تکذیب خبر دیدار مقامات آمریکایی و اردنی در منطقه التنف

منابع امنیتی در سوریه دیدار میان مقامات ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا با مقامات اطلاعاتی اردنی در منطقه مرزی التنف را تکذیب کردند.

به گزارش مشرق، برخی منابع اخیراً اعلام کرده بودند که مقامات ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا در منطقه تنف (در نقاط مرزی سوریه با عراق) با مقامات استخبارات اردن دیدار کرده و در این جلسه مقرر شده که برای جلوگیری از گسترش نفوذ ایران در جنوب سوریه، گروه شبه نظامی جدیدی تشکیل شود.

در همین رابطه، «مهند الطلاع» فرمانده گروه شبه نظامی مغاویر الثوره وابسته به مخالفان سوری، در گفتگو با وبگاه عربی ۲۱ تاکید کرد: هیچ گونه دیداری میان مسئولان ائتلاف بین المللی و مقامات اردنی در تنف با موضوع ایجاد گروه جدید نظامی برگزار نشده است.

«عبدالرزاق خضر» سخنگوی شبه نظامیان مغاویر الثوره نیز ضمن رد این خبر، گفت: ما با نیروهای مبارزه با تروریسم در استان السویداء همکاری داریم تا با قاچاق مواد مخدر مبارزه کرده و عناصر گروههای تروریستی به ویژه داعش را تحت پیگرد قرار دهیم.

وی افزود: اگر مقامات اردنی بخواهند نشستی را با مسئولان ائتلاف بین المللی انجام دهند، محل این دیدار اردن خواهد بود نه منطقه مرزی تنف!

در همین رابطه، «فراس علاوی» کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: انتشار چنین خبری در زمینه تشکیل یک گروه مسلح برای مقابله با ایران در منطقه التنف، بیشتر در پاسخ به نگرانی‌های اردن بوده است.

وی افزود: اردن از عقب نشینی و کاهش حضور نیروهای روسی در مرزهایش نگرانی دارد و از اینکه نیروهای وابسته به ایران در نزدیکی مرزهای این کشور به طور گسترده مستقر شود، می‌ترسد.

علاوی در پایان تاکید کرد: البته همگان می‌دانند که آمریکا برای رصد تحرکات ایران در بین مرزهای عراق و سوریه در منطقه تنف حضور نظامی داردف آنها می‌خواهند از گسترش نفوذ نیروهای وابسته به ایران به منطقه بادیه سوریه و از آنجا به سویداء و درعا جلوگیری کنند. همچنین این امکان وجود دارد که آمریکا گروه شبه نظامی مغاویر الثوره را برای ماموریت‌هایی در آینده در تقابل با ایران آماده کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس