پرواز ۱۵ هواپیمای حامل کمک‌های نظامی آمریکا و انگلیس به اوکراین

طبق اطلاعات مرکز نظارت بر منابع هوانوردی غربی، از اواخر دی ماه تاکنون هواپیماهای حمل و نقل سنگین آمریکایی و انگلیسی حداقل ۱۵ پرواز به مقصد اوکراین داشتند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع آمریکا از افزایش آمادگی نیروهای نظامی این کشور به دلیل وخامت اوضاع پیرامون اوکراین خبر داده است. جان کربی، سخنگوی پنتاگون یادآور شده که ایالات متحده تاکنون سه محموله کمک نظامی-فنی به اوکراین ارسال کرده و به ارائه کمک‌های خود برای تقویت امنیت اوکراین ادامه خواهد داد تا آنها بتوانند از کشور خود محافظت کنند.

بیشتر بخوانید:

انگلیس استقرار نیروهای ناتو در شرق اروپا را بررسی می‌کند

"لیز تراس"، وزیر امور خارجه انگلستان به تازگی اعلام کرده که لندن سخت تلاش دارد تا تجهیزات دفاعی لازم را به اوکراین رسانده و ارتش این کشور را آموزش دهد.

خبرگزاری «اینترفکس» در این رابطه گزارش داد، بر اساس گزارش مرکز نظارت بر منابع هوانوردی غربی، از نیمه دوم ژانویه (از اواخر دی ماه تاکنون)، هواپیماهای حمل و نقل سنگین ایالات متحده و انگلستان حداقل 15 پرواز به اوکراین به منظور تامین تسلیحات و تجهیزات نظامی این کشور انجام داده‌اند.

طبق این اطلاعات، به ویژه، هواپیماهای ترابری نظامی سنگین نیروی هوایی پادشاهی انگلیس که از پایگاه هوایی برایز نورتون در انگلستان پرواز داشتند، از تاریخ 17 ژانویه (27 دی ماه) حداقل 9 پرواز برای ارسال محموله تسلیحات نظامی به اوکراین انجام داده‌اند. برای این اهداف، چهار فروند از هر هشت هواپیمای C-17A Globemaster IIIنیروی هوایی انگلیس به کار گرفته شدند. به گفته منابع خبری در لندن، آنها موشک‌های قابل حمل ضد تانک هدایت شونده NLAW را به ارتش اوکراین تحویل دادند.

اطلاعات مرکز نظارت بر منابع هوانوردی غربی همچنین نشان داده، در رابطه با ایالات متحده، دو پرواز توسط هواپیماهای ترابری نظامی سنگین نیروی هوایی آمریکا به اوکراین انجام شده که یکی از آنها در کی‌یف و دیگری در شهر لووف فرود آمدند و همچنین چهار هواپیمای ترابری بوئینگ-747 خطوط هوایی ملی "National Airlines" نیز برای حمل و نقل تسلیحات، به ویژه، سیستم‌های موشکی ضدتانک قابل حمل انسان و تجهیزات نظامی مربوط به حمل و نقل فرماندهی اجاره شدند.

علاوه بر این، هفته گذشته یک فروند هواپیمای ترابری سنگین آن-124 اوکراینی از شهر هانتسویل آمریکا (ایالت آلاباما) به سمت شهر لووف پرواز کرد. در نزدیکی شهر هانتسویل، زرادخانه رداستون ارتش ایالات متحده قرار دارد. همچنین یک هواپیمای ترابری نظامی دیگر اوکراینی از مبدإ لهستان در پایتخت اوکراین فرود آمد. پرواز یک هواپیمای آن-124 اوکراینی از شهر بورگاس بلغارستان به اوکراین نیز ثبت شده است.

وزارت دفاع اوکراین نیز وعده داده که انتظار می‌رود طی هفته جاری هواپیماهای آمریکایی باز هم به همراه کمک‌های نظامی-فنی وارد کی‌یف شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس