حلبوسی مقتدی صدر

ائتلاف «مقتدی- حلبوسی- بارزانی» جنگ هدفمندی را در آستانه نشست مهم پارلمان به راه انداخته اما جبهه مقابل هم دست بسته نیست و هوشیار در میدان نبرد دفاع می کند.

سرویس جهان مشرق؛ پس از این که روز شنبه (ششم فروردین ماه) نشست مجلس تحریم شد ( به دست نیامدن حد نصاب حضور دو سوم از نمایندگان در صحن) و تلاش ائتلاف «مقتدی -حلبوسی - بارزانی» برای انتخاب گزینه مورد نظر (ریبر احمد) برای ریاست جمهوری شکست خورد، تحولات عراق وارد مرحله جدید و پیچیده تری شد.

از همان روز شنبه شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سه گانه تحرکات خود را آغاز کردند و گروهی از آنان با سلاح سرد و گرد در اطراف پارلمان گرد آمدند و رجزخوانی کردند و شماری از عناصر سرشناس هم جنگ را به فضای مجازی کشاندند.

«نایف کردستانی» یکی از شخصیت‌های همراه با حزب دموکرات کردستان (وابسته به جماعت بارزانی) اولین تیر هدفمند را با چراغ سبز سرکرده های ائتلاف سه گانه در توئیتر شلیک و با توهین به مرجعیت جنگ را شعله ور کرد.

نایف کردستانی عضو هیات کردی در مذاکرات ائتلاف سه گانه پارلمانی و نزدیک به مسرور بارزانی (نخست وزیر اقلیم کردستان و عضو برجسته دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان) و نیچروان بارزانی ( رئیس اقلیم کردستان) است.

جنگ هوشمندانه و هدفمند در آستانه نشست مهم پارلمان عراق/ پشت پرده حمله «مقتدی- حلبوسی - بارزانی» به مرجعیت چیست؟

ارتباط نایف با رهبران حزب دموکرات کردستان بر کسی پوشیده نیست و این موضوع چندین بار در رسانه ها به ثبت رسید و از سویی دیگر او در انتخابات پارلمانی سال 2018 عراق هم نامزد همین حزب در استان نینوا معرفی شد.

باید توجه داشت در مقطع حساس فعلی، «نایف» فقط بخشی از سناریوی ائتلاف «مقتدی - حلبوسی - بارزانی» را برای جنگ اجرایی کرد و واضح است سران این مثلث سه گانه نبرد هوشمندانه را برای ارزیابی سطح حساسیت مردم عراق به مقام مرجعیت آغاز کردند.

مردم عراق با هر نژاد و مذهبی از توهین نایف به شدت عصبانی و به سرعت وارد میدان شدند ( به آتش کشیدن مقر حزب دموکرات کردستان) و نشان دادند مرجعیت خط قرمز آنان است و این واکنش فوری و قاطع برای ائتلاف نزدیک به محور غربی - عبری - عربی غیر منتظره بود.

شهروندان عراقی به گونه ای عمل کردند که سران ائتلاف سه گانه برای کنترل شرایط در ظاهر مجبور به عقب نشینی شدند تا جایی که جماعت بارزانی در بیانیه ای ارتباط خود را با نایف تکذیب و از وی اعلام برائت کرد اما همه می دانند ادعاهای مطرح شده در این بیانیه وجود خارجی ندارد و انتشار توئیت های موهن در راستای جنگ و عملیات مشترک از پیش تعیین شده است.

جنگ هوشمندانه و هدفمند در آستانه نشست مهم پارلمان عراق/ پشت پرده حمله «مقتدی- حلبوسی - بارزانی» به مرجعیت چیست؟

همان گونه که گفته شد ائتلاف سه گانه نزدیک به محور غربی در این نبرد رسانه ای هدفمند علاوه بر این که قصد ضربه زدن به مرجعیت داشتند به دنبال یک ارزیابی از علاقه مردم به مقام مرجعیت هم بودند تا به این نتیجه برسند که می توانند این نبرد را ادامه دهند یا تاکتیک دیگری را در پیش بگیرند.

با واکنش قاطع مردم عراق، حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای ائتلاف « مقتدی - حلبوسی - بارزانی» پاسخ خود را دریافت و متوجه شدند مرجعیت در تمامی اقوام و مذاهب محبوبیت، مقبولیت و جایگاه ویژه و خاصی دارد.

نباید فراموش کرد مرجعیت بنیانگذار، حامی و پشتیبان اصلی و واقعی نیروهای مقاومت و استقلال طلب عراق است و در این میان گروه  ( مقتدی - حلبوسی - بارزانی) که از شکست در پروژه نفوذ در بیت مراجع و ناکامی در توطئه علیه مقاومت عصبانی اند، آشکار و علنی به مرجعیت حمله می کنند و قصد تخریب دارند چرا که از تاثیر این حمایت در بدنه اجتماع و مردم به خوبی آگاه هستند.

به بیان دقیق تر، سرکرده ها و عناصر ائتلاف سه گانه، نیروهای مقاومت را در میدان مانع بزرگ بر سر راه و اهداف خود می بینند و به همین دلیل حمله مستقیم به بنیان مقاومت یعنی مرجعیت را در دستور کار قرار داده اند.

جنگ هوشمندانه و هدفمند در آستانه نشست مهم پارلمان عراق/ پشت پرده حمله «مقتدی- حلبوسی - بارزانی» به مرجعیت چیست؟

در مجموع هر چه به روز چهارشنبه (موعد برگزاری دوباره نشست پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور) نزدیک تر می شویم نگرانی ها و تنش آفرینی های ائتلاف «مقتدی - حلبوسی - بارزانی» بیشتر می شود چرا که در مقابل خود جبهه ای (چارچوب هماهنگی شیعی) مصمم تر و منسجم تر  از قبل می بیند که نه تنها قصدی برای زیر پاگذاشتن استقلال عراق ندارد بلکه محکم و استوار برای مواجه و مقابله با جریانی که به دنبال تجزیه عراق به چند اقلیم و عادی سازی روابط با صهیونیست است ایستاده و کوتاه نمی آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • علی IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    57 18
    به نظرم مقتدا صدرعامل وکارگزار صهیونیست ها در عراق است. چون هرکاری می کند درجهت منافع آمریکا و اسرائیل است. او مضنون به دست داشتن در قتل عبدالمجید خویی هم بود. خداوند خیانتکاران به مذهب تشیع واهانت کنندگان به مرجعیت را لعنت کند.
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      24 6
      پشت پرده "فی قلوبهم مرضا" است.
    • ارشدی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      18 8
      چند سال پیش بر علیه مقتدی صدر نظر نوشتم ... یادتان هست که مثل نوکری رفت عربستان پیش ملک سلمان و پسر خائنش ؟ این مرد فقط بدنبال قدرت است و هیچ انگیزه واقعی دینی و شیعی ندارد. عراق پس از خیانت به مولا علی ع هرگز روی آرامش را ندید و نخواهد دید تا قیام قائم عج
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      17 15
      این همه به مقتدی صدر و بارزانی و خالد مشعل کمک کردیم آخر چی شد؟ سیاست اشتباه ما
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      0 5
      شما خوبی. نوکر روسیه. چاکر چین. مفسد اقتصادی. مفتخور مذهبی! احمق به تمام معنا! بیشعور کامل! خود خدا پندار یا تنها خدا با شما پندار! اینا ویژگیهای ذاتی و ثابت شده شماست که هر کسی نداره
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      0 0
      فقط ایران و ایرانی
    • CA ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      4 0
      اگر به مقتدی صدر میدا داده شود به مراتب بدتر از صدام خواهد شد.
    • به ۱۱:۴۱ IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      3 0
      باران که در لطافت طبعش خلاف نیست، در بوستان لاله روید و در شوره زار خس. گناه شوره زار را گردن باران نیندازید. ایران با هر کس با صدام و اسراییل در حال مبارزه بود همکاری کرد.
    • CA ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      3 0
      جالبه این چه اتحادی هست که هدفش تجزیه عراق هست؟ خاین هستن یا نادان؟
    • به ۱۳:۵۹ - IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      1 0
      ببین این نوکری روسیه و چین را برای این می گویی که خودت نوکر آمریکایی و همه را نوکر می بینی. اما متاسفانه چین و روسبه بلد نیستند مثل آمریکا نوکر تربیت کنند و پول خرج کنند. اگر بلد بودند آمریکا پشت سر هم نوکرانشان با انقلاب رنگی به قدرت نمی رساند.
  • مادربچه هاومعلم مدرسه IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    44 13
    مقتداصدر خائن ومنافق است،آقازاده ای فاسد
  • سید IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    41 12
    مقتدا صدر آبروی خانوادگی خاندان بزرگ، برجسته، دانشمندپرور و مجاهد صدر را به بازی گرفته است و حب دنیا مانند غل و زنجیری گردن او را به دست شیطان سپرده است! بالاخره در هر خاندان بزرگ دینی یکی مانند پسر نوح ممکن است باشد! سیدحسین خمینی، فرزند سید مصطفی خمینی که از سوی امام راحل طرد شد را خیلی ها به یاد دارند!
  • ابوالفضل IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    19 86
    درود بی کران بر مقتدی
    • محمد IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      42 17
      لعنت بیکران بر مقتدی صدر باد انشاالله تعالی.
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      26 42
      لعنت ابدی بر او که دین وآخرت خود به درهم ودینار فروخته است اومثل عبدالله زبیر عاشق وپست ومقام به هرنحوی است
    • ناشناس IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      9 0
      خائن وابسته به عربستان وهابی
  • مهران IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    49 10
    با سلام بنظر می‌رسد این آقای مقتدی صدر، جنسش از جنس حسن روحانیست. بد نیست مشرق در مورد ایشان کمی روشنگری کند.
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      80 31
      بله مقتدای صدر هوشمند است و می خواهد از دخالت ایران در عراق جلوگیری کنند. چون ایران دنبال ایجاد تنش عراق با امریکا و دنبای غرب است و می خواهد ان کشور را هم مثل ایران به کشوری منزوی تبدیل کند. مردم عراق هم متوجه شدن و در انتخابات اخیر شکست سختی طرفدران ایران متحمل شدن و حتی شیعیان هم به جریان صدر رای دادن. عراقی ها می خواهند با رابطه با دنیا کشورشان مانند شایر کشورهایعرب خلیج فارس به کشوری پیشرفته و با اقتصادی شکوقا تبدیل شود. انتخابات سبب شده خیلی از پست ها را طرفداران ایران از دست بدهند
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      2 0
      مقتدی صدر بدتر از روحانی است چون اصل شیعه را هدف گرفته است
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      2 0
      اونوقت که داعش اومده بود خرخره بغداد را بجود مقتدا کجا بود اگر ایران تمام قد از عراق حمایت نکرده بود امروز نه اسمی از مقتدا صدر بود و نه اسمی از بارزانی بود و عراق وارد دوره ای بدتر از دوره صدام می شد. مرجعیت و مقاومت با پشتوانه ایران شیعه توانست پوزه سگ آمریکایی (داعش) را به خاک بمالد. ایران غیر از خسارات جنگ تحمیلی و مشکلاتی که بر اثر میزبانی عراق زمان صدام از منافقین بعد از جنگ بوجود آمد حق حیات بر عراق دارد مضافاً در کشور عراق خون صدها ایرانی چون شهید قاسم سلیمانی برای حفظ عراق ریخته شده حالا عده ای چه با عمامه چه بی عمامه چه با ریش چه بی ریش چه مسلمان چه نامسلمان که وجه اشتراکشان دنیا طلبی و قدرت خواهی است و در این راه هیچ چیزی برایشان مهم نیست نه انسانیت و نه مقدسات و اگر لازم باشد آنرا هم فدا می کنند حمله آورده اند که هر طور شد دنیایی دست و پا کنند برای خود اینها حتی در مرجعیت دینی هم قائل به ناسونالیسم بخوانید نژاد پرستی هستند.
    • به IR ۰۹:۳۹ - IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      7 0
      خوب عزیزم راهش این نیست که. پول و ثروت دست یهودیان است. مفدی هم به جای عربستان مستقیم به اورشلیم برود و علنا اعلام کند که برای پیشرفت عراق از از اسراییلی های مهربان دلسوز کمک می خواهد! اما به این شتر سواری دولا دولا ادامه ندهد.
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      6 0
      ضمنا آرای انتخابات عراق را امارات شمرده! به جان شیخ زاید اگر دروغ باشد!
  • آرام IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    39 4
    خيانت و آدم فروشي در بارزاني ها سابقه ديرين داره . ملا مصطفي بارزاني قاضي محمد رو تحويل شاه داد و اعدام شد يعني حتي به كردها هم خيانت كردند. مضافا" همين الان اين طايفه در بين اهالي سليمانيه هيچ محبوبيتي ندارند (مشرق جان منتشر كن)
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    37 9
    هر که با آل علی درافتاد ور افتاد. حتی اگر لباس پیامبر بر تنش باشد. #فتنه_غربگراها
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    17 6
    مقتدی واقعا خائنه و خیانت کرده به مقاومت و شیعیان ؟ یا ستون پنجم هست در داخل احزاب دیگه ؟??؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حاجی اذری IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    15 7
    ایران باید مقتدی صدر رامدیریت کند وازورودش به چنین ائتلافهایی جلوگیری کرده وبرقدرت ائتلاف شیعی بیفزاید.
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    11 12
    ظاهرا مقتدا صدر خودش الان جزو مراجع حساب می شه ،طیف طرفداران فراوانی بین مردمداره
  • فهیم IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    11 5
    حربه انگلیس از خودشان علیه خودشان استفاده می کنند .دریغ از بصیرت.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    13 7
    مقام آیت اه سیستانی خیلی بالاتر است و خدشه ای به مقام مرجعیت وارد نخواهد شد و امام زمان ع پشتیبان ایشان است و ایکاش آقای مقتدای صدر فورا" خط خود را از نفاق و تجزیه گران عراق جدا کند
  • فرزند ایران IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    10 4
    خدا همه را به راست هدایت کند انشالله
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    9 4
    درودخدابرجهادگران راه خداومرجعیت شیعه که مرزباتان فکرواندیشه وپاسداران برعلیه ظلم وبیدادند
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    3 5
    ابوالفضل راستشو بگو حقوق از کی میگیری؟ چقدر میگیری؟
  • مجتبی از زنجان IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    2 3
    عراق دیر یا زود تجزیه میشه والله میشه حالا شکلش رو نمی دانم
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    5 5
    از لحاظ آمار و ارقام و بازی دمکراسی جریان صدر بیشترین تعداد کرسی های پارلمانی را در اختیار دارد (گرچه به انتخابات سال 2010 که ائتلاف دولت قانون 89 کرسی را به دست آورد نمی رسد) اما از لحاظ قانون اساسی و عرف جامعه سیاسی عراق، همه جریان هایی که در پارلمان عضو هستند، در فرآیند تشکیل دولت سهیم هستند. لذا ائتلاف جدید باید با جریان هماهنگ شیعی به توافق برسد.
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      4 1
      اگر در کشور دموکراتیک امارات مفتضحه عربی، آرای عراق شمرده شود نتیجه همین است.
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      0 0
      کاربر ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶ نمایندگی عالی انتخابات عراق (کمیسیاریای انتخابات عراق) در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که سرورها در خاک عراق و در شهر بغداد مستقر بودند. شمارش دستی هم انجام گرفت. موارد مورد اختلاف به دادگاه عالی فدرال عراق توسط هادی العامری اعلام گردید و جلسه هم برگزار گردید. هیچ کس نتوانست این ادعا و نیز ادعای تغلب در انتخابات را اثبات نماید. متأسفانه مدیریت عادل عبدالمهدی ضعیف بود که مردم با رای به جریان صدر، اعتراض خود را نشان دادند. به قول امام راحل مردم با هیچ کس عقد اخوت نبسته اند. شما نوری مالکی را ببنید. هنوز که هنوز است پس از 8 سال محبوبیت خود را دارد و در هر انتخاباتی بیشتر ارا را در سطح حوزه و حتی کشور به دست می آورد. اداره کردن کشور با اداره کردن یک سازمان بسته متفاوت است.
  • سیدمهدی IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    5 7
    اوضاع عراق رو به خودشون واگذار کنید خاندان بارزانی در کردستان و مقتدی صدر در جنوب عراق طرفدار دارن
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    6 8
    مقتدا صدر هم مثل پسر مالک اشتر عاقبت خیانت کرد
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      0 0
      مقتدی صدر با مالک اشتر خیلی فرق دارد ای مزدور خاین صهیونیست مقدی صدر کاسه لیس است مثل تو اما پسر مالک عاشق علی بود و صلح حسن گونه کرد
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      1 0
      پسر مالک اشتر خیانت نکرد. اختلاف او با مختار مبنایی بود و مخالف درگیری با آل زبیر تا قبل از سرنگونی بنی امیه بود.
  • US ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 7
    پشت پرده اش اينست كه ميخواهند دسته خر فرو كنند تو ماتحت مقام معظم رهبري و مزدور هاي سپاه قدس و سردار كس كش قااني و گه تو روح سليماني.
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    متاسفانه مقتدا صدر الهام علیف دیگری میشود و بعنوان رئیس جمهور عراق شیعه برای تجزیه خوزستان اقدام خواهد کرد
  • علی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    حلبوسی بارزانی و صدر و ضلع چهارم ترکمن‌های مورد حمایت ترکیه خواهان ریاست ریبری احمد هستند قابل توجه سرداران مقاومت که خون خود را در آزاد سازی طوزخرماطوز و آمرلی ترکمن نشین از محاصره داعشدادند ،ترکمن و عرب و کرد متحد برای ایران نمی شوند
  • علی IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    حلبوسی بارزانی و صدر و ضلع چهارم ترکمن‌های مورد حمایت ترکیه خواهان ریاست ریبری احمد هستند قابل توجه سرداران مقاومت که خون خود را در آزاد سازی طوزخرماطوز و آمرلی ترکمن نشین از محاصره داعشدادند ،ترکمن و عرب و کرد متحد برای ایران نمی شوند
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    اقلیم کردستان خیلی وقته شده پناهگاه گروهکهای محارب و ضد انقلاب . کثافتهای لجن
  • ابوالفضل IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 1
    درود خداوند بر این مرد پاک دست و مجاهد و عالم
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 0
    یا ایها الذین آمنوا ادخلوا فی السلم کافه ولا تتبعوا خطوات الشیطان انه لکم عدو مبین امروز مجال نفاق و نزاع و شقاق نیست آقای صدر و برادران تسنن و اکراد همه زیر چتر مرجعیتی که شما را از داعش نجات داد مسالمت کنید و از تبعیت از گامهای شیطانی اجتنای کنید کا دشمن آشکار شماست لطفا اگر قران راقبول دارید به این آیه عمل کنید والا شیطان شما را به ذلت خواهد کشید و خیلی زود دیرخواهد شد و فرصت تاریخی اصلاح و تاسیس عراقی مستقل و پیشرو را از دست داده به نوکری خواهید شد
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    من انگیزه مقتدا صدر را درک نمیکنم و نمیدانم چرا او با مرجعیت درافتاده است و راستش خیلی باور نمیکنم او عامل یاحامی صهیونیستها باشد . از مشرق میخواهم موواضع اورا در اشغال عراق تاامروز بررسی کنند چون باور نمیکنم او برای درمان به ایران بیاید یاگفته شد مقر اودذزمان اشغال قم بود . چه دلیلی دارد او بخاطرمثلا مواضع مستقل باایران بامرجعیت هم مخالفت کنند ما میدانیم او در زمان اشغال وجنگ در نجف کلید حرم امام علی بن ابی طالب را جانم فدایش را به مرجعیت دادند . نمیدانم واکنش او به شهادت سردار مقاومت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس چه بود . واقعا سوال دارم لطفاً زودتر یک گزارش کامل را منتشر کنید .
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 0
    همه می دانند مقتدی مزدور است
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    مبتدی صدر فقط لباس روحانیت تنش کرده والا دورگه وهابی یهودیه
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    برای چند روز مقام از همه چیز خودشان می گذرند و لباس پیامبر هم بر تن می کنند باید این افراد را محاکمه کنند
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    این ائتلاف در ترور سردار هم دستی دارد و کمک لازم را برای مسیریابی سردار و ابومهدی المهندس ، بهتری کمکها را به تروریستهای امریکایی کردند
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    وقتش نشده یه تذکر جدی به مقتدی صدر داده بشه تا حواسش رو جمع کنه؟
  • UA ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    دلبخواه مقتدا صدر نابودی انقلاب اسلامی ایران است. مقتدا صدر هم مثل اردوغان و بن سلمان و غیره
  • ايراني IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 0
    ايرانيزه كردن عراق كار خوبي براي مردم عراق نيست لااقل ما با پوست و گوشت حس كرديم كه نظامي و مذهبي كردن كارها نهايتا عراق رابه مشهد امروز ما ميرساند كه اخوندمنصوب در همه چي دخخالت ميكند و نظامي استاندار شده از سركوب و خشونت شخصي كه در دربار اين اخوند شعار ميدهد در حمله به سفارت ها مشغول است اين نههايت راه امروز عراق است نه بيشتر اميدواريم مردم عراق به خاسته هايشان برسند نه دخالت هاي خارجي
  • خودم IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    یخربون بیوتهم بایدیهم واید المومنین.مقتدا یک نژاد پرست وناسبونالیست دوآتشه است.البته به نظر وبرداشت خودم.امید وارم نظرم غلط باشد.
  • نیما IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    ایران در عراق دخالتی نکرده بله اگر دخالت کرده به درخواست خود دولت عراق برایی مقابله با گروه تروریستی داعش بوده یعنی میفرماید مقتدری صدر اتتلاف قصد دارند عراق را هم گاو شیرده آمریکا بکنند در این وصورت جبهه مقاومت اجازه چنین چیزی نخواهد داد این مثل این میمونه که آدم یک زن باحیا را سرزنش کند که تو اینقدر در میوه فروشی کار میکنی گاگر میکنی ولی یک زن فاحشه ده دقیقه کار می کند ده برابرتودر می آورد امارات عربستان سعودی کشورهایی فاحشه سیاسی هستند لطفا منتشر کنید
  • نیما IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    حداقلش اینه که قرار نیست لب مرزهامون با داعش اسراعیل بجنگیم
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    این چش سفید ازش معلومه که از لشکر شیاطینه.
    • شاپور IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      0 0
      در روایات داریم قبل از ظهور امام عصر شیصبانی که در لغت عرب به معنی ابلیس میباشد از کوفه خروج میکند همچون چشمه جوشان از زمین یعنی شورش یا چیزی مثل کودتا از سادات است و بعید نیست همین مقتدای صدر باشد تا الان که این رفتار وی این را نشان میدهد
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 1
    همون شب عاشورای چندسال پیش که اومدم بیت رهبری برای شرکت توی مراسم عزاداری و مقتدی صدر الاغ هم بود،باید جمعیت رو کنار میزدم و مقتدی صدر رو باچاقو پاره پوره میکردم که الان واسه ما شاخ نشه.
  • AA IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 0
    مقتدا صدر عامل انگلیس، نوکر آل سقوط صدامی دگر، اگر او روی کار آید با گروه مقاومت روبرو خواهد شد و منطقه را نا آرام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس