک‌ها برای حمایت از مراکز حساس خواهد بود نه موشک‌هایی که به عمق اسرائیل شلیک می‌شود. هزینه هر موشک سه میلیون دلار است و اسرائیل توان اقتصادی ندارد که ذخایر زیادی از این موشک‌ها داشته باشد تحلیلگر صهیونیست اذعان کرد: موشک‌های «حیتس» ارتش اسرائیل توان رهگیری موشک‌ها را دارد اما ذخایر آن بسیار اندک است و فقط برای چند روز جنگ کفایت می‌کند. از سویی این موشک‌ها برای حمایت از مراکز حساس خواهد بود نه موشک‌هایی که به عمق اسرائیل شلیک می‌شود. هزینه هر موشک سه میلیون دلار است و اسرائیل توان اقتصادی ندارد که ذخایر زیادی از این موشک‌ها داشته باشد. این درباره ذخایر موشک‌های گنبد آهنین هم صادق است زیرا بهای هر موشکی حدود ۱۰۰ هزار دلار است.

بریک تاکید می‌کند: جبهه داخلی اسرائیل عرصه اصلی در جنگ آتی است اما تصمیم گیرندگان امنیتی و سیاسی این موضوع را کلاً نادیده می‌گیرند. نادیده گرفتن جبهه داخلی اسرائیل به نتایج وخیمی منجر خواهد شد.

نکته دیگر این است که نظامیان صهیونیست از مأموریت‌های جنگی می‌ترسند و این مأموریت‌ها همانند کابوسی برای آنها محسوب می‌شود. برخی نظامیان این رژیم نیز از خدمت نظامی فرار می‌کنند. اسرائیل به سبب ضعف در رویارویی با توانمندی‌های مقاومت آشکارا با یک بن بست روبرو است.

پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی شامل ناکارآمدی نیروی زمینی این رژیم و محموله آمونیاک موجود در حیفا است که مقاومت لبنان قادر است با موشک‌های نقطه زن خود آن را هدف قرار دهد. ساکنان حیفا از حمله ویرانگر به انبارهای آمونیاک در این منطقه که حاوی بیش از ۱۵ هزار تن گاز هستند و انفجار آنها مرگ هزاران تن از ساکنان حیفا را رقم می‌زند، به شدت هراس دارند.

برخی در منطقه همواره سعی دارند که اسرائیل را شکست ناپذیر و طرفی که در همه جنگ‌ها توانمند است، معرفی کنند اما واقعیت به گونه‌ای دیگر است. ترسی که تل آویو را رها نمی‌کند توان موشکی، قدرت ارزیابی و تحلیل اوضاع منطقه از سوی نصرالله، تجارب گرانبهایی که رزمندگان مقاومت لبنان در جریان بحران سوریه به دست آورده اند، است.

واکنش آتشین حزب الله به حملات احتمالی تل آویو به لبنان

هنگامی که سید حسن نصرالله اعلام می‌کند که اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است کاملاً با واقعیت تطابق دارد زیرا خود رسانه‌های رژیم صهیونیستی به عدم وجود روحیه جنگجویی نزد اسرائیلی‌ها و حتی نظامیان این رژیم واقف هستند. هنگامی که دبیرکل حزب الله می‌گوید که اسرائیلی‌ها آماده جنگ نیستند این با واقعیت تطابق دارد.

رژیم صهیونیستی بارها از تهدیداتی درباره آغاز جنگ جدید علیه لبنان دم زده است اما تاکنون صرفاً در حد حرف بوده و هرگز عملی نشده است. جنگ سوم اسرائیل و حزب الله لبنان موضوعی است که بارها در محافل و مراکز مطالعاتی صهیونیستی مورد بحث قرار گرفته و بسیاری وقوع آن را بعید نمی‌دانند اما صهیونیست‌ها تلاش دارند تا حد امکان از ورود به چنین جنگی پرهیز کنند.

تحولات اخیر منطقه و به ویژه افزایش انسجام و هماهنگی محور مقاومت معادلات جدیدی را به رژیم صهیونیستی و متحدان آن تحمیل کرده است که عملاً امکان پیروزی تل آویو در هر جنگی را غیر ممکن می‌سازد. وقوع هر گونه درگیری میان یکی از طرف‌های مقاومت با رژیم صهیونیستی به مفهوم شروع جنگی منطقه‌ای خواهد بود. در صورتی که رژیم صهیونیستی قصد حمله به لبنان را داشته باشد، حزب الله ساکت نخواهد ماند. خود صهیونیست‌ها هم از ناکارآمدی گزینه نظامی علیه حزب الله واقف هستند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس