شهید چراغچی

فرمانده تیپ ٢١ امام رضا (ع) در جمع یارانش گفت: پیروزی را مفت بهتون نمی‌دهند. باید که آتش‌های دشمن را تحمل کنی، زخم‌ها را بر بدنت تحمل کنی، اگر توانستی بگذری آن وقت هست که پیروزی هم دنبالش خواهد آمد.

به گزارش مشرق، سردار شهید ولی‌الله چراغچی قائم مقام فرمانده لشکر ۵ نصر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در ششم اردیبهشت‌ماه سال ۶۱ در آغاز عملیات بیت‌المقدس به عنوان فرمانده تیپ ٢١ امام رضا (ع) برای رزمندگان این تیپ در روستای ابوقبیس سخنانی ایراد کرد. 

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشرنشده از سردار ولی‌الله چراغچی مسجدی است که خبرگزاری فارس به مناسبت سی‌وهشتمین سالروز شهادت سردار ولی‌الله چراغچی، این صوت تاریخی را برای نخستین بار منتشر می‌کند:

پیروزی مفت به دست نمی‌آید

بالاخره این جنگ‌ها همه‌اش امتحان است، همه‌اش، مسلمان‌ها را می‌خواهند، امتحان کنند، مفت که بهتون دیدار با خدا را که نمی‌دهند، از پایین باید شما شروع کنید تا بالا، باید که خدا را طلب کنی، باید که بروی خدا را بشناسی، باید که خدا را دوست بداری، باید که عاشق خدا شوی تا خدا هم عاشق تو شود و تو را پیش خودش بطلبد، این‌طوری که نمی‌شود.

این مسیرها را باید بروی، پیروزی را مفت بهتون نمی‌دهند. باید که آتش‌های دشمن را تحمل کنی، زخم‌ها را بر بدنت تحمل کنی، کمبود وسایل را باید تحمل کنی، اگر توانستی بگذری، مقاومت کنی، صبر کنی، آن وقت هست که پیروزی هم دنبالش خواهد آمد، آن وقت هست که به دنبالش آرامش هست.

وقتی که ثابت ماندی رفتی جلو، دشمن وقتی می‌بیند شماها استقامت می‌کنید، فرار می‌کند و از این طریق ما می‌توانیم به جهان هم انقلاب خودمان را صادر کنیم و راحت بهشون بگوییم که ثابت‌قدم بودن در این راه، این پیروزی‌ها را هم به دنبال دارد.

این شهید را بیش‌تر بشناسید

سردار شهید ولی‌الله چراغچی مسجدی در ۲۴ اسفندماه سال ۱۳۶۳ در عملیات «بدر» در جاده خندق از ناحیه جمجمه مجروح شد و پس از ۲۵ روز بیهوشی در تاریخ ۱۸ فروردین‌ماه سال ۱۳۶۳، همان‌گونه که آرزو داشت شهید شد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای بهشت رضا (ع) مشهد آرام گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    2 0
    ما را هم دعا کنه ثابت قدم باشیم و بمانیم و قدر بدانیم . عروج و دیدار با پروردگار نصیب عاشقان واقعی میشه . لیاقت و شایستگی لازم است ، بندگی آگاهانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس