کد خبر 1387743
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
گلوگاه‌های حکمرانی دردستور کار کمیسیون اصل ۹۰ مجلس/ تصمیم‌گیری‌ها بر مبنای منافع عده‌ای مشخص بود

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه گلوگاه‌های حکمرانی در دستور کار قرار دارد، گفت: برخی تصمیم ها بر اساس منافع فردی و صنفی گرفته شده است.

به گزارش مشرق، حجت السلام حسن شجاعی، رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه کمیته صیانت از حقوق مردم گفت: امروز فرصت ویژه و استثنایی در جمهوری اسلامی ایران برای حل درد های مزمن نظام کشور است.  

وی ادامه داد: هماهنگی و هم سویی در قوای مختلف کشور به وجود آمده است که باید از این فرصت  استفاده شود. نظام جمهوری اسلامی ایران نقطه عطف حقوق بشر ایجاد کرده است. باید بیش از گذشته حقوق مردم، حقوق بشر و... تبیین شود.  

شجاعی گفت: حقوق مردم معانی است که پیش از انقلاب از زبان ما شنیدند و اکنون پس از انقلاب مردم باید در عمل حاکمیت و رفتار فردی و کلان حاکمان شاهد آن باشند.  

وی تصریح کرد: اگر خروجی این جلسه صیانت واقعی حقوق مردم باشد، می توان گفت این جلسه به نتیجه مطلوب دست پیدا کرده است. خروجی این جلسات باید اصلاح رفتار حکمرانی در کشور باشد.  

شجاعی با اشاره به کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رسیدگی قضایی مقید به قانون است و در صدور حکم جز به قانون نمی تواند حکم دهد اما در کمیسیون اصل ۹۰ مقید به قوانین ماهوی نیست.  

وی ادامه داد: شکایات شخصی و کثیرالشاکی و... را از اولویت خود کنار گذاشته ایم و گلوگاه های حکمرانی در دستور کار قرار گرفته است. اختلال در گلوگاه های حکمرانی حقوق تمامی مردم را تضییع می کند. یکی از حقوق مردم، حق دسترسی آسان و عادلانه به خدمات پزشکی است، چیزی که امروز شاهد آن نیستیم، ۳۷ درصد پزشکان در تهران هستند که تنها ۱۱ درصد جمعیت کشور در تهران قرار دارد!

شجاعی گفت: بیش از یک سال است که جلسات متعددی در کمیسیون اصل ۹۰ با حضور مسئولان وزارت بهداشت برگزار کرده ایم، گاهی به دلیل تعارض منافع فردی، صنفی و ساختاری به جای تصمیم به نفع مردم گرفته شود، به نفع عده ای خاص تصمیم گیری شده است.  

وی با بیان اینکه حقوق مردم در ۲ موضع قدرت و ضعف تضییع می‌شود، گفت: باید این مواضع شناسایی و پاسبانی شود. کلی گویی دردی را دوا نخواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس