کلیله و دمنه

رییس ساترا توقیف سریال «شهرک کلیله و دمنه» را تکذیب کرد ولی از اقدامات قضایی علیه این سریال و پلتفرم فیلم‌نت خبر داد.

به گزارش مشرق، در پی حواشی به‌وجودآمده برای مجموعه نمایش خانگی «شهرک کلیله و دمنه» و خبری که از دیروز ۲۹ خردادماه در بعضی رسانه‌ها مبنی بر توقیف «شهرک کلیله و دمنه» از سوی ساترا منتشر شد، امروز ۳۰ خردادماه سعید مقیسه معاون رییس سازمان صداوسیما و رییس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی خبر توقیف  را تکذیب کرد و از اقدامات قضایی علیه پلتفرم فیلم‌نت خبر داد.

سعید مقیسه رییس ساترا در گفتگویی در این باره توضیح داد: «سریال «شهرک کلیله و دمنه» از ساترا درخواست مجوز انتشار کرد. لذا قسمت‌های ارایه‌شده بازبینی و با عوامل تولید جلسه حضور برگزار شد و نکات منفی این سریال، ایرادهای محتوایی و بی‌توجهی به ارزش‌های اسلامی در آن اعلام گردید که پیرو اصرار تیم تولید بر ادامه ناهنجاری‌های اشاره‌شده و اصلاح نکردن آن‌ها، نامه عدم امکان پخش قبل از بارگذاری اولین قسمت ابلاغ گردید.

متاسفانه رسانه فیلم‌نت بدون توجه به روند قانونی انتشار محتوا در کشور، این سریال را منتشر نمود. پس از عکس‌العمل خانواده‌ها و مسئولین ذیربط به مشکلات اخلاقی این اثر که قبلا هم توسط ساترا اشاره شده بود، بخش‌هایی اصلاح شده است، اما به دلیل عدم اصلاح دیگر تخلفات محتوایی، هنوز مجوز انتشار صادر نشده و پخش آن غیرقانونی است. برای توقف سریال یا فیلتر پلتفرم مربوطه، نیاز به طی مراحل قانونی است که از طریق مقامات قضایی و مسئولین ذیربط در حال پیگیری هستیم.

امیدوارم روزی فرا برسد که خانواده‌های مسلمان این مرزوبوم در فضایی امن بتوانند از هنر متعهدانه ایرانی بهره‌مند شوند و کسب‌وکار تولیدکنندگان محتوا نیز، مبتنی بر فضای مجازی سالم و پررونق و پایدارتر از قبل ادامه یابد.»

پس از انتشار بریده ویدیوهایی از مجموعه «شهرک کلیله و دمنه» اثر مرضیه برومند، این سریال در معرض انتقاداتی قرار گرفت که به ایجاد یک کارزار اعتراضی توسط کاربران خبرگزاری فارس انجامید. امضاکنندگان این کارزار که تاکنون بیشتر از ۳۶ هزار نفر هستند، خواستار بازبینی مجدد این سریال شده‌اند.

با این حال بر اساس سندی که شنبه ۲۸ خردادماه  منتشر شد، ساترا مجوزی برای انتشار «شهرک کلیله و دمنه» نداده و در نامه‌ای نیز مخالفت با صدور پروانه انتشار آن را به اطلاع علی سرتیپی مدیرعامل فیلم‌نت پلتفرم پخش‌کننده این سریال رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تک سوار DE ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    3 0
    تا شما مراحل قانونی رو طی کنید کل ماجرا پخش شده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس