تراس: روسیه می تواند مناقشه اوکراین را طولانی کند

وزیر خارجه انگلیس مدعی شد که نه تنها شواهدی مبنی بر عقب نشینی روسیه از مرز با اوکراین وجود ندارد، بلکه مسکو می تواند بحران اوکراین را تا مدت ها طولانی کرده تا وحدت غرب را به چالش بکشد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه می تواند در تلاش برای به چالش کشیدن اتحاد غرب، بحران اوکراین را برای ماه ها ادامه دهد.

تراس در همین رابطه در مقاله ای در روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف نوشت: در حال حاضر هیچ مدرکی دال بر عقب نشینی روس ها از مناطق مرزی نزدیک اوکراین وجود ندارد. هیچ گونه نشانه مبنی بر کند شدن تجمع نظامی روسیه وجود ندارد.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه نوشت: ما نباید توهم داشته باشیم چرا که روسیه می‌تواند با یک ترفند وقیحانه این موضوع را بسیار طولانی‌تر تا هفته‌ها، اگر نگوییم ماه‌ها، برای فروپاشی اوکراین و به چالش کشیدن وحدت غرب ادامه دهد.

اظهارات تراس همراستا با آمریکا و دیگر هم پیمان غربی شان صورت می گیرد.

در همین رابطه یک مقام کاخ سفید نیز مدعی شده است که روسیه نه تنها از مرز اوکراین عقب نشینی نکرده بلکه با اعزام ۷ هزار نیروی دیگر، حضور نظامی خود در مرز اوکراین را تقویت کرده است.

همه اینها در حالی است که وزارت دفاع روسیه ویدئویی را منتشر کرده که نشان می‌دهد تجهیزات نظامی این کشور پس از انجام رزمایش در کریمه به پایگاه‌های خود باز می‌گردند.

با این حال، ناتو و آمریکا مدعی شده اند که باید درباره صحت این اقدام روسیه راستی آزمایی کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    0 0
    البته نگه داشتن ۱۳۰ هزار نیرو در صحرای بی آب و علف و بدون امکانات قطعا باعث مستهلک شدن تواناییشون میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس