به گزارش مشرق، کانال تلگرامی جنایات غرب نوشت:

در ۱۹۳۰ گروهی از نظامیان ویتنامی به افسران فرانسوی حمله کردند. این اتفاق موجی از سرکوب وحشیانه علیه ویتنامی‌ها را آغاز کرد 

یان کاپلند مورخ استرالیایی در کتاب مسئولیت امپراطوری درباره این سرکوب می‌نویسد: " روزنامه‌های آن زمان به شکنجه‌هایی چون تشنه و گرسنه نگهداشتن زندانی، فلک کردن، فروکردن سوزن به زیرناخن‌ها و برخی شکنجه‌های دیگر که قابل نوشتن نیست اشاره می‌کنند. شاید بتوان یکی از آن شکنجه‌های غیرقابل ذکر را گفت، بریدن تکه‌های طویل از گوشت پای زندانیان، پرکردن شیارها با کتان و آتش زدن آن."

بعضی از سربازان فرانسوی سال‌های بعد در دادگاه حاضر شده و برای برخی از جنایاتشان مورد پرسش قرار گرفتند، کاپلند بخشی از متن دادگاه را از روزنامه‌های آن زمان چنین نقل می‌کند:

 " ستوان لموان: من فرمانی دریافت کردم که تمام زندانی‌ها را بکشم. کسانی را که با مدرک کمونیست بودن دستگیر می‌کردم همانجا در صحنه اعدام می‌کردم. 

دادگاه متهمان را تبرئه کرد."

شکنجه‌های وحشیانه افسران فرانسوی با نظامیان ویتنامی

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    16 0
    عجب جنتلمن هایی هستند این فرانسوی ها !! احمق کسانی که از این فاسدین غربی طرفداری میکنند
    • ... IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      51 0
      اون سلبریتی هایی هم که در جشنواره کن شرکت کردن هم جز احمقها هستند
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    9 0
    این فرانسه بود که پای آمریکا را به جنگ ویتنام باز کرد و وقتی هم رییس جمهور کندی سعی کرد نظامیان امریکا را از ویتنام خارج کند، ترور شد که فرانسه در این ترور (البته نه فقط بخاطر موضوع ویتنام) نقشی بسیار پر رنگ ایفا کرد. شیطان بزرگ غرب فرانسه است تا آمریکا
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    35 0
    جنایت مدعیان حقوق بشر
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    2 46
    بنظر شما نیروهای ایرانی با سوری ها چه رفتاری داشتند؟
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      21 2
      زر نزن بابا
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      12 0
      شما یه مورد بیار که ما زندانیان داعش رو شکنجه کرده باشیم نیروهای ما مثل مرد می جنگیدن اگه هم اسیری می گرفتن طبق تعالیم اسلامی با اسرا برخورد می کردن حالا اگه اون اسیر جنایتی کرده بوده باشه مجازاتش رو قاضی تعیین می کرده و اجرای مجازات حالا اعدام یا زندان هم با دولت های عراق و البته بیشتر سوریه بوده
    • سروش IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      پ سندت کو؟؟؟؟؟ خود غربی ها دارند این فجایع رو در دادگاه های فرمایشی خودشون اعتراف میکنن و بعد قاضی طبق دستور جنایتکاران معترف را تبرئه می کنه!!!!! بعد تو حرف غلطی می زنی که زیر ذره بین غربیها یک ویرگولش هم درست نیست که هیچ!!! سندی هم نداره!!! تو فکر میکنی اگر به فرض محال غرب با اون همه لوازم و تشکیلات جاسوسی و ماهواره و جاسوس یک مورد از حرف توی دورغگو رو حتی سند جعلی هم میداشت تا حالا از اون سند جعلی هزاران افسانه و وای بر نهاد حقوق بشر علیه ایران سر نداده بودند؟؟؟؟ برو دروغگو حرفت رو توی بی بی سی و دوچه وله آلمان بزن شاید یه پاپاسی بندازن جلوت.
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      1 0
      تبلیغات کورت کرده یا واقعا نفهمی ؟
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    8 0
    آری روزگارانی خوب برای خودشون کیف میکردن،ملحدین عالم. اما امروز یواش یواش داره زهره مارشون میشه! انشالله افریقا و شرق اسیا نیز بخاطره ظلم و ستم بسیار شدید غرب و ملحدین و مشرکین، یک روز قوی خواهند شد و به سمت بندگی و پرهیزکاری خدا حرکت خواهند کرد و گناهکاران نیز مثل همیشه تاریخ،نسلشون از روی زمین محو خواهد شد! سنت های خدا غیرقابل تغییر است.
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      2 0
      ان شاءالله اصله
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 7
    درس تاریخ را رها کن .
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      2 0
      پس عقلت را از دست داده ای
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 0
    سرهای مردم الجزایردرموزه های تاریخ تمدن این وحوش درفرانسه وکشتاروسیع روستاها درویتنام وکودکانی که بااشکال ناراحت کننده بخاطراستفاده ازناپالم وبمبهای شیمیایی امریکا به دنیامدند گواه اینهاست
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 0
    اروپایی ها و نظامیانشان را تنها با قسی القلب ترین و جنایتکارترین صفات می توان توصیف کرد که آنهم هیچگاه حق مطلب را ادا نمی کند. و هنوز هم این صفات به وفور در میان اروپاییان یافت می شود. فی الواقع جمعیتی که به عنوان اروپایی تشخیص داده می شود با برجسته کردن و آموزش این نوع رفتارها تربیت شده و به آنها آموزش داده می شود که در صورت امکان حتمأ با این روش رفتار کنند و کوچکترین تردیدی هم در برتر بودن نژاد خود و رفتار نژادپرستانه خود نداشته باشند. دلیل این مدعا هم کثرت نژادپرستان و کثرت اعمال نژادپرستانه در کشورهای اروپایی است که اتفاقأ بیشترین غوغا و سر و صدا را به عنوان طرفداران حقوق بشر و دموکراسی دارند مانند هلند، فرانسه، آلمان و کشورهای اسکاندیناوی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس