کد خبر 1387680
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
سوئد

اداره آمار سوئد اعلام کرد که میزان تورم در این کشور در ماه گذشته به ۷.۲ درصد رسیده که بالاترین میانگین تورم در سوئد از سال ۱۹۹۱ تاکنون است.

به گزارش مشرق، تلویزیون رسمی سوئد در گزارشی به افزایش شدید تورم در این کشور پرداخت. در این گزارش به نقل از اداره آمار سوئد اعلام شد که میانگین تورم در این کشور در ماه مه گذشته به ۷.۲ درصد رسیده است که از سال ۱۹۹۱ میلادی تاکنون بی سابقه است.

این در حالی است که میانگین تورم در سوئد در ماه قبل از آن، یعنی ماه آوریل به ۶.۴ درصد رسیده بود. میانگین تورم در سوئد در سال ۱۹۹۱ به ۷.۸ درصد رسیده بود و از آن سال تاکنون، سوئد تورمی در سطح ۷ درصد را تجربه نکرده بود.

بیشتر بخوانید:

فنلاند: بدون سوئد به ناتو نمی پیوندیم

پیامدهای جنگ اوکراین در ماههای اخیر به اکثر کشورهای اروپایی سرایت کرده و موجب افزایش نرخ تورم در این کشورها شده است. اتحادیه اروپا با توجه به وابستگی‌های شدیدی که به روسیه دارد، متضرر اصلی جنگ اوکراین محسوب می‌شود.

پیشتر، مرکز آمار اتحادیه اروپا، «یورواستات» نرخ تورم سالانه منطقه یورو را در ماه مه ۸.۱ درصد اعلام کرد که بالاترین سطح از زمان ثبت رکورد پیشین در سال ۱۹۹۷ است. بر اساس داده‌های آماری یورواستات، افزایش بهای انرژی و مواد غذایی که بخشی از آن متأثر از حمله نظامی روسیه به اوکراین است بر نرخ فعلی تورم منطقه یورو تأثیر گذاشته است. برخی از اقتصاددان‌ها پیش‌بینی می‌کنند که پس از موافقت اتحادیه اروپا با تحریم نفت روسیه، بهای انرژی و نرخ تورم در منطقه یورو برای مدت طولانی بالاتر از حد انتظار باقی بماند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 0
    تورم ندیدن 44 ساله تورم 200 در صد داریم یه راهکار بدین
  • CH ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    اینا از انگلیس هم خوی استعمارگری بیشتری دارن خطرناکن وایکینگا ببین چه جانورهایی بودن صدها سال به انگلیس حمله میکردن اونا رو استعمار میکردن راس هرم برده داری و غارت پس حقشونه باید قرنها به دنیا پس بدن
  • ناشناس IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 0
    واااااااااای...چقدر تورم دارند!
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    نه گرانی نه بحران مسکن و اجاره ای از مسئولین کمال تشکر رو بابت اینهمه خوشبختی دارم.با همین دست فرمون برید جلو
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 0
    خدارو شکر توی ایران همه چی آرومه
  • IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    این مقدار تورم برای ایران آرزو است برای سوئد عذاب.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس