پادگان لشکر ۷۷ ارتش با توافقی سه جانبه منتقل می‌شود

پادگان لشکر ۷۷ با توافق سه جانبه ارتش، شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی هفته آینده منتقل می‌شود.

به گزارش مشرق، امیر سر تیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی نشستی درباره این انتقال گفت: گره کوری که سال‎ ها بوجود آمده بود با ورود حجت السلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه و حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح پس از سال‌ها حل و فصل شد و آن چه که مصوب شده است مورد احترام ما است و متعاقب آن این پادگان ساماندهی می شود و اماکنی که باید بمانند و اماکنی که باید واگذار شوند اقدامات لازم انجام خواهد شد.

پادگان لشکر ۷۷ ارتش با توافقی سه جانبه منتقل می‌شود

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح نیز در ادامه این جلسه گفت: به لطف الهی و حسن نظری که همه این عزیزان داشتند توافقات بسیار خوبی در خصوص پادگان لشگر ۷۷ و پروژه آبشار ۲ بین ارتش، شهرداری و آستان قدس رضوی به عمل آمد و اینکه در کمیسیون شورای عالی معماری و شهر سازی نقشه‌های مورد توافق به اتفاق آرا تأیید شد و به زودی شاهد اجرایی شدن این توافق خواهیم بود.

پادگان ثامن الائمه لشکر ۷۷ مشهد (مرکز نظامی و واحدهای وابسته) در محله شهید بهشتی مشهد واقع شده و یکی از هشت مرکز نظامی و واحدهای وابسته در محله شهید بهشتی مشهد می‌باشد.

 موضوع انتقال این پادگان مربوط به ۱۴ سال قبل است که قرار بر این بود تا برای تسهیل رفت و آمد شهروندان در خیابان‌های منتهی به پادگان لشکر ۷۷ در مشهد مقدس، اقداماتی برای بازگشایی این معابر صورت گیرد.

در این باره حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی ‌اژه‌ای در اولین جلسه شورای عالی قوه قضاییه پس از سفر به خراسان رضوی، بر حل و فصل این موضوع تاکید و در این رابطه دستوراتی را صادر کرده بود.

 دیروز هم شورای عالی معماری شهرسازی انتقال پادگان ارتش در مشهد را تصویب کرد تا طی۱۰ روز آینده کارهای اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گفته سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد این توافق نامه مطالبه قریب به دو دهه مردم مشهد است که امروز به ثمر نشست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس