مسجدی: حمله به پایگاه اسرائیل، برای دفاع از امنیت ایران بود

سفیر جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که حمله به پایگاه موساد در اربیل به این دلیل بود که این پایگاه قصد داشت علیه امنیت ایران، عملیات کند.

به گزارش مشرق، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق امروز دوشنبه درباره حمله اخیر به پایگاه موساد در اربیل تأکید کرد که اسرائیلیها در کردستان عراق، پایگاه دارند.

شبکه خبری السومریه به نقل از مسجدی گزارش داد، اسرائیلیها از کردستان، در حال توطئه و عملیات علیه امنیت ایران هستند، «ولی ما نسبت به امنیت اراضی خود، کوتاهی نخواهیم کرد. بارها به مسئولان منطقه کردستان هشدار دادیم، ولی گوش نکردند».

وی ادامه داد: «به همین دلیل، جمهوری اسلامی، علیه این پایگاه وارد عمل شد، نه با هدف ضربه زدن به حاکمیت عراق یا اهانت به عراق و ملت آن، بلکه به خاطر دفاع از امنیت ایران».

مسجدی خطاب به مسئولان کردستان گفت: «از شما انتظار داریم که اسرائیلیها را از خاک عراق خارج کنید تا از شرشان خلاص شوید. ولی اگر اخراج نشوند، آیا ما دست بسته خواهیم بود تا علیه امنیت ما، عملیات انجام دهند. قطعا نه».

سفیر ایران با بیان اینکه این حملات علیه صهیونیستها بوده است، نه آمریکا یا دولت عراق، خاطر نشان کرد: «برخی از رسانه‌ها گفتند که ما کنسولگری آمریکا را هدف قرار دادیم. من از این اظهارات، تعجب می‌کنم. درست است که از چهل سال پیش، بین ما و آمریکا درگیری وجود دارد، ولی این عملیات علیه آنان نبود. این عملیات علیه پایگاه امنیتی اسرائیل بود که قصد داشت علیه امنیت ما، عملیات کند».

نابع رسانه‌ای عراق، بامداد روز یکشنبه از شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در شهر «اربیل» واقع در منطقه کردستان عراق خبر دادند و کانال خبری «صابرین‌نیوز» به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که «دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل در شمال عراق با موشک‌های بالستیک مورد حمله قرار گرفتند».

وزارت داخله منطقه کردستان نیز اعلام کرد که ۱۲ موشک که ساختمان جدید کنسولگری آمریکا در اربیل را هدف قرار داد، از بیرون مرزها و شرق عراق شلیک شد و به مناطق غیرنظامی نزدیک به دفتر شبکه «کردستان ۲۴» و اطراف آن اصابت کرد.

ظهر روز یکشنبه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای، با اشاره به هدف قرار دادن مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها توسط موشک‌های نقطه‌زن تاکید کرد: «تکرار هرگونه شرارت با پاسخ های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد».

روز گذشته برخی منابع غیررسمی از کشته شدن چند افسر ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات موشکی علیه مقرهای موساد در اربیل خبر دادند و حتی برخی منابع اسامی آن‌ها را منتشر کردند. پس از انتشار این خبرها بود که استاندار اربیل وجود مقرهای موساد در این استان را تکذیب کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 0
    باید بیشتر موشک میزدید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس