گرد و غبار بار دیگر آسمان عراق را به رنگ سرخ درآورد+ویدئو

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که موج جدیدی از گرد و غبار و طوفان شن آسمان غرب این کشور را فراگرفته و در حال حرکت به سمت مرکز عراق است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عراقی، بعدازظهر امروز (شنبه)، از ورود موج جدیدی از گرد و غبار به این کشور خبر دادند.

پایگاه خبری «العهد» با انتشار تصویری خبر داد که گردوغبار از سمت غرب این کشور (استان الانبار) وارد عراق شده و آسمان این مناطق را به رنگ سرخ درآورده است.

رسانه‌های عراقی می‌گویند که موج جدید گرد و غبار و طوفان شن در حال حرکت به سوی مرکز عراق و پایتخت این کشور است.

سازمان هواشناسی عراق نیز ناپایداری شرایط جوی در این کشور را پیش‌بینی کرده بود و روز گذشته اعلام کرده بود که گرد و غبار و طوفان شن به تدریج موصل، اربیل، بخش‌های از دهوک، سلیمانیه، کرکوک، تکریت، الانبار، بغداد، دیالی، کربلا، بابل و بخش‌های از نجف را فراخواهد گرفت و تا صبح روز یکشنبه این وضعیت ادامه خواهد داشت.

گرد و غبار بار دیگر آسمان عراق را به رنگ سرخ درآورد +فیلم

وبگاه «المانیتور» پیشتر در گزارشی خبر داده بود که وزش طوفان و گرد و غبار در غرب آسیا به‌ویژه در عراق به دلیل فرسایش خاک، خشکسالی شدید و بارندگی کم مرتبط با تغییرات آب و هوایی است.

منطقه غرب‌ آسیا همواره درگیر گرد و غبار و طوفان‌های شن بوده است؛ اما وزش طوفان در سال‌های اخیر روندی تصاعدی داشته و شدیدتر شده‌ است.

ذخایر آب در عراق سال‌هاست که رو به کاهش است و عراق به عنوان یکی از پنج کشور آسیب‌پذیر جهان در برابر تغییرات اقلیمی و بیابان‌زایی طبقه‌بندی می‌شود. در ماه آوریل، یک مقام وزارت محیط زیست این کشور هشدار داده بود که عراق ممکن است طی دو دهه آینده با ۲۷۲ روز گرد و غبار در سال روبرو شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 0
    سلام اینا از علائم ظهور هست طبق روایات ان شاءالله
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 0
    اینومیگن ترکیه باسددرست کرده الله اعلم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس