کد خبر 1384772
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
نفت

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز پیش‌بینی می‌کند قیمت نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی و نیمه اول سال آینده به‌خاطر کمبود ساختاری عرضه به ۱۳۵ دلار در هر بشکه برسد.

به گزارش مشرق، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز پیش‌بینی خود از قیمت نفت خام برنت را در نیمه دوم سال جاری میلادی و نیمه اول سال آینده ۱۰ دلار بالا برد و ۱۳۵ دلار در هر بشکه اعلام کرد. این بانک عقیده دارد هنوز هیچ راه‌حلی برای کمبود ساختاری عرضه وجود ندارد.

اقتصاددان‌های گلدمن ساچز پیش‌بینی می‌کنند عرضه نفت در اواخر ۲۰۲۳ به سطح طبیعی بازگردد.

سران اتحادیه اروپا اخیراً در مورد تحریم واردات نفت خام از روسیه به توافق رسیده‌اند که تا پایان سال جاری میلادی اجرایی می‌شود و طبق آن ۹۰ درصد از واردات نفت خام روسیه به این بلوک که شامل ۲۷ کشور می‌شود، متوقف خواهد شد.

بیشتر بخوانید

تورم در حال حاضر مشکل جهانی است

گلدمن پیش‌بینی می‌کند تولید نفت روسیه تا پایان سال جاری میلادی تا ۹.۸ میلیون بشکه در روز کاهش یابد. این رقم در ماه مه برابر با ۱۰.۸ میلیون بشکه در روز بود. اما تخمین زده می‌شود تولید نفت روسیه تا پایان ۲۰۲۳ به ۱۰ میلیون بشکه در روز بازگردد.

این بانک وال‌استریت اعلام کرد عرضه نفت در بازار در ماه آوریل محدود بوده و هیچ عکس‌العملی نسبت‌به افزایش قیمت نفت نشان نداده‌است.

قیمت نفت در روز سه‌شنبه ثابت بود و نفت خام برنت به حدود ۱۱۹ دلار رسید. اما نگرانی در مورد عرضه نفت و دورنمای تقاضای بالاتر در چین به‌دنبال برداشته شدن قرنطینه‌های کرونایی در این کشور، قیمت نفت را به ۱۲۱ دلار رسانده‌است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس