روسیه اوکراین آمریکا

یک سایت غربگرا در تحلیلی، ارزیابی خود از نگاه اصولگرایان به تحولات اوکراین را منتشر کرد.

به گزارش مشرق،‌ «روزنامه کیهان» در بخش اخبارویژه خود نوشت:

سایت غربگرای عصر ایران در تحلیلی، ارزیابی خود از نگاه اصولگرایان به تحولات اوکراین را منتشر کرد.

عصر ایران درباره علل «رضایت نسبی یا شادمانی این طیف» نوشت: 

- سرِ آمریکا به پوتین و اوکراین گرم می‌شود و در مذاکرات هسته‌ای فشار کمتری وارد می‌سازد چون جبهۀ جدیدی گشوده شده است.

- همان‌گونه که شاهد بودیم قیمت نفت رو به فزونی گذاشته است. درست است که ایران به خاطر تحریم‌ها نمی‌تواند نفت خود را به اندازۀ مورد نیاز ارزی بفروشد.

- اگر آمریکا به حمایت جدی از دولت اوکراین برنخیزد و آنها را تنها بگذارد، زمینۀ تحقیر در ادبیات اصول‌گرایی فراهم خواهد شد چندان که خواهند گفت آمریکا متحدان خود را تنها می‌گذارد و دل به آن نبندید.

- چنانچه مذاکرات احیای برجام در وین با شکست رو به رو شود و شورای حکام پروندۀ ایران را به شورای امنیت سازمان ملل بفرستند این بار احتمال وتوی روسیه وجود دارد. 

- هر چه قدرت‌های بزرگ جهان با هم درگیر باشند فرصت تنفس و استفاده از این شکاف را به کشورهای دیگر می‌دهند. اختلاف قدرت‌های بزرگ به سود ایران است و این فقره فراتر از آن است که در ایران چه طیفی سر کار باشد.

اشاره «عصر ایران» به موضوع «تحقیر غرب‌گرایان» در حالی است که خود این طیف،‌اسباب ابراز حقارت و اعتراض منتقدان را فراهم کرده‌اند؛ چنان که همواره مدعی اتکای به غرب و سپردن اختیار خود به آنها بوده‌اند و حتی پس از خیانت آمریکا و غرب به اشرف غنی در افغانستان و زلنسکی در اوکراین، باز هم سنگ آمریکا و غرب را به سینه می‌زنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 6
    آمریکا همان کشتی نوح است هر کس سوار این کشتی باشد نجات خواهد یافت و دیگران به تاریخ خواهند پیوست
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      3 0
      همان مردم افغانستان و اوکراین را که سوار کرد، پر شد! برای سایرین دیگر جا نیست! البته اصلاخ طلبان ایران را شاید بشود در دستشویی کشتی شان بگنجانند!!!!
    • اباالسلام IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      3 0
      کشتی نجات فقط خدا و بندگان صالح خدا هستند و بس نه آمریکا و نه روسیه و نه چین و... والسلام
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    پس سلام
  • سید IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 0
    به فرض که ایران از این فرصت به نفع خود و به ضرر غربی ها به ویژه آمریکا استفاده کند! ناراحتی اصلاح طلبان چه توجیهی دارد!؟ قلب شان برای تضعیف یانکی ها درد گرفته است؟!؟
  • سیامک DE ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    حتی اگر خود غرب هم از سیستم غربی تهوع آورش نیز خسته بشود و برایش دیگر آن سیستم معنایی نداشته باشد بطوریکه باعث بشود که با دستان خودش ، خودش را آتش بزند و خاکستر و پودر و نابود کند،ولی باز هم با این وجود غرب گدایان خودکم بین و حقیر،همان خاکستر سوخته شده غرب را نیز جمع آوری خواهند کرد و از آن مجسمه بت غرب را خواهند ساخت تا بتواند دوباره آنرا به یک شکل دیگری نیایش و ستایش کند.ذات غرب گدایی خود تحقیری و خودحقیری است
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 2
    شرق گرايان چي ! نه شرقي نه غربي!!!!
    • سیامک DE ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      0 0
      شرق هم شاید ۱۰۰٪ کامل و صادق نباشد ولی شرف دارد به غرب. حداقل شرق ما را در این ۴ دهه تحریم اقتصادی و دارویی نکرده.شرق در کنار مرزهای ما و برای حمله نظامی به کشور ما ۱۰۰ ها پایگاه نظامی دایر نکرده.شرق میلیاردها پول های ما را بلوکه نکرده.شرق به مانند غرب نژاد ستیز و استعمارگر نیست . شرق به ۱۲۰ کشور جهان حمله نظامی نکرده .شرق تا الان در هیچ کشوری کودتا و براندازی نکرده.شرق تا الان کشوری را بمباران اتمی نکرده.شرق تا الان هیچ کشور مظلوم و استقلال یافته ای را تحریم و بایکوت نکرده.شرق با ناوگان های هواپیمابر خود در آب های سرزمین ما رژه نمی روند .شرق ما را مکرر با بمب افکن های اتمی اش تهدید نمی کند .شرق ثروت و منابع معدنی کشورهای فقیر را مجانی غارت نکرده. شرق کشورهای بدبخت را در قفس و گاو شیرده خودش نکرده.شرق با میلیونها رسانه هایش مردمان جهان را مغزشویی و بمباران خبری نکرده.شرق در بیش از ۱۰۰ کشور جهان پایگاههای نظامی نساخته. شرق با زورگویی و قدرت نظامی اش اکثریت کشورهای جهان را به گروگان نگرفته. شرق تا حالا فرهنگ هیچ کشوری را نابود نکرده.شرق سیاپوستان و سرخ پوستان را به بردگی نگرفت.شرق هزاران آزمایشگاه های مخوف و سری در سراسر جهان برای آزمایشات کثیف خود نساخته.شرق.....
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    3 0
    آمریکا حتی اگر انواع تضمین‌ها را هم بدهد، هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نمی‌کند، مگر بعضی تحریم‌ها را که لغو آن به نفع خودش و به ضرر ما باشد؛ لذا هرگونه توافقی فقط برای محدودسازی صنعت هسته‌ای ما و فریب‌کاری مجدد است. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا یک ضرب‌الاجل معین برای لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن تعلیق کنیم؛ چنانچه این سیاست قطعی تا آن زمان اجرا شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌صورت از برجام خارج شویم و بیش از این اقتصاد کشور را شرطی نکنیم.
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    3 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ و سه بچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ لغو تمام تحریم‌ها راستی‌آزمایی گردید، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌صورت در همان روز با اقتدار از برجام خارج شویم و بیش از این اقتصاد کشور را شرطی نکنیم. کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس