ویژه ها

گویا از نگاه اصلاح طلبان، کاهش فوتی های کرونا از ۷۰۰ نفر به ۳ نفر و رکوردزنی روز بدون فوتی در کرونا، صرفا گفتاردرمانی است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** شکوری راد: آقای رئیسی اینقدر به ما نگویید «بانیان وضع موجود»

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «چه کسی مقصر است؟» به قلم «علی شکوری راد» از اعضای حزب اتحاد ملت و از بازداشت شدگان فتنه ۸۸ نوشت: «موضوعی که این روزها در کلام رییس‌جمهور در خصوص «بانیان وضع موجود» مطرح می‌شود، برآمده از مکانیسم معیوبی است. در ایران، بانی وضع موجود را نمی‌توان شناسایی کرد و از او توضیح خواست. نباید فراموش کرد که مسوولان کشور (اجرایی، تقنینی و...) هیچکدام از اختیارات کافی متناسب با مسوولیت‌های‌شان برخوردار نبوده و نیستند. بانی وضع موجود در واقع کلیت نظام تصمیم‌سازی کشور است.»

در ادامه این مطلب آمده است: «وقتی ابراهیم رییسی از بانیان وضع موجود سخن می‌گوید، دانسته یا ندانسته کلیت نظام تصمیم‌سازی کشور را در عالی‌ترین سطوح، مورد خطاب قرار می‌دهد. چون نمی‌خواهد (یا نمی‌تواند) از شخص خاصی نام ببرد، این عنوان را به کار می‌برد. انتقاد از بانیان وضع موجود، تداعی‌کننده انتقاد از عالی‌ترین سطوح حکمرانی است.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «از سوی دیگر، بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور در اختیار نهادهای غیر دولتی است. نهادهایی که شفافیت کافی در فعالیت‌های آنها وجود ندارد، اما حجم انبوهی از منابع و ظرفیت‌های اقتصادی کشور در اختیار آنها قرار دارد. این ساختارهای غیر شفاف هستند که بخش بزرگی از مشکلات امروز کشور را ایجاد کرده‌اند.»

روزنامه شرق: باید اعتراف کرد «طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا» به ثمر نشسته/ اینقدر به ما نگویید «بانیان وضع موجود»!

کلیدواژه «بانیان وضع موجود» به شدت جریان اصلاح طلب را عصبی و آشفته کرده است. برای طیفی که به فرار از پاسخگویی و شانه خالی کردن از مسئولیت اقدامات خود مشهور است، خیلی سخت است که به پاسخگویی و مسئولیت پذیری ملزم شود.

به این نمونه توجه کنید:پنجم شهریور ۱۴۰۰ که نخستین جلسه دولت سیزدهم تشکیل شد، وزارت بهداشت اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۶۹۴ نفر دیگر از ایرانیان جان خود را بر اثر بیماری کرونا از دست دادند. همچنین اعلام شد که مجموع جانباختگان تا آن تاریخ، به ۱۰۴ هزار و ۷۱۶ نفر رسیده است. ۳ ماه بعد این روند بشدت معکوس شد، تا جایی که ۲۳ آذرماه سال گذشته، میزان فوت‌شدگان ناشی از ویروس کرونا، ۴۲ نفر، اعلام شد. فرآیند مهار ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ در دولت سیزدهم، تا آنجا پیش رفت که تاکنون ۳ مرتبه روز بدون فوتی کرونا داشته ایم. آنچه دولت رئیسی در حوزه کرونا تحویل گرفت، تنها یکی از نتایج عملکرد «دولتِ اصلاح طلبان» است.

خاندوزی، وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت گفته است: «شهریور ۱۴۰۰ تورم ۵۹ درصد بود اما امروز این عدد به ۴۶ درصد رسیده است.» تورم قریب به ۶۰ درصدی نیز یکی دیگر از شاهکارهای «دولتِ اصلاح طلبان» است.

با بررسی رشد نقدینگی در کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی روشن است که دولت حسن روحانی با رشد نقدینگی ۶۴۳.۴ درصدی طی سال‌های ۹۲ تا پایان سال ۹۹، رکورددار بالاترین نرخ رشد نقدینگی بین این دولت‌ها بوده و بدترین عملکرد را در این زمینه داشته است. همچنین براساس آمارهای رسمی، «متوسط» رشد اقتصادی کشور در دهه ۹۰ تقریبا صفر درصد بوده است که کمترین رشد اقتصادی در شصت سال اخیر محسوب می‌شود. از سوی دیگر کم‌توجهی دولت روحانی به بخش‌های درون‌زای اقتصاد ایران مانند بخش‌های کشاورزی و مسکن، یکی از علل اصلی صفر شدن رشد اقتصادی در دهه ۹۰ و درجا زدن اقتصاد کشورمان بود.

دولت رئیسی در حالی آغاز به کار کرد که ماحصل مدیریت حسن روحانی افزایش ۶۳۰ درصدی قیمت دلار در کشور بود. در آغاز به کار دولت روحانی قیمت دلار ۳۲۰۰ تومان بود اما پس از ۸ سال به بالای ۳۰ هزار تومان رسید تا بزرگ‌ترین شوک ارزی تاریخ کشور را به خود اختصاص دهد.

جریان اصلاح طلب همواره در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با ترافیک کاندیدا مواجه شده و برای رسیدن به کلید پاستور سر و دست می شکنند، اما همین طیف در زنگ حساب با آسمان و ریسمان به هم بافتن از پاسخگویی و پذیرش مسئولیت عملکرد خود فرار می کند.

** روزنامه شرق: باید اعتراف کرد «طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا» به ثمر نشسته

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «تغییر موازنه ها در منطقه» به قلم «جاوید قربان اوغلی» دیپلمات سابق و فعال اصلاح طلب نوشت: «صادقانه باید اعتراف کرد طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا همان‌طور که به ثمر نشسته، موفقیت آن نیز بسیار فراتر از ناکامی‌هاست. جهان عرب با شتاب به سوی قبول موجودیت اسرائیل در حال حرکت است... تحلیلگران در اینکه چه عواملی باعث تغییرات چشمگیر در روندهای خاورمیانه شد، اختلاف‌نظر دارند. با وجود این، یکی از فرضیه‌ها ترس از ایران در پرتو تحولات منطقه و همچنین برنامه هسته‌ای است.»

در ادامه این مطلب آمده است: «اینکه امروز اسرائیل در مرزهای جنوب و شمال ایران خیمه زده، به سهولت اهداف ایران در سوریه و حتی فرودگاه بین‌المللی دمشق را مورد هدف قرار می‌دهد و در نهایت گستاخی تهدیدهای خود را به زعم خود به سر اختاپوس تعمیم می‌دهد، واقعیت‌هایی است که چشم‌پوشی از آن می‌تواند خسارت‌های بیشتری را متوجه کشور کند.‌»

روزنامه شرق: باید اعتراف کرد «طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا» به ثمر نشسته/ اینقدر به ما نگویید «بانیان وضع موجود»!

متاسفانه بخشی از جریان اصلاح طلب شدیدا دچار خودتحقیری است و در سوی مقابل نیز شکست های متوالی آمریکا در منطقه غرب آسیا را نمی بیند.

یکی از بزرگترین پروژه های آمریکا، اسرائیل و برخی دولت های اروپایی در منطقه، اشغال کامل سوریه و عراق توسط داعش و سپس ورود این گروهک تکفیری تروریستی به ایران بود. اما مدافعان حرم و دلاورمردان جبهه مقاومت به فرماندهی سردار حاج قاسم سلیمانی، کمر داعش را در منطقه شکسته و پروژه آمریکایی-اسرائیلی «دولت اسلامی عراق و شام» را به زباله دان تاریخ انداختند.

از سوی دیگر، یکی از بخش های اصلی طرح آمریکایی خاورمیانه بزرگ، توسعه رژیم اسرائیل از «نیل تا فرات» بود. اما اکنون نه تنها این پروژه به واقعیت نپیوست بلکه رژیم اسرائیل در سرزمین های اشغالی فلسطین به دور خود دیوار کشیده و ان شاءالله به فضل الهی همین دیوارهای ۶ متری و بتونی روزی مسبب نابودی اسرائیل خواهد شد.

آمریکا و اسرائیل و دیگر شرکای غربی و عربی این دو، در سالهای اخیر شکست های خفت باری را در منطقه متحمل شده اند، از رویای کنارزدن بشار اسد در سوریه تا رویای فتح یمن در یک هفته و از رویای جولان دادن داعشی ها در کوچه و خیابان های ایران تا کنارزدن حزب الله در لبنان.

هنوز افکارعمومی خروج مفتضحانه آمریکایی ها از افغانستان را فراموش نکرده است. یکی از فعالین رسانه ای در مطلبی نوشته بود: «همین چند ماه پیش، هیئت عالی‌رتبه امنیتی امارات در سفر به تهران با صراحت گفت امارات در هیچ ائتلاف ضدایرانی شرکت نمی‌کند و عربستان برای بهبود وضع امنیتی خود و مدیریت جنگ یمن، پنجمین دور گفت‌وگوها با ایران را در بغداد انجام داد. پس کاملاً پیداست که انبان تل‌آویو خالی است.»

این فعال رسانه ای در ادامه نوشت: «رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۱ در کرانه باختری، جنین و... با ۱۰۸۵۰ اقدام جهادی فلسطینی‌ها مواجه گردید که فقط توانست حدود ۲۲۰۰ مورد آن را شناسایی و خنثی کند. این رژیم در این سال با ۳۶۹۳ درگیری مسلحانه فلسطینی‌ها یعنی به طور متوسط روزانه با ۱۰ مورد اقدام جهادی علیه نیروهای نظامی خود مواجه بوده است.»

متاسفانه تحلیل برخی روزنامه های اصلاح طلب از اوضاع منطقه و وضعیت آمریکا و اسرائیل، ۱۸۰ درجه با واقعیت فاصله داشته و کاملا در جهت اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

** آموزش «کشورداری» توسط استاندار حاشیه دار روحانی

«محمدرضا خباز» استاندار سابق سمنان در دولت روحانی که در دوره مدیریت خود بجای رسیدگی به مشکلات مردم، اقداماتی عجیب از قبیل  «مراسم رونمایی از پلاک خانه پدری روحانی»  با حضور معاون رئیس جمهور را انجام می داد، در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «از این ستون به آن ستون فرج نیست» نوشت: «اتفاقاتی که این روزها در کشور رخ می دهد و دولت دست به یکسری اقداماتی می زند که بیشتر گفتاردرمانی است. در قدیم می گفتند از این ستون تا آن ستون فرج است. دولت باید یک برنامه مدون با استفاده از اقتصاددان‌های برجسته و دلسوز کشور طراحی کند و به مردم ارائه دهد و از مردم و دست اندرکاران هم بخواهد اگر نظر اصلاحی دارند ظرف یکی، دو هفته ارائه دهند تا آن برنامه را تکمیل کنند و سپس برنامه مورد قبول برجستگان اقتصادی را به اجرا دربیاورند.» 

وی در ادامه نوشت: «ولی چرا ما گرفتار این مشکلات هستیم؟ به نظر می رسد راهی جز بازگشت به دامن علم نداریم. اداره کشور، علم کشورداری می خواهد 

روزنامه شرق: باید اعتراف کرد «طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا» به ثمر نشسته/ اینقدر به ما نگویید «بانیان وضع موجود»!

روزنامه شرق: باید اعتراف کرد «طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا» به ثمر نشسته/ اینقدر به ما نگویید «بانیان وضع موجود»!

روزنامه شرق: باید اعتراف کرد «طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا» به ثمر نشسته/ اینقدر به ما نگویید «بانیان وضع موجود»!

این فعال اصلاح طلب مدعی شده است که اقدامات دولت رئیسی «گفتاردرمانی» است. این ادعای مضحک در حالی است که اتفاقا گفتاردرمانی، تخصص ویژه دولت قبل بود.

در دولت قبل، معاون اول رئیس جمهور در واکنش به انتقادات از گرانی و تورم گفته بود «برای کاهش قیمت ها دعا کنید»!، در دولت قبل، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود «گرانی‌ها کار دولت نیست بلکه این دشمنان هستند که با فشار تحریم‌ها می‌خواهند ملت ایران را تسلیم کنند»؛ دیگر مقام دولتی گفته بود «درخصوص فشار اقتصادی باید بگوییم دولت در این خصوص قصوری نداشته و جهان با یک پدیده نادر به نام ترامپ مواجه شده است»؛ در دولت قبل و پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، رئیس جمهور در اظهارنظری عجیب گفته بود «خودم هم بی‌خبر بودم، صبح جمعه فهمیدم بنزین گران شده است».

گویا از نگاه اصلاح طلبان، کاهش فوتی های کرونا از ۷۰۰ نفر به ۳ نفر و رکوردزنی روز بدون فوتی در کرونا، صرفا گفتاردرمانی است. شاید هم اجرای شجاعانه طرح حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی(که خود اصلاح طلبان آن را استخوان در گلو» می نامیدند، صرفا گفتاردرمانی است!

دولت روحانی که با شعار مذاکره و رفع تحریم‌ها و ایجاد درآمد سرشار برای مردم رای آنها را گرفته بود اما ۸ سال بعد علاوه‌بر نابود کردن معیشت مردم، افزایش چند صددرصدی قیمت مسکن، دلار، خودرو، کالاهای اساسی، کاهش چند ده درصدی ارزش پول ملی و... کشور را با ۸۰۰ تحریم جدید دیگر تحویل داد و رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    9 54
    مشرق خیلی حسودی شرق رو میکنه !!!! سایت مشرق آرزو داره یه روزی بتونه مثل شرق روزنامه بشه . حتی اسمش رو هم از شرق تقلید کرده.
    • BE ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      8 2
      چقدر باهوشی ، بیا اروپا
    • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      16 2
      خداییش هرکسی مطالب شرق رو دنبال کنه باید خودشو به دکتر نشون بده!!
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      12 1
      آقایان اصلاح طلب اگر خود را بانی وضع موجود نمی دانند پس نباید از شعار مرگ بر بانیان وضع موجود هم ناراحت شوند و این شعار را به خود بگیرند!!!!
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      11 1
      روزنامه شرق برگرفته از مشرق الاذکار بهائیان متوهم است،
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      4 1
      تیتر شرق با قلم اوغلو میشه تیتر 1 روزنامه های رژیم صهیونیست
    • DE ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      4 2
      " قرشهمانزور " منظور "روزنامه شرق" یه هوکی مثل کل اخبارو تهلولهای روزنامه شرق وارونه نوشتم : باید اعتراف کرد «طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا» به ثمر نشسته بود زیرا امریکا موفق شده بود در کل خاورمیانه یک جریان وابسته و غربگدا بنام رفرمیست ها میستها و غربگدایان راه بندازه و بنا بود از نیل تا فرات را رژیم آپارتاید بگیره و نه دور خودش دیوار بکشه و کشور کردستان و دراصل اسراییل دوم ایجاد بشه و نصف ایران بره با تغییر مرزها در خاورمیانه حداقل برای چند قرن جنگ و خونریزی درست بشه تا مافیای اسلحه بتونه بیلیاردها دلار اسلحه بفروشه و مافیای انرژی بتونه نفت و گاز مفت بار کنه که با افول امریکا همه چی بهم خورد.....و فعلا دارندصدها میلیارد دلار اسلحه مجانی بین تروریست های دلقک تقسیم میکنند و کلا مشخص نیست آیا بتونند یه روزی این پول را باز پس بگیرند مانند همون 7 بیلیارد دلار امریکا که در خاورمیانه خرج کرد و میلیونها آدم کشت آخرش هم مانند ... از افغانستان در رفت . و اما کل کشورهای غربی تا چند ماه دیگر که زمستان رسید با اقتصادی ورشکسته روبرو میشوند و این دقیقا در حالیستکه چین و هند با خرید انرژی ارزان از روسیه تولیداتشان چنان ارزان تمام میشه که کمر کشورهای اروپایی را خواهد شکست.....لذا باید به این .... /// اینقدر به ما نگویید «بانیان وضع موجود»! ما خودمون میدونیم .حالا یه غلطی کردیدم 32 سال خوردیم و چریدیم دیگه شما هم هی شبانه روز تو بوق نکنید ما خودمون پشیمونیم از کارهامون چون خیلی بیشتر از این میشد به جیب زد و هپل هپو کرد ولی هی ترسیدیم لو بریم آخرش هم لو رفتیم بخشکی شانس.
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 1
      بانی وضع موجود
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      2 0
      چه اراجیفی
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      شتر در خواب بيند پنبه دانه ، شرق در خواب و بيدارى دچار توهم و فتنه انگيزى ، زحمت ما ميدارد !!!
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    26 6
    شکوری راد مردک ملعون
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      3 1
      اصلاح طلبان در واقع همان جوانان چپی قدیم هستند که همیشه با طرز فکرهای صفر و یک خود کشور را در دوراهی چه کنم ، نگه داشته اند و کشور را در روابط ملتهب با دنیا و همیشه در حال هزینه دادن . نتیجه اینکه مردم را بیچاره کردند
  • صادق IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    7 3
    عالی
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    10 31
    قلمت مانا جناب «علی شکوری راد» . حرف حساب جواب نداره
    • حاجی IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      1 1
      دقیقا آقای شکوری
    • IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 1
      باعثان وضع نوجود
  • آزاد IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    24 6
    چه کثافتهایین اینا.باید گفت کثافت طلب ها.
    • BE ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 1
      اصلاح طلبها خیلی تمیز هستند ، روزی دو بار میرن حموم
  • هموطن IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    25 7
    پیشنهاد میکنم نام روزنامه را به غرب تغییر دهید.دراین صورت تحت حمایت آمریکا هم شاید قرار بگیرد واز بی مزدومواجبی دربیاید
    • IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      1 0
      ما هم پیشنهاد میکنم نام سایت مشرق
  • یاور انقلاب IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    24 4
    اقای خباز در هشت سال دولت قبلی تمام عالمان و ژنر|ل هایتان را دیدم کسانی که زبان دنیا را میفهمیدند و فتح الفتوحتان (برجام !!!!!) راهم دیدیم ، از خدا میخواهیم همه خائنان به ملت را رسوا کند .
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    8 37
    مشرق بسوز که خوب میسوزی زنده باد اصلاحات
    • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      5 1
      الان که بوی دود از تو بلند شده، مشرق خوب غربگداها رو کباب کرده دمش گرم!! خخخخخخ
    • حاجی اذری IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      3 1
      سوختن واقعی درپیشگاه خدا دریوم الحسره خواهدبود اگر ایمان داشته باشید.
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      1 1
      اصلاحات= افسادات
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    26 5
    روزنامه های اصلاح طلب تحلیل نمیکن.‌ بلکه فانتزی ها ، آرزوها و رویا های خودشون رو در قالب تحلیل ارائه میدن.‌
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    16 2
    هدف مقالات و شبه تحلیل های روزنامه های چپی ایجاد فشار کاذب روانی بر کشور و تیم مذاکره کننده هست برای امتیاز دهی حداکثری در بربر دستاورد حداقلی و بی تضمین.
  • فرزاد IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    19 2
    اصلاح طلبان واقعا دروغگووکثیفند.حیا ندارند.
    • حاجی IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      2 0
      حضرت عباسی
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    19 2
    بانیان وضع هیچ کسی جز شما سرمایه های اسرائیل در ایران نیست
    • IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 3
      اه اه عقده ای
    • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 6
      اگه اینجوریه که پس هیچ کسی جز شما سرمایه های روسیه در ایران نیست
  • خسرو IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    2 0
    بعضی از رسانه های ضد انقلاب را که نگاه میکنی و در آن سلطنت طلبان سخن پراکنی میکنند هنوز در فضای چهل و پنج سال پیش بسر میبرند و شنوندگان آنها ایرانی هایی هستند که در کشورهای غربی بدنیا آمده اند با شنیدن دروغهای آنها میگویند ایران شاهنشاهی چه بهشتی بوده
  • علیرضا IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    2 1
    باسلام،خطاب به سایت محترم مشرق ودیگرسایتهای انقلابی مردمی؛عزیزان چقدرلازم وضروریست که درسیاست راهبردیتان یک تجدیدنظرنماییدودرمواجهه باسایتهای بعضاًاصلاح طلبان،دوم خردادی وکارگزاران که درخیانت و...روی دشمنان راسفیدکرده اند،دست پیش وبرتررا(هزارالبته به دور ازنفاق،بدخواهی،کینه ورزی وخدای ناخواسته دشمتی بایکدیگر)داشته باشیدوآن اینست که این خائنان داخلی مثل امریکا،اسرائیل و...باطرح وعملیاتی نمودن نقشه های شیطانیشان سوریه،عراق ویمن و...راباخاک یکسان وویران نمودندوبعدازآن تازه جبهه مقاومت به فرماندهی ایران بامشکلات وسختیهای بسیاروتحمل هزینه های خارج ازتصور باعنایت الهی وایثارگریهاوفدائیان اسلام بویژه مدافعان حرم توانستندجلوی اشغال تمام راگرفته وخطربزرگ رابحمدالله دفع نمایند.حال منظوراینست که این خائنین داخلی اول سختاروشاکله اذهان،افکارو روان جامعه ایرانی بانیرنگها،نفاق وفتنه انگیزیها،مغلطه بازی،دروغگویی،تحریف وحیله گریهای مدیریت شده ،ویران نموده وضمن ترغیب افکارآسیب دیده وروانهای مخدوش شده و...بسوی خودخوانده وبا شناخت روان جامعه امروزایران نسبت به نظام وحزب الله بدبین میکنند وتازه جبهه انقلابی میخواهداین چینی بندزده راحفط وزیباجلوه دهد وبه هزاردلیل بدون تعارف وواقعیت رفتارهای پرخاشگرانه میدانی امروزجامعه که روبه آشوب وآشوب طلبی میرود،شماعزیزان میخواهیدباذکردلایل مردم خشمگین عصبی راقانع کنید!!!عزیزان آنچنان که میدانید اوضاع فعلی بسیارپیچیده وخطرناک شده وباید وحتماًباپیش دستی ودست برتر وبااقتدا ،تعهدوپیروی ازاصول وحکمت آیات قرآن وفرمایشات اهل البیت(س)بهترین اقدامات رادرمواجهه باکارشکنی وتحرکات شیطانی خائنین داخلی وجانیان خارجی عملیاتی نمود،که به قولی خیلی زود دیرمیشود.موفق وسربلندباشید،انشاءالله.باتشکر
  • محمد قزل IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    1 0
    معاون روحانی جهانگیری:چنان رونق اقتصادی در کشور ایجاد میکنیم که به آن یارانه ی ۴۵هزارتومانی احتیاج نداشته باشید
  • ناشناس IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    1 0
    میگویند برای اصلاح آمدهایم حال انکه مفسدند بخواهند یا نخواهند خائن به این انقلابند
  • ناشناس IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    1 0
    ایتهمه بلاهت ودرماندگی وپاچه خواری ودر بین غربگراها به خدادبگردی تو دنیا پیدا نمیکنی .
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    1 0
    گویا این جماعت عصبانیه که چرا رئیسی مشکلات رو داخلی و گردن مسئولین خودی میندازه،تو هم گردن آمریکا و تحریم ها بنداز،چرا مارو خراب میکنی پیش مردم.
  • US ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    2 0
    یه معادله داریم x ضربدر y مساوی صفر میشود y ثابت هست هر عددی در x قرار میدهیم نتیجه صفر میشود نتیجه میگیریم که y صفر هست فقط عاقلان میفهمند
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 0
    چرا باید یک روزنامه به ناگامی آمریکا اعتراف کند! دقت بفرمایید به این نکته! اینها خود را بخشی از جبهه استکبار می دانند و بدون دعوت همذات پنداری دارند با واشنگتن. ما خیلی زودتر از خودحقیرپنداران می گفتیم که آمریکا در همه سناریوهای غرب آسیاییش شکست خورده اینها قبول نداشتند تا به این مرجله برسند و به سان یک روزنامه سعودی یا صهیونیستی و یا آمریکایی بگویند: ما باید اعتراف کنیم که چنین و چنان... گماشتگی از این واضحتر؟!
  • US ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    3 0
    عجب مزدوری این نویسنده،روزنامه شرق.حمله های گذشته خودش به دولت رو  پس گرفت تقصیر رو انداخت گردن یه شخص دیگه.دوره روحانی موفقیت رو به نام خودشون میزن،ناکارآمدی و شکستشان رو گردن یه شخص دیگه مینداختن.
  • محمد بیکی IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 0
    اقای شکوری دیگر چه اختیاراتی را میخواستید که نداشتید دولت مجلس وقوه قضاییه را داشتید. البته میدانم کجایتان میسوزد
  • نیما IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    2 0
    اسقاطیل نابود باید گردد توپ تانک فشفشه آمریکا باید گم بشه
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 0
    اولاً که واقعاًدولت روحانی و اصلاح طلبان بانیان وضع موجود هستند ثانیاً همین اصلاح طلبان نمیگذارند مشکلات حل شود بعنوان مثال اگر دولت بخواهد همه دلارهای کف بازار را جمع کرده و صرافی ها را تعطیل کرده و فقط بانک مرکزی فروشنده باشد که این کار باععث کاهش شدید قیمت دلار میشود همین صرافی های آقای جهانگیری و اصلاح طلبان مانع خواهند شد
  • FR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    3 0
    طرح خاورمیانه بزرگ بین دولت ها به نتیجه برسد هم فایده ای ندارد چون علیه خواست مردم شکل گرفته است
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    3 0
    امریکا که خاورمیانه بزرگ نمیخواست طرح امریکا تقسیم ایران به5کشوروهمه کشورها خردشوند وداعش واسراییل راحتترکشتاروناامنی درست کنند وتاامریکاازپایگاههای اشغالی براحتی به غارت بپردازد
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    4 0
    چقدرزشته که پیشرفتهای حزب رقیب ویا مخالفین غارت امریکا رانمیبینند
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    1 0
    جریان افساد طلب وغربگدا در اجرای برنامه های کداخدا در داخل با شکست مواجه شده اند
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    1 0
    انصافا بزرگترین دستاورد قابل دفاع دولت آقای رییسی در این یکسال همین رساندن فوتی ها به صفر بوده است
  • ES ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    1 0
    عاملین وضع موجود بگیم بهتره.یا عاشقان وضع موجود..لعنت برکسانیکه بخاطر آوردن رای پرسیدن بقدرت بخزانه داری شیطان نامه فدایت شوم نوشتند
  • اویس IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    اقای شکوری بانیان وضع موجود کاملا مشخص هستند اما مشکل اینه نمیدانم چرا برخورد قاطع ولازم با انها نمیشود که اگر میشد یکی مثل جنابعالی و دارو دسته فاسد طلب امروز بجای طلبکاری در زندان بودی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس