ویژه ها

وقتی با اجرای طرح اصلاح یارانه ها، نان قاچاقچیان و رانت خواران آجر شده است، چرا داد و فریاد طیف تندرو اصلاح طلب بلند شده!؟ مگر منافع مشترکی میان این دو طیف وجود دارد!؟

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** علی مطهری: رابطه ایران با امریکا به آرمان فلسطین کمک می کند!

«علی مطهری» فعال اصلاح طلب و نماینده حامی دولت روحانی در مجلس دهم در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «ما استاد از دست دادن فرصت‌ها هستیم تا به دیوار بخوریم و این به دیوار خوردن‌ها به قیمت تحمیل سختی‌های غیرضروری بر مردم و لاجرم فقر و تنگدستی آنهاست... گذشته گذشت، ولی برای آینده عبرت بگیریم. مثلا در مورد رابطه با امریکا باید درست تصمیم بگیریم. اینکه فکر کنیم اول باید امریکا نابود شود تا ما زندگی عادی را آغاز کنیم، درست نیست. همچنین اینکه خیال کنیم با برقراری رابطه با امریکا انقلاب به پایان می‌رسد، تصور درستی نیست.»

در ادامه این مطلب آمده است: «چه بسا رابطه با امریکا ما را در تحقق بخشیدن به برخی آرمان‌هایمان مثل آرمان فلسطین کمک کند. انزوای فعلی ما در جهان و میان دنیای اسلام بر ضد آرمان فلسطین است.   خلاصه، قبل از خوردن به دیوار، مسیرمان را به سوی آنچه مصلحت مردم و کشور است، تغییر بدهیم.»

علی مطهری: رابطه ایران با امریکا به آرمان فلسطین کمک می‌کند! /با شعار بی اساس «بانیان وضع موجود» مدیران کارآمد دولت روحانی را کنار گذاشتند!

علی مطهری همان شخصی است که پیش از این مدعی بود که «دلیل باطل شدن سهمیه واکسن کرونای ایران، قرار داشتن در لیست سیاه FATF است». تا 15 مرداد 1400- اتمام کار دولت روحانی- در حدود 19 میلیون دز واکسن کرونا وارد کشور شده بود. با شروع کار دولت سیزدهم به جهت تغییر ریل گذاری در امور اجرایی کشور، تا پایان اسفند 1400 مجموع واکسن‌های وارد شده به کشور به حدود 158 میلیون دز رسید. یعنی در حدود 8 ماه تقریبا واردات واکسن کرونا به کشور 8 برابر افزایش یافت. در این مدت واکسن‌های تولید داخل نیز به پیشرفت‌های قابل توجهی رسید و در سطح انبوه تولید شده و هم اکنون به چندین کشور نیز صادر می‌شود.

در تابستان 1400 میزان فوتی‌های روزانه کرونا به بیش از 700 نفر افزایش یافت. در ادامه با سیاستگذاری‌های دولت سیزدهم و دایر شدن مراکز شبانه‌روزی تزریق کرونا و افزایش قابل توجه مراکز واکسیناسیون در کنار واردات گسترده و تولید داخلی انبوه واکسن کرونا، به نقطه‌ای رسیدیم که اکنون میزان فوتی‌ها به زیر 10 نفر در روز رسیده و رکورد 3 فوتی در روز نیز ثبت شده است. این در حالی است که در دولت رئیسی هیچ تغییری در پرونده برجام و FATF ایجاد نشد.  

متاسفانه برخی فعالین سیاسی اصلاح طلب حتی کوچکترین شناختی نسبت به مسائل جهان ندارند و خیلی ساده انگارانه نسبت به دولت آمریکا و نظام سلطه نظر می دهند.

استاد شهید مرتضی مطهری درباره جبهه حق و باطل تصریح کرده است که «حکومت یزید سمبل جریانی بود که می‌خواست فکر اسلامی را از بین ببرد و امام حسین برای احیای فکر اسلامی جنگید، در این صورت باید ببینیم آیا امام حسین به مقصودش رسید یا نرسید؟ آیا توانست یک فکر را در دنیا زنده کند یا نتوانست؟

می‌بینیم که توانست. هزار و سیصد سال است که این نهضت هر سال یک پیروزی جدید به دست می‌آورد؛ یعنی هر سال عاشورا، عاشوراست و معنی «کلّ یوم عاشوراء» این است که هر روز به نام امام حسین با ظلم و باطلی مبارزه می‌شود و حقّ و عدالتی احیاء می‌شود. این پیروزی است و پیروزی بالاتر از این چیست؟ یزیدها و ابن زیادها می‌روند ولی حسینها و عبّاسها و زینبها باقی می‌مانند، البتّه به عنوان یک ابده نه به عنوان یک شخص، بلکه به عنوان یک صاحب اختیار و حاکم بر جامعه خویش. آری، آنها می‌میرند امّا اینها زنده و جاوید باقی می‌مانند. (مجموعه ‌آثار استاد شهید مطهری ج‌17 ص 185)».

شهید مطهری از پیشگامان مبارزه با خوی استکباری آمریکا بود. وی در سخنرانی‌های خود اغلب به آمریکا می‌تاخت. در گزارش مامور امنیتی رژیم پهلوی به تاریخ 12 دی 1346 آمده است: « موضوع: مرتضی مطهری؛ نامبرده بالا در ساعت 7:30 روز 46/10/12 در حسینیه ارشاد بعد از نماز عید فطر به منبر رفته و درباره وحدت اسلام صحبت نمود و در ضمن سخنان خود به بلوک غرب و سیاست رئیس‌جمهور آمریکا حمله کرد و اظهار داشت رئیس‌جمهوری آمریکا بین مسلمانان اختلاف انداخته و گفته است هر ملتی باید اتکا به ملیت خود داشته باشد.»

ساختار حاکمیتی آمریکا آلوده به خوی زورگویی، غارتگری و آدمکشی است. دولت آمریکا حامی رژیم کودک کش اسرائیل است. ساختار حاکمیتی آمریکا حامی تروریست های وحشی داعش بوده است. دولت تروریست آمریکا، سردار دلاور حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساند.

ساختار حاکمیتی آمریکا در اقدامی جنایتکارانه داروی بیماران خاص و از جمله کودکان ایرانی را تحریم کرده و دانشمندان هسته ای کشورمان را ترور کرد.

به نظر شما با این اوصاف، رابطه ایران با امریکا به آرمان فلسطین کمک می کند!؟

** با شعار بی اساس «بانیان وضع موجود» مدیران کارآمد دولت روحانی را کنار گذاشتند!

«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» نماینده مجلس دهم که در انتخابات مجلس یازدهم ردصلاحیت شد و سپس در دولت روحانی بدون هیچ سابقه کاری مرتبط با حکمی از سوی نوبخت به ریاست سازمان نقشه برداری کشور منصوب شده و با روی کارآمدن دولت رئیسی، کنار گذاشته شد، در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «کشور نیاز به قهرمان سازی ندارد. ما از رئیس جمهور می خواهیم برنامه مدون و نقشه راه اقتصادی برای دولت تعیین کند تا مجبور نشود شب بخوابد و صبح برنامه ای غیرکارشناسانه و خطرناک را اجرا کند.»

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه گفت: «ما انتظار داشتیم آقای رئیسی صرفا به دلیل دادن شعار انتخاباتی حذف ارز ترجیحی، دست به این کار نزند و بعد از روی کارآمدن و پی بردن به واقعیت های اقتصادی و اجتماعی کشور، تصمیمات درست و عادلانه ای بگیرد. در دولت با دادن شعار بی اساس «بانیان وضع موجود» چهارهزار نفر مدیر توانمند را خانه نشین کردند. در واقع با این اقدام دولت خودش را خلع سلاح کرد و دست به تسویه حساب های سیاسی زد. به این شکل که هر مدیری را که در دولت قبل سرکار بود، برکنار کرد و چالش های جدی برای خودش به وجود آورد.»

علی مطهری: رابطه ایران با امریکا به آرمان فلسطین کمک می‌کند! /با شعار بی اساس «بانیان وضع موجود» مدیران کارآمد دولت روحانی را کنار گذاشتند!

طرح اصلاح اقتصادی، یارانه ای را که به حلقوم رانت خواران ریخته می شد، قطع کرده و آن را در اختیار مردم قرار داده است. همچنین سیاست مردمی سازی یارانه ها، قاچاقچیان و جماعتی که خون مردم را در شیشه می کند، بدجوری آچمز و عصبانی کرده است. حال سوال اینجاست که چرا طرحی که علیه قاچاقچیان و رانت خواران بوده و در راستای منافع مردم است، اینچنین توسط افراطیون اصلاح طلب مورد هجمه قرار گرفته است.

به عبارت دیگر، وقتی با اجرای طرح اصلاح یارانه ها، نان قاچاقچیان و رانت خواران آجر شده است، چرا داد و فریاد طیف تندرو اصلاح طلب بلند شده است!؟ مگر منافع مشترکی میان این دو طیف وجود دارد!؟

و اما این نماینده سابق مجلس که بدون هیچ سابقه مرتبطی به ریاست سازمان نقشه برداری کشور منصوب شده و سپس در دولت روحانی کنار گذاشته شده، در این مصاحبه با عصبانیت مدعی شده است که کلیدواژه «بانیان وضع موجود» شعاری بی اساس است.

وقتی دولت سیزدهم روی کار آمد طبیعتا به دلیل اجرای اصل شایسته سالاری و شایسته گزینی و براساس قاعده چرخش مدیران و با توجه بر لزوم جوانگرایی و تخصص گرایی، برخی مدیران برکنار شده و مدیران جدید منصوب شدند. حال چرا باید به دلیل اجرای این سیاست، دولت را مورد هجمه و توهین قرار داد!؟

متاسفانه طیف تندروی اصلاح طلب مدعی است که همواره باید ژنرال های خودخوانده و برخی آقازاده ها در مراکز قدرت حضور داشته و این مراکز برای دیگران حکم ورود ممنوع دارد!

** سیاست سعودی ها نسبت به ایران شفاف نیست

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «عربستان سعودی در طول چند دهه گذشته سیاست شفافی نسبت به ایران نداشته و در واقع یک ادبیات تهاجمی نسبت به ایران اتخاذ کرده است. دخالت عربستان در مسائل داخلی لبنان، سوریه و عراق، کشتار شیعیان شرق عربستان و اینکه عربستان سعودی بسیاری از کشورهای عربی را تشویق کرده که با ایران رابطه برقرار ‌نکنند نشان می‌دهد که عربستان به دنبال وقت کشی است.»

در ادامه این مطلب آمده است: «اکنون عربستان احساس می‌کند که برای ایجاد یک حاشیه امن در منطقه باید به سمت ایران متمایل شود. لذا مذاکرات را طولانی می‌کند تا تکلیف انتخابات 2024 ایالات متحده مشخص شود. طبیعتا نگاه سعودی‌ها این است که اگر جمهوریخواهان در آینده به پیروزی برسند همان سیاست تهاجمی را نسبت به ایران و محور مقاومت در پیش بگیرند و اگر دموکرات‌ها به پیروزی برسند طبیعتا عربستان مناسبات خود را با ایران بهبود خواهد بخشید و در آن صورت یک رابطه قابل قبول سیاسی با ایران برقرار خواهد کرد. بنابراین سیاست عربستان نسبت به ایران شفاف نیست و تحت تاثیر فضای خارجی است و به همین دلیل سعی می‌کند که مذاکرات بغداد طولانی شود

علی مطهری: رابطه ایران با امریکا به آرمان فلسطین کمک می‌کند! /با شعار بی اساس «بانیان وضع موجود» مدیران کارآمد دولت روحانی را کنار گذاشتند!

پیش از این بن سلمان در مصاحبه تلویزیونی با شبکه العربیه در اظهارنظر نظری ضدایرانی گفته بود: «علت وجود مشکل در روابط عربستان با ایران در برخی رفتارهای منفی خود آنهاست، چه در مورد برنامه هسته‌ای‌شان، چه در حمایت‌های‌شان از گروه‌های شبه‌نظامی غیرقانونی در برخی کشورهای منطقه و چه در برنامه موشک‌های بالستیک‌شان. ما در حال همکاری با شرکای‌مان در منطقه و جهان هستیم تا برای این مشکلات راه‌حل‌هایی بیابیم. ما امیدواریم که بتوانیم بر این مشکلات غلبه کنیم و بتوانیم روابطی خوب و سازنده با ایران داشته ‌باشیم که برای همه طرف‌ها مثمرثمر باشد.»

بن سلمان بدون اشاره به جنایت های آل سعود در یمن و همچنین بدون اشاره به پشتیبانی های عربستان از تروریست های تکفیری در منطقه و با سانسور خریدهای نجومی تسلیحات نظامی از آمریکا و اروپا، ایران را مقصر جلوه داده و از موضع بالا و با لحنی طلبکارانه خواستار تغییر در سیاست های منطقه ای و نظامی ایران شده است.

کارشناسان معتقدند که مسئله اختلافات گسترده شاهزاده ها در عربستان، همانند آتش زیر خاکستر، هر لحظه ممکن است درگیری گسترده ای در ساختار حاکمیتی این کشور پدید آورد.  آل سعود اکنون هم در داخل عربستان و هم در سطح منطقه در موضع ضعف قرار دارد.

ایران در مقایسه با رژیم آل سعود با اختلافی فاحش در موضع بالاتری قرار دارد.  وقایعی مانند فاجعه منا و جنایت آل سعود در یمن و حمایت این رژیم از گروهک های تکفیری تروریستی در منطقه، در کنار بحران داخلی میان شاهزاده ها در این کشور، همگی این پیام را دارد که ایران نباید برای مذاکره با چنین رژیمی خود را در موضع پایین تر قرار داده و درخواست حقارت آمیز تنش زدایی و مذاکره را مطرح کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    12 6
    مطهری ساکت
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      7 5
      غربگدا
    • سعید MD ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      6 1
      حرف مسخره هزینه نداره
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      8 2
      هر روز که امثال علی مطهری از پایان تاریخ مصرفشان بیشتر فاصله می گیرند و کمتر در مورد توجه افکار عمومی خود را می بینند، به ناچار تلاش می کنند تا با افزایش دُز حدّت و شدّت گفتارها و نوشتارهایشان این طردشدگی را شاید بتوانند جبران کنند! ولی نمی فهمند که آب در هاون می کوبند!!
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      6 2
      مدیران کارآمد دولت روحانی؟! پشه چه هست که کله و پاچه اش چیزی باشد؟!؟!
    • سعید MD ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      6 2
      سخن نسنجیده بیان شخصیت صاحب سخن است
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 3
      شماها هم
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      4 1
      مدیران دولت روحانی اگر کارآمد !!! بودند که قیمت ارز و طلا و مسکن و خودرو و موبایل و پوشاک و غیره 10 الی 15 برابر نمی شد !
    • سوخته IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      3 1
      چرا نمی فهمی اینقدر حرف مفت نزن مطهری . الاهی با آمریکا دفن بشی و با او محشور شوی نالایق
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      4 1
      اعث خوشحالی و امید به آینده است که آقای رییسی در گیر حاشیه نشده و مستقیم رفته سراغ دردهای اصلی فقط زمان میبرد که کارهای ایشان آثارش در جامعه و اقتصاد نمایان شود و لی بانیان وضع موجود که خوب میدانند چه اتفاقی در شرف وقوع است برای زنده ماندن خود در سپهر سیاسی شروع کرده اند به نا امیدکردن مردم چرا که اگر ایشان موفق شود تا سالیان سال از شر بانیان وضع موجود در امانیم. خدایا کمکش کن.
  • علی IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    8 2
    چهار هزار مدیر توانمند ؟ ان وقت صبح جمعه از افزایش قیمت بنزین با خبر می شوید . توی این وضعیت خیلی سخته بخندیم . ای وای !طلاها و دلار های بانک مرکزی و جهانگیر های قهرمان . چهار هزار مدیر توانمند ؟
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    11 1
    باید به علی مطهری گفت با این حساب مردم فلسطین هیچ مشکلی ندارند چون اعراب با آمریکا سازش کردند و به آرمان فلسطین کمک
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    11 4
    این نفاق پسر در اثر لقمه حرام خودش است.
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    8 3
    کسی را که خودش را به خواب زده نمیشه بیدارش کرد . آمریکا با ریشه و خاک این کشور مشکل داره با ایران قوی مشکل داره ، با ایران اسلامی مشکل داره ، حتی با ایران کورش کبیر و مصدق ها مشکل داره ، فقط و فقط با ایران ضعیف و پادو مشکل نداره . در عجبم با اون پدر ، پسر این را متوجه نشد .
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    6 2
    مخ چی خورده!
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      2 2
      نداره اصلا!! خخخخخخخ
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    9 5
    واقعأ تصور اینکه که بیت شهید آیت الله مطهری این چنین شخصی را پرورش داده باشد بسیار سخت و دردناک است. این ابله حتی نمی داند که چگونه سکوت کند. جیره و مواجبش که از برکت سر برادر زنش برقرار است ولی ول کن نشان دادن بلاهت و سفاهت خود نیست و هر روز برگ خجالت آورتری بر افتخارات خود می افزاید.
  • حمیـد IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    5 2
    باور کنید این ع م یه چیزی ...!
  • جعفر تیموری IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    7 4
    پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد .مطهری و یادگار یادگار امام جامه استکبار را می بوسند.باید حصر خانگی بشن و حقوقی هم بهشون ندهند فقط یک نان هر روز.
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    9 4
    والا سن این مطهری هرچه بلاترمیره کم عقل ترمیشه
  • غالب GB ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    7 3
    سلام. دوستان واقعا از عقل و منطقی که در سر این غرب گدایان عصر حجر که زیاد فکر می کنند آخرشم عزت را با ذلت تشخیص نمی دهند ما در انتخاب هایمان به کجا می رفتیم و وطن و تمدن مان را به چه شیرین های ی سپرده بودیم .واقعا نمی خوان از غرب دست بردارن. بابا غرب از شما غیر از چوب خلا کار دیگری ندارد
  • سید فروزان CH ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    7 1
    باید کفت دولت روحانی چهار هزار آدم بی خاصیت و نا کار آمد را بر راس مدیریت کشور قرار داد تا بتواند مملکت را به روز سیاه بنشاند. علی مطهری تا به کی باید بدون دهان بند در جامعه بگردد ، ایشان خیلی نگران مردم ایت از دارایی خود گذشت کند و ان را در اختیار ملت بگذارد جالب است تمامی کسانی که شدهاند دلسوز فقر مردم ،از نظر مالی جز طبقه اشراف و ثروتمند مملکت شدهاند فامیل هاشمی و مرعشی برای مثال
  • IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    7 4
    آقای مطهری قباحت داره آقاجان!
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      5 1
      مشرق چرا حذف کردی! فقط تحلیل سیاسی از اتمسفر سیاسی دوستان غربگدا ارائه کردم،نقد بر اونها وارد هست که گفتگو را در دستشویی سازمان ملل انجام دادند و بو میداد!!
  • حسين DE ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    8 20
    سمبل بلاهت،حماقت و سفاهت
    • DE ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 0
      خخخ شما همون آقا حسین نیستی که بعضی وقتها حسین نیستی بعضی وقتها حسین هستی خخخخ واقعا این غربگداها فکر میکنند هرکس فیلتر شکن داره و بیرق آلمانی حتما باید اسمش حسین باشه یا داداچش اسمش حسینه . ولی از انشای شما پیداست واقعا خود خود آقا حسین هستی .
  • IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    9 4
    یکی نیست به علی مطهری بگوید که اصلا مگر در زمان حسن ،مدیر کارآمد هم وجود داشت ،که الان‌کنار گذاشته شود ،یک عده دزد آورده بود و یا مرعوب غرب و آمریکا که با یک تشر ترامپ معلوم نبود در کدام سوراخ موش هستند.
  • دکتر محلاتی FR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    5 2
    اقای نفوذی وطن فروش بیکفایت و بی لیاقت و خائن به ایران و ایرانیت و خون شهدا ! خوب خندیدیم
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    5 1
    آمریکا از اون سر دنیا با تو چه سر و سری دارد - ملت ایران باکار و تلاش جهادی و مقاومت و.. پیروز خواهد شد - وقتی دولت آمریکا 60 تو این کشور جز نکبت و بدبختی برای ایران نداشت و افغانستان و یمن و عراق - لیبی و .. تازه ترین جنایات آمریکا است و فلسطین پادگان آمریکا بنام مولود نامشروع جعلی اسرائیل شده است روزی نیست که تروریستهای آمریکائی در جائی از جهانی بشر جنایت نیافرینند - تو ملت را مثل خودت شیرین عقل تصور می کنی ؟؟
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    2 0
    با سلام مطهری الفبای سیاست و سیاست ورزی را نمی داند و با جهل به مبادی فلسفه سیاسی هویت و ماهیت نظام سیاسی را هدف گرفته است. در اینجا به اختصار مبانی سیاست ورزی دینی را بیان می دارد. اولا در عالم واقع تنها و صرفا یک نظریه سیاسی وجود دارد « و اذ قاب رزم ... آنی جاعل ... خلیفه » ثانیا عصیان شیطان در برابر این نصب الهی است. ثالثا آزادی عمل انسان در انتخاب است« انا هدیناه السبیل اما شاکرا و اما کفورا » رابعاً هدایت الهی است که در فطرت و جان و روح آدمی ودیعه گذاری شده است. خامسا اتمام حجت و ارسال رسل الهی است. سادسا اتمام نعمت الهی و سلسله ولایت است. سابعا هدف گذاری و تعیین سمت و سوی متعالی زندگی است. ثامنا دینامیسم حرکت و نظام انگیزشی است « جاء الحق و ذهق الباطل ان الباطل کان ذهوقا ». حال با این مفروضات می توان پرسشی از مطهری عزیز داشته باشیم و آن این است که چگونه می توان حاکمیت شیطان و نظام کفرآمیز غرب را از منظر سیاست ورزی دینی تحمل و با آن مدارا کرد.
  • كريم IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    3 0
    اي علي مطهري نفهم و چاله ميداني، پدر شهيد و مرحوم تو از آمريكايي ها نبود و با آنها به مخاصمه هم بر مي خواست چرا تو داري در اين راه جانفشاني مي كني معلوم نيست. برو و سري به حساب دلاري ات بزن ببين آمريكا آن را شارژ كرده است يا نه. اين حرف تو صداي مردم نيست صداي اسرائيل است.
  • احمد IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    3 1
    شاید منظور جناب مطهری کمک به آرمان اشغالگران فلسطین باشد ؟! مانند سایر کشورهای مرتجع عرب
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    5 1
    مطهری چشمانش را باز کند اصلاح طلبان تا توانستند دم تکان دادند ولی آمریکا فشار و دشمنی را بیشتر کرد.
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    3 0
    مگه نه توافق شد ولی خود آمریکا برجام رو پاره کرد! چرا؟ چون ایران باید مثل نوکر رفتار کنه و غلام حلقه به گوش باشه. اگر قرار همینه پس چرا این همه شهید دادیم؟
  • ارش IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    2 0
    اینا را گفته یا نسبت دادند به ایشون .ما رابطه ابدا ما فقط میخواهیم امریکا نابود شود
  • سعید MD ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    4 0
    حماقت و بلاهت شاخ و دم ندارد
    • FR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      1 0
      واقعا ! در خود فرانسه سیاستمداران کار کشته توانا بعد از یک دوره کنار میرن و بعد ما در ایران شاهد وجود زالو مندانه عده ای هستیم که..... ؟ وقت مجازات روحانی، جهانگیری، زیبا کلام و سلطان گندم حجاریان و کلانتری خائن به کشاورزی ایران نرسیده ؟ وجدانا این سوال همه ما ایرانی هاست ؟
  • MD ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    3 0
    بعضیها هنوز نمیخواهند قبول کنند که همه بدبختی ها و سختی‌های مردم از گرانی گرفته تا جنگ و خشونت به گردن آمریکا و صهیونیست است، هنوز فکر میکنند که حتما باید با آمریکا به عنوان کدخدا رابطه داشت. هنوز ایمان نیاورده اند.
  • علیرضا IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    3 1
    این مردک مطهری از جان این نظام چه میخواهد اگر کمی هم آبرو دارد بخاطر پدرشه وگر نه یک شبه صافش میکردیم
    • FR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 0
      الان هم دیر نیست ! ماهی را هر وقت صید کنیم تازه است !
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    4 0
    «آدمی که در حال غرق شدن است، به هر خس و خاشاکی چنگ می زند» بعضی از پسران نوح نیز، بالاخره می خواهند بگویند که هنوز هستیم.
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    یکی از ادامای بانی وضع موجود همین ادمه
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    این ساکت بشو نیست
  • حمید ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    1 0
    مدیران دوره روحانی اگر توانمند بودند که وضع مملکت این نمی شد
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    2 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    مردم به رییسی رای دادن که دار و دسته نیویورکی ها و بنفش ها رو نبینن! ایضاً شما رو جناب مطهری!
  • یوسف IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    مشرق جان بهادادن به شعبان بی مخ ها و فسیل های سیاسی را خواهشا کنار بگذار نتانیاهو و دار ودسته اش هم از ایشان قطع امید کرده اند
  • یوسف IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    مشرق جان بهادادن به شعبان بی مخ ها و فسیل های سیاسی را خواهشا کنار بگذار نتانیاهو و دار ودسته اش هم از ایشان قطع امید کرده اند
  • علی IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    عجب اعتماد به نفسی داره این مزدور امریکا واسرائیل
  • محمدرضا IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    جیره خواران امریکا واسرائیل لطفا درباره امور ایران نظر ندن
  • مجید IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    ترامپ با اون همه پرروئی گورش رو گم کرد ولی بعضی عناصر و نفوذی های بی خاصیتش هنوز به ابراز نظر مشغولند
  • سعید IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    یک سوال از مشرق ضرورتی دارد که هر ناخلف سیاسی معلوم الحال یک حرف عجق ووجق بزند این خبرگزاری منعکس کند که ایشان احساس شخصیت کند؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    علی اقا. نون رفقاتو خودت اجر کردی. ، بشین حرف نزن
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    کسی که از دشمن انتظار ترحم داشته باشد اگر خوار شود مقصر خودش است
  • سجاد IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    0 0
    آهان تا روزی که دامادتون رییس مجلس بود و خودت نایب رییس پسر بیست وچند ساله ات معاون شهرداری اوضاع گل وبلبل بود حالا که ملت دوست ودشمنش را فهمیده وبه دشمنانش نه گفته حالا فلان وبهمان نه دیگه کسی برای حرفای صدتا یه غاز تو وامثال تو تره هم خرد نمیکنه
  • شیخی IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    0 0
    آقای مطهری بجای مدیران کار آمد در دولت روحانی بهتر است از کلمه مدیران آمد کار استفاده میکردید .
  • دادا IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    اقای مطهری میشه ساکت بشی مثل شماها پریروز پاسدار مدافع حرم را ترور کرد ایت ترورها با راهنمائی شما ها انجام میشه چرا ازاد هستی تعجب میکنم باید در گوشه زندان می بودی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس