کد خبر 1387818
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۵
حجت الاسلام و المسلمین علی ثقفی

استعفای آقای عبدالملکی پس از سیصد روز همکاری با دولت سیزدهم با بازتابهای متفاوتی همراه بود. عده ای آن را نشانه ناکارآمدی دولت دانستند. گروهی هم این استعفا را نتیجه فساد ستیزی عبدالملکی اعلام کردند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین علی ثقفی در یادداشتی به ارائه دیدگاه های خود پیرامون استعفای دکتر حجت عبدالملکی وزیر سابق کار، رفاه و تعاون اجتماعی پرداخته است که نظر خوانندگان را به آن جلب می نماییم.

استعفای آقای حجت الله عبدالملکی پس از سیصد روز همکاری با دولت سیزدهم با بازتابهای متفاوتی همراه بود. عده ای آن را نشانه ناکارآمدی دولت دانستند. گروهی هم این استعفا را نتیجه فساد ستیزی عبدالملکی اعلام کردند. جمعی هم این امر را ناشی از ناکارآمدی شخص وزیرسابق دانسته و این ناکارآمدی را ناشی از افکار و اندیشه های خیالی او تحلیل کردند.

اما حقیقت ماجرا چیست؟

اولا به نظر می رسد این استعفا در پی اراده دولت برای کنار گذاشتن عبدالملکی و جابجایی با فردی دیگر باشد. تاخیر در واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی، عدم محاسبه درست دهکها در مسئله یارانه، تصمیماتی که منجر به اعتراض و تظاهرات قشر بازنشستگان شد. قشر سالمندی که کمترین توان را برای حضور در خیابان داشته و خود را مجبور به این کار دیده است. تصمیم در مورد افزایش حقوق کارگران، برخی انتصابات سوال برانگیز و نیز برخی رفتاری های فردی که از وی گزارش شد احتمالا مجموعه ی عواملی است که دولت را به این تصمیم ناخواسته رسانده است.

ثانیا: اینکه عده ای از طرفداران و منصوبان آقای عبد الملکی و برخی سیاه نمایان حرفه ای علت این اقدام دولت را مبارزه عبدالملکی با فساد اعلام کرده اند نمی تواند صحیح باشد. نتیجه این حرف خواهی نخواهی بن بست نمایی در مسیر کشور در مبارزه با فساد است. در حالیکه مشی و اراده رییس جمهور در مبارزه جدی با فساد با این گمانه همخوانی ندارد. حداکثر اینکه یکی از محاسن آقای عبدالملکی همین اقدامات ضد فساد او بوده است اما معلوم شد این خصوصیت نتوانسته توجیهی برای ادامه همکاری او با دولت باشد.

ثالثا: آیا این استعفای زودرس نشانه ناکارآمدی دولت است؟ اساسا آیا برکناری یک مسئول برای یک دولت عیب است یا می تواند بر عکس یک امتیاز محسوب شود. اتفاقا اگر دولت هر زمان در مورد همکاران خود به نتیجه ی جدیدی رسید تعلل و مصلحت اندیشی بی جا یک عیب در دولت است. رییس جمهور هم قبلا اعلام کرده بود انتخاب همکاران در یک بازه یکساله مورد ارزیابی قرار می گیرد و قرار نیست همه ی همکاران دولت تا آخر چهار سال بر مسند باشند. لذا می توان این نگاه و تصمیم را برای یک دولت یک امتیازدانست. مقایسه حمایت قاطع و غیر منطقی رییس جمهور قبلی از وزیر جوان، خطاکار و فرصت طلب ارتباطات یک عیب اساسی بود.

چیزی که متاسفانه این روزها در تبلیغات جارچی های ضد دولت کنونی حتی به رخ کشیده می شود. بلی اگر دولت فعلی با بررسی های بیشتر از ابتدا روی فرد دیگری به نتیجه می رسید شایسته تر بود. این از آنجاست که اشکالات آقای عبد الملکی که در ادامه گفته خواهد شد، چیزی نبود که مجموعه ی انتخابگران همکار رییس جمهور نتوانند به آن برسند. اما با توجه به فشردگی کارانتخاب از میان گزینه های فراوان می توان این نوع تصمیم ها را قابل توجیه دانست.

مشکل اصلی و اساسی در این مسئله به اشکال ساختاری فعالیت سیاسی در نظام ما باز می گردد. تقریبا تمام رییس جمهورهای منتخب از دهه هفتاد تا کنون حزب بعد از پیروزی تشکیل داده اند واز داشتن یک تشکل استخوان دار و پر سابقه که به تربیت و شناخت نیرو در تمامی زمینه های اداره کشور بپردازد محروم بوده اند. تجربه ی حزب جمهوری اسلامی هم به دلایل مختلف شکست خورد. لذا با توجه به شرایط کشور نمی توان کسی را که نسبت به وضعیت کشور نگرانی دارد بواسطه اینکه خود را در معرض انتخاب برای رییس جمهوری یا وزارت قرار می دهد سرزنش کرد.

رابعا: علت اصلی این برکناری یا استعفا چه بوده است؟ گفتیم برخی می گویند آقای عبدالملکی فردی خیال پرداز و اهل ادعاهای بزرگ برای رسیدن به مقامات بالا بود. در ابتدا این افراد باید نشان دهند با چه شیوه و ابزاری به نیت آقای عبدالملکی پی برده اند؟ آیا آنها می توانند قدرت طلبی وی را اثبات کنند؟ علاوه بر این آیا ایده های ایشان خیال پردازی و موهوم بوده است؟ از آنجا که این نوع منتقدان اصولا اهداف و آرمانهای عملی انقلاب اسلامی را هم خیالپردازی و توهمی و غیر قابل تحقق می دانند معلوم می شود منطق این افراد از مبنا دچار مشکل است.

یکی از ایده های آقای عبد الملکی اقتصاد مقاومتی بود. آیا مقاومت در برابر فشارها و تکانه های خارجی با تکیه بر توان داخلی و تدبیر در دیپلماسی واقع گرای اقتصادی و شناخت فرصتهای بین المللی بجای دل بستن ذلیلانه به رویای ترحم غربیهای فاسد، جنایتکار، معاند و بی خیر بر ایران غیر منطقی است؟ ایده مرکزی آقای عبدالملکی همین بود و این طور که به نظر می رسد در حال تکاپو برای یافتن راههایی جهت تحقق اقتصاد مقاومتی بود.

باید به منتقدین اقتصاد مقاومتی گفت نسخه شما جز تسلیم و گدایی از غرب برای اقتصاد ایران چیست؟ گزینه ای که هرگز عملی نخواهد شد. پس آنکه گرفتار توهم و رویا پردازی است شما هستید.

شمایی که به قول امام خواب آمریکا را می بینید و پس از گذشت چهل سال و مشاهده ی پیروزیها در تجربه های مقاومت در ایران و افول دائمی امریکا در داخل و خارج از کشورش هنوز از این خواب بیدار نشده اید

خاتمه: آقای عبدالملکی یک شخصیت علمی دانشگاهی انقلابی و سالم است. وی متناسب با شخصیت و توانایی های خود می تواند در هیئت یک ایده پردازهمچنان در خدمت دولت باشد. اشکال اصلی در انتخاب ایشان عدم توجه به این خصوصیت مرکزی در وجود وی بوده است. یکی از مسئولین می گفت باید بین اقتصاد دان و اقتصاد ران تفاوت قائل بود. چه بسا اقتصاد دانانی که توان عملی سازی دانسته های خود را نداشته باشند و بهتر است این دانسته ها و ایده ها را بدست مدیران اجرایی توانمند بسپرند. هر که را از بهر کاری ساختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 86
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    10 0
    تریبون آزاد یعنی کسی از ترس انگ خوردن و اهانت دیدن از اظهارنظر بدون توهین خودداری نکنه
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      11 5
      اگه مافیا باعث استعفا بوده، برای دستگاهای نظارتی و قضایی متاسفم.....‌‌.....‌..
    • سعید MD ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      13 4
      چرا عبدالملکی برای فریب گسانی که تصور می کرد جز دهک دهم هستند یارانه بدون دسترسی واریز کردن
    • سعید MD ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      14 3
      هر وزیری که نمی نوند کار مردم را راه بیاندازد باید استعفا دهد
    • سعید MD ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      11 2
      چه اشکالی دارد که دلیل اصلی استعفا بیان شود مگر مردم نامحرم هستند
    • سعید MD ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      6 1
      چه اشکالی دارد که دلیل اصلی استعفا بیان شود مگر مردم نامحرم هستند
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      8 4
      من که 32 سال سابقه و بازنشسته ای که فقط10 سال حق بیمه وحداءقل را را برداخت کرده از نظر عبدالملکی یکسان است ، افزایش من 1200 ، ولی حداءقلی 2200 است ، کجای این عدالت است؟کلا"طرز فکر خود و مشاورانش غلط بود
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      4 4
      دقیقا اقدامات شجاعانه مدیران تحول گرا با خیمه سنگین خیانت کاران روبه رو‌میشود و‌با استفاده از کوچکترین خطای آنان زخم‌کاری می زنند
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      3 5
      دقیقا اقدامات شجاعانه مدیران تحول گرا با خیمه سنگین خیانت کاران روبه رو‌میشود و‌با استفاده از کوچکترین خطای آنان زخم‌کاری می زنند
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 1
      یکجاهایی داستان نوشته. نظرات دیگران هم مشخصه ماهواره ا
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    11 7
    اندر حکایات ماله کشان.بکش ماله رو.آقای عبدالملکی هم که نیست از خودش دفاع کنه
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      11 8
      چه دفاعی دارد بکند بعد از آن تصمیم نابخردانه افزایش 57 درصدی حقوق کارگران؟
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      2 1
      چرا نیست که از خودش دفاع کنه؟
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      7 7
      شکم سیران حرکتی صحیح مثل افزایش حقوق کارگران رو نابخردانه میدونند
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      6 3
      با افزایش دستمزدها ، قیمها هم چند برابر زیادخواد خواهد
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      1 4
      از کی تا حالا افزایش حقوق باعث گرانی ها شده؟ افزایش حقوق یعنی یکسال عقب ماندگی که تورم و گرانی آمده را جبران می کند و همیشه از گرانی ها و تورم عقب تر هست
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      3 0
      از اون قدیم ندیما افزایش حقوق جماعت حقوق بگیر محرکی بوده برای افزایش قیمت کالاها، جوون!
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    19 6
    یعنی حقوق کارگران اینقدر با سایر اقشار مردم تفاوت داشت که لازم بود یکدفه ۶۰ درصد جهش پیدا کنه؟ خوب روشنه که این بهانه رو برای جهش نرخ تمام کالاها و خدمات جور می کنه. کسانی که این تصمیم به نفعشون بوده اونو درست می دونن ولی آیا از نظر اقتصادی (تورم زایی) درسته افزایش شدید هزینه دستمزد در تولید، درحالیکه کارگران از افزایش دستمزدهای سالانه معمول (مثل سایر اقشار) بی نصیب نبوده اند
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      8 3
      روزی که همه گفتن به جای افزایش ۶۰درصدی حقوق کارگران که قطعا تورم وگرانی دیوانه وار ایجادمیکنه ونهایت منجر به تعطیلی کارگاهها وکارخانه ها وتعدیل نیرو میشه دنبال مهارتورم باشیددولت گوشش بدهکار نبود وحالا دوماه ازسال گدشته ببینین تورم وحشتناک لحظه ای امان مردم رابریده
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      3 5
      هنوز که افزایش حقوق ها اعمال نشده پس در نتیجه گرانی ها ربطی به حقوق ندارد. از طرفی در این سالها همواره درصد افزایش حقوق از تورم کمتر بوده یعنی اگر ۲۵٪ افزایش حقوق بوده ۴۰٪ تورم داشتیم پس نتیجه میگیریم که حقوق در افزایش تورم نقشی ندارد چون در این صورت باید تورم کم می شد.
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      3 2
      الان سایر مشاغل و اقشار هم شاکی میشن که حقوق ما هم باید همین حدود درصد بالا بره و معلومه که مقدور نیست، پس احساس بی عدالتی می کنند.
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      4 2
      به دلیل فسادستیزی دشمن زیاد داشت. اما به علت کم‌تجربگی بهانه رو دستشون داد
    • به ۱۲:۳۰ - IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      3 1
      اولا فقط خبر افزایش حقوق برای افزایش قیمتها کافیست. ثانیا افزایش حقوق تنها یک دلیل افزایش تورم است. اینکه قبلا به دلایل دیگر هم تورم زیاد می شد ، نقش افزایش حقوقها در تورم را کاهش نمی دهد.
  • حسن IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    10 2
    سر خودتون رو شیره نمالید
  • IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    8 11
    خدا پدرش رو بیامرزه که امانتداری کرد و خیانت به اعتماد ملت نکرد.
  • US ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    11 3
    هرکه را از بهر کاری ساختند و حتما شما را هم برای این ساخته اند که یکی را ببری و دیگری را بیاوری. کنار گود بنشینی و بگویی لنگش کن.
  • IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    15 3
    بفرض این توجیهات همش درست باشه-چرا باید یک ملت ۸۵میلیونی ویک کشور به این بزرگی وحتی فراتر اینهمه تجارب دردنیا بااین همه امکانات بازهم دچار آزمون وخطاهای مکررشود
  • IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 3
    ... خصوصیت مرکزی! در وجود وی؟؟؟!!!!!!!!!!........، نه اخوی! همون ثالثاً درسترینه!!!
  • ایرانی IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    14 15
    اگر این استعفا در دولت روحانی اتفاق می افتاد نشانه ناکارآمدی بود ولی چون در دولت ناتوان اتفاق افتاده نشان کارآمدی است.
    • 15 ساله IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      3 1
      گفتی اگر؟ آرزو به دل موندیم یکی استعفا بده.
  • رضا IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    13 3
    مخالفت يا موافقت با اقتصاد مقاومتى چه ربطى به استعفاء عبدالملكى داره حاجى ؟! نميشد اين دفعه رو صحراى كربلا نزنى بزرگوار ؟!
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    13 10
    من واقعا نمی دانم کجای کار عبدالملکی قابل دفاع است که یکهو دارند برایش القابی مثل وزیر جوان لایق و فساد ستیز را ردیف می کنند. فساد مگر چیست؟
  • عسگر عابدی IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 2
    نظر ایشان در مورد دلایل استعفای آقای عبدالملکی خیلی حق مطلب را ادا نکرد. هم دفاع خوبی از ایشان نشد و ثانیا علت پذیرش استعفای وی خیلی قوی پردازش نشد.
  • علی IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    16 3
    ای کاش صادقانه می گفتید دلیل استعقا چه بود . خسته شدیم از فرمایشات چند پهلوی شما .
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      1 0
      اینهااینقدر روضه میخوانند که حتی میدانند که خودشون هیچی نکفتنند ومردم را کاری کردنند که نفهمند چی گفتند
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 0
      بنظرم دلایل رو گفته . اما مردم ما دیرباور شده اند . هرچی بگی میگن نه ، دلیل واقعی این نیست !
  • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    12 8
    حزب ودولت رئیسی ازبس به دولت قبل گفتند پیر وفرتوت-ازهول حلیم افتادند دردیگ
    • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      2 1
      برای من قابل قبول نیست این دلایل
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 0
      چی بگم والا
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    3 1
    اقتصاد ران باید حداقل یک نمونه کوچک در محل کار قبلی و یا خانواده اش اجرا کرده باشد..... کسانیکه نانخور حقوق دولت هستند و از همراهی با گروهها نان میخورند نمی توانند مفید برای مردم باشند... همین جناب عبدالملکی تیم کمیته امداد را بدون سابقه مفید آورد وزارت ....
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    فایده ندارد
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    4 4
    جشن و پایکوبی اراذل و اوباش و اصحاب فساد از برکناری عبدالملکی علت کنار گذاشتن ایشون رو مشخص میکنه.نیازی به اباطیل نیست
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    باید بحث بشه قابل قبول نیست
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 1
    کارهای بنیادی شروع کرده بودند. که نذاشتند کار کنه
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    حالم از بی عدالتی بهم میخوره
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 2
    من واقعا از کارهاش راضی بودم مخصوصا افزایش متناسب حقوق کارگرها
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    تحلیل ضعیفی بود
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    همه ش قابل قبول نبود تا حدودی
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    بیشتر دلیل تراشی بود این حرفا
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 2
    من به کارنامه اش در مدت وزارت کاری ندارم کار کرد -کارنکرد مشکلی حل شد نشد اما این آقا در یکی از کانالهای تلویزیونی راجب بور س وبازار سرمایه حرفهایی زد نتیجش ؟
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    آخه اینا هم شد دلیل؟؟؟ اینجوری یعنی علم اقتصاد کلا جدای از عمل اقتصادیه و دانشگاه کلا ول معطله و مردم سی سال وقت تلف میکنند اقتصاد میخونن و باید بسپاریم دست یه سیاسی کار و یا امنیتی تا اقتصاد رو درست کنه؟؟؟؟
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 0
      تو هنوز نفهمید علم اقتصاد واقتصاد واقعا ماله ...!؟
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    آخه اینا هم شد دلیل؟؟؟ اینجوری یعنی علم اقتصاد کلا جدای از عمل اقتصادیه و دانشگاه کلا ول معطله و مردم سی سال وقت تلف میکنند اقتصاد میخونن و باید بسپاریم دست یه سیاسی کار و یا امنیتی تا اقتصاد رو درست کنه؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 0
      یعنی همه کسانی که دکترای اقتصاد دارند و در دانشگاه تدریس می کنند می تونن وزیر باشند؟ تجربه و کارآزمودگی پله پله در مقیاس مسائل پیچیده و چندبعدی کشوری اهمیتی نداره؟
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 1
    حیف شد
  • شاهد IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    2 3
    حیف و صد حیف.تا زمانیکه افراد باسواد و جوان و نخبه و انقلابی و مردمی و پرنلاش مثل دکتر عبدالملکی مجال کار کردن نداشته باشند وضعیت بهبود پیدا نمیکنه .دکتر عبدالملکی فرد شجاعی بود که بدون در نظر گرفتن عواقب کار،اقدام به ریشه کنی افراد مفسد و رانت خوار و ...کرد .تا آخرین روز کاریش یک لحظه هم کوتاه نیامد.قطعا اگر پست و مقام برایش مهم بود مثل قبلی ها مماشات و مهراهی و ...میکرد.
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 3
    درود بهش
  • درود بر عبدالملکی MD ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 3
    حامی کارگران بود
  • آذری IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    3 5
    عبدالملکی ثابت کرد همزمان میشود هم سالم بود هم همزمان در چندین جبهه اصلاحات شبکه اختاپوسی را رغم زده و فساد را ریشه کن کرد
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      2 0
      عبدالملکی اگر واقعا اینطوری بوده-پس جرا رئیسی نذاشتش مشاور خودش
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 1
    مشکل نداشتن بصیرت،بصیرت،بصیرت،معلومه چرخدنده معیوب را کنار میزارن.
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    خودت بااین حرفا راضی نشدی
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 2
    مردان خدا
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 2
    اگه دولت روحانی بود چی؟
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 1
    دلیل اولت کشکه چون خود دولت گفت برای دومین بار استعفا دادند که رییس جمهور قبول کرد.
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 4
    سرپرست جدید وزارت آقای محمدهادی زاهدی وفاست که اساساً خود ایشون یه اقتصاددانه
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 4
    من طرفدار عبدالملکی ام.
  • کامران IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 3
    ایشان یک وزیر ضد فساد بود
  • مجید IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    3 1
    نا کار آمد بودن تنها عامل استعفا بوده وبس آدرس غلط ندهیم!!!!!
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      نکنه تو هم مفسد بودی و ایشون هم اخراجی کرده؟
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    اظهارات اقاى ثقفى درست. گمانه زنى هاى ديگران هم كمى بيش درست.
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    2 1
    کار بسیار درستی بود
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 1
    با تشکر از حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای ثقفی زید عزه که تحلیلی منصفانه ارائه داده اند . این حقیر در جائی دیدم که همسر مکرمه ی جناب آقای عبدالملکی پس از استعفای ایشان حال و هوای شاعرانه یافته است ، نوشتم : به دلداری مگر بوده نیازی ___مسلمان را ریاست نیست آزی __ ریاست بهر او ست خدمتگزاری__ نبودش را نباشد آه و زاری __ بخواهیم از خدا یاری دهد خود __کنیم خدمت بخلقش هر کجا شد__
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    3 1
    سه عامل باعث برکناری بخوانید استعفای ایشان شد: 1 توهم عقل کل بودن، 2: عدم تجربه مدیریتی و 3: نداشتن سواد اقتصادی. تامام.
    • IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      این پیام انتهای سفاهت شماست تامام
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    پیشنهاد می شودآقای عبد المالکی را به وزارت اطلاعات منتقل کنید تا با ریشه فساد مبارزه جانانه کند و با اینکار جادوی دشمنان را نیز نقش بر آب کنید
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    برادر دکتر عبدالمالکی، مدرن‌ترین وزیر در این 50 سال اخیر در ایران بود. می فهمید همه چیز رو. ولی مافیای ثروت و قدرت نذاشتن و نمیذارن نخبه های جوان و متدین توی کشور رشد کنند.
  • سلام IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    خوب این آقا رو چرا گذاشتید سر یک پست دیگه
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    جدا؟اگر دولت اینقدر بفکر اون وزیر صنعت که با مافیای خودرو دست بدست جلو میرن کاری نداره؟
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    علت برکناری = سامانه جامع تجارت + سامانه مجوز کار
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    این که وزیری خودش متوجه ناکارمدی خودش بشود و استعفا دهد جای تعجب شده
  • الهامی اصل IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    من پشیمانم
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    وزارت کار وادارت وشصتا و...همشون مافیای غول فاسد عستند-تقریبا با تمام شرکتها تبانی میکنند برعلیه کارگر بیگار وبیکار...
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    عموجون بی سواد بود! تمام
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      آخیش راس گفتینا چرا شما رو که با سوادین فراموش کردن؟!!!!!
  • ابراهیم IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    وقتی همکاری مردم با دولت در کار نباشد نتیجه همین است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس