اسرائیل

در یک سال اخیر، درگیری و اختلافات داخلی در میان مقامات اسرائیل به اوج خود رسیده است که این امر، موجودیت رژیم صهیونیستی را پیش از پیش به خطر انداخته است.

سرویس جهان مشرق _ آلون بن داوید، کارشناس سرشناس صهیونیستی در گزارش خود در رابطه با درگیری و اختلافات شدید درونی میان صهیونیست ها و استفاده فلسطینی ها از این اختلافات برای ضربه زدن به موجودیت رژیم صهیونیستی نوشت :

«تابستان گرم فرا رسیده است و روی تقویم ما تاریخ های مهم را پشت سر گذاشته ایم که از جمله آن ماه رمضان، روز نکبت، روز نکسه، روز اورشلیم (بیت المقدس) و دیگر روزهای حساس است.»

«اشتباه است که فکر کنیم موج وحشتی که از ماه های اخیر شروع شد دیگر گذشته است و از این به بعد فقط باید با گرما و رطوبت ناشی از تابستان دست و پنجه نرم کنیم. در سازمان های امنیتی همچنان سخت است که یک نفس راحت و آسوده بکشند.»

«تحقیقات از همه فلسطینیانی که در آخرین موج ناآرامی زنده دستگیر شده‌اند، یک دیدگاه مشترک میان همه آنهارا آشکار کرد: همه آنها به چیزی اشاره کردند که به عنوان یک فرسایش مستمر در استحکام جامعه اسرائیل می بینند. شکاف ها، درگیری داخلی در میان خودمان و فقدان یک دولت باثبات در نظر آنها(فلسطینیان)، به عنوان فرصتی برای به چالش کشیدن دوباره اسرائیل تلقی می شود.»

درگیری و شکاف‌های روز افزون در اسرائیل،‌ فلسطینیان را به شکست ما امیداروارتر کرده است
تا زمانی که نفرت داخلی در درون ما جریان داشته باشد، انگیزه فلسطینیان برای اقدام علیه ما همچنان رشد خواهد کرد

«این ارزیابی از مشکلات و ضعف های ما همچنین در بازجویی از حدود ۱۳۰۰ فلسطینی که از ابتدای سال جاری توسط شاباک دستگیر شده اند و همچنین در گفتمان فلسطینیان در فضای مجازی انعکاس داشته است. از نظر فلسطینی ها (نه فقط فلسطینی ها) جامعه اسرائیل به عنوان جامعه پراکنده، فاقد همبستگی و فاقد وحدت هدف و رهبری پایدار تلقی می شود و به طور خلاصه، جامعه ای در آستانه سقوط است.»

«با کشته شدن تعدادی بیشتری از فلسطینی ها توسط اسرائیل، آتش خشم فلسطینیان شعله ورتر میشود. نیروهای امنیتی اسرائیل از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۵ فلسطینی را کشته اند(به شهادت رسانده اند) و این تعداد به ۷۹ کشته (شهید) فلسطینی در سال ۲۰۲۱ اضافه میشود. در حالیکه در سال ۲۰۲۰، تنها ۲۰ فلسطینی کشته (شهید) شدند. از سوی دیگر در هفته‌های اخیر، در اسرائیل به‌طور جدی در مورد ایده آغاز عملیات گسترده و عمیق در منطقه جنین برای از بین بردن کامل سلاح ها و نیروهای فلسطینی که در آنجا مستقر شده اند، بحث شده است.»

«محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به سنی رسیده است که شایعاتی درباره احتمال مرگ او در آینده نزدیک در حال پخش شدن است. همه می‌دانند که انتخابات کاملاً آزاد ( برای مشخص شدن رهبری آینده تشکیلات خودگردان فلسطین) به پیروزی گسترده حماس و همچنین تسلط بر کرانه باختری توسط آن ختم خواهد شد.»

«اگرچه خیابان های فلسطینی فعلا آرام به نظر میرسد، اسرائیل باید فرض کند و برای این واقعیت آماده شود که ترکیبی از وضعیت گرگ و میش در رهبری تشکیلات خودگردان، بحران اقتصادی در یهودیه و سامره ( کرانه باختری) و بی‌ثباتی در اسرائیل، ممکن است منجر به یک طغیان خشونت‌آمیز دیگر در میان فلسطینی ها شود. این یک پیش بینی قطعی نیست، اما همه عناصر لازم برای تحقق آن در حال حاضر وجود دارند.»

«عقب نشینی تحقیر آمیز آمریکا از افغانستان جان تازه ای به جنبش های اسلام گرا داده است که می خواهند همه کفار را از منطقه بیرون کنند. حتی در غیاب قلمرو، ایدوئولوژی "دولت اسلامی" در فضای زنده شده است و ما نتایج آن را در شهر های بئرشوع و خدرا در ماه های اخیر دیده ایم.»

«شکست احتمالی و تاسف آور در تلاش برای ایجاد یک ائتلاف یهودی-عربی در اسرائیل نیز به این احساس کمک خواهد کرد که ما در آستانه فروپاشی هستیم. آنها می توانند بشینند و ما را ببینند که همدیگر را تکه تکه می کنیم تا سرانجام از هم بپاشیم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس