بررسی مشکلات مرزبانی در نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس با فرماندهان این مرکز

نایب رئیس امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نشست مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با فرماندهان مرزبانی برگزار و در این جلسه گزارشی از هوشمندسازی مرزها ارائه شد.

به گزارش مشرق، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طبق برنامه از پیش تعیین شده با حضور در مرکز مرزبانی کشور با فرماندهان، مدیران و مسئولان این مجموعه جلسه‌ای را برگزار کردند.

وی افزود: در این جلسه با تأکید بر اینکه مرزبانی در خصوص مراقبت از مرزهای کشور مسئولیت عمده‌ای برعهده دارد به کارهای عظیم و مهمی که در مرزبانی انجام شده و فداکاری‌هایی که در این حوزه داشته‌ایم تأکید و گزارشی از اقدامات مهم صورت گرفته در حوزه مرزبانی به اعضای کمیسیون امنیت ملی ارائه شد.

نایب رئیس امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در این جلسه گزارشی از هوشمندسازی مرزها و اینکه در ۱۶ استان کشور که مرزی است فعالیت‌های مرزبانی هر روز توسعه یافته و امنیت مرزها و اشراف بر مرزهای کشور در حال توسعه است به اعضای کمیسیون ارائه شد.

مقتدایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قاچاق به ۱۰۰ شاخه و زیرمجموعه تقسیم‌بندی شده است مباحث مهم پیرامون آن نیز به عنوان گزارش در اختیار اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه از مراحل اقدامات مرزبانی و نمایشگاه مربوطه بازدید به عمل آمد و موضوعاتی نظیر طرح جامع مرزبانی کشور و اعتباراتی که برای آن ضرورت دارد در بودجه سال‌های آینده تعیین شود مورد رسیدگی و بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

 نایب رئیس امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: همچنین در این جلسه بر این نکته تأکید شد که دور جدیدی که در همکاری کمیسیون امنیت ملی با نیروهای انتظامی و بخش‌های مختلف آن از جمله مرزبانی کشور شکل گرفته است تداوم داشته باشد و با خرد جمعی تمام حسن‌های موجود تقویت و موانع آن برطرف خواهد شد.

مقتدایی خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین مقرر شد که کمیته امنیت مرز کمیسیون امنیت ملی با قید فوریت برگزاری جلسه با مسئولان ارشد وزارت امور خارجه، وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی را برای حل مشکلاتی که در جلسه در حوزه مرزبانی مطرح شد برگزار کنند.

وی افزود: در این جلسه همچنین روند مراقبت از مرز اعم از مرزهای خشکی، دریایی و رودخانه‌ای توسط فرماندهان مرکز مرزبانی تشریح و برخی از فیلم‌های مرتبط با این حوزه نیز در این جلسه برای اطلاع بیشتر اعضای حاضر در جلسه پخش شود.

 نایب رئیس امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: کمیته امنیت مرز کمیسیون امنیت ملی قانون جامع امنیت مرز را در هفته‌های آینده مورد پیگیری قرار خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس