کد خبر 1362372
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
تل‌آویو سامانه‌ دفاعی پیشرفته‌ به مغرب داد

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی طی گزارشی اعلام کرد که سامانه‌های دفاعی پیشرفته‌ای را به نیروهای مسلح مغرب واگذار کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که بعد از نزدیکی روابط سیاسی بین رباط و تل‌آویو، کشور مغرب مجموعه‌ای از سامانه‌های دفاعی پیشرفته را از اسرائیل تحویل گرفته است.

 وزارت جنگ اسرائیل طی گزارشی اذعان کرد: «نیروهای مسلح سلطنتی مغرب به سیستم‌های امنیتی-دفاعی پیشرفته‌ای مجهز شده‌اند که توسط گروهی از شرکت‌های نظامی اسرائیل از جمله شرکت صنایع هوافضای اسرائیل، شرکت سامانه‌های «البیط» و شرکت «رافائل» توسعه یافته‌اند».

ارتش کشور مغرب این سامانه‌های دفاعی پیشرفته را از اسرائیل دریافت کرده تا بتواند حملات موشکی و توپخانه‌ای را رهگیری کند. گزارش‌های نظامی تاکنون اطلاعات دقیقی از سامانه‌های دفاعی خریداری شده را که کانون توافقات دوجانبه رباط-تل‌آویو است، منتشر نکرده‌اند.

کشورهای مراکش، امارات متحده عربی و بحرین برای دستیابی به این سیستم‌های امنیتی با اسرائیل قراردادهای مشترک امضا کرده‌اند؛ ارزش مالی این قراردادها بیش از ۸۰۰میلیون دلار است.

«یائیر کولاس» رئیس بخش صادرات تسلیحات در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در این خصوص تأیید کرد که «مراکش با اسرائیل قرارداد نظامی امضا کرد تا بتواند موشک‌های باراک-۸ را با ارزش مالی حدوداً ۵۶۰ میلیون دلار خریداری کند».

وی مدعی است که این توافق، از معاملات فروش سیستم‌های دفاعی مشترک به امارات و بحرین مستثنی شده است.

مغرب در اولین گام از مسیر ایجاد شراکت راهبردی با اسرائیل ضمن استقبال از «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ماه نوامبر، یک توافق‌نامه امنیتی با وی به امضا رساند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 1
    الحمد الله الحمد الله.....جهان عرب و جهان اسلام همگي درحال پيشرفت و صلح و صفا و مهرباني...اگه اين بيشرفهاي بي ارزش رو خودمون ميزديم و ميكشتيم زودتر از ديگران ما رو ارباب خودشون ميدونستند.
  • Delavari IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    16 1
    از همونایی که اصلا باخبر نمیشن ،از کجا میخورن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس